Reklama

Šéf VW tvrdě zkritizoval EU kvůli novým limitům CO2. A nejhorší je, že má pravdu

Nejsme zvyklí slýchat od podobně vysoce postavených manažerů výpady proti regulátorům, nejvyšší šéf Volkswagenu to ale udělal. Jeho slova nejsou úplně pozitivní, pravdivá ale ano.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Šéf VW tvrdě zkritizoval EU kvůli novým limitům CO2. A nejhorší je, že má pravdu

18.10.2018 | Mirek Mazal

Nejsme zvyklí slýchat od podobně vysoce postavených manažerů výpady proti regulátorům, nejvyšší šéf Volkswagenu to ale udělal. Jeho slova nejsou úplně pozitivní, pravdivá ale ano.

Německé automobilky mají šanci asi 50:50, aby si udržely si své současné výsadní postavení v automobilovém světě. To nejsou slova některého z analytiků, ale samotného nejvyššího šéfa koncernu Volkswagen Herberta Diesse, který kromě kralování nad společností osobně dohlíží i na vývoj nových modelů a informačních technologií pro autonomní vozy.

„Pokud se podíváte na bývalé bašty automobilového průmyslu jako Detroit, Oxford-Cowley nebo Turín, porozumíte tomu, co se najednou děje s městy, když úpadek postihne kdysi mocné korporace,“ sdělil zkušený manažer publiku na konferenci dodavatelů automobilového průmyslu ve Wolfsburgu.

Generální ředitel VW říká, že německé firmy může stihnout podobný osud kvůli radikálním změnám vyžadovaným novými regulacemi Evropské unie. Tu otevřeně kritizoval za zpřísněná nařízení týkající se poklesu emisí CO2 do roku 2030 - označil je jako drastická a nicneřešící. Podle Diesse bude důsledkem bruselského diktátu na jednu stranu vážná hrozba ztráty pracovních míst pro více než 600 tisíc průmyslových zaměstnanců jen v Německu, z nichž 436 tisíc pochází z automobilových společností a jejich dodavatelů. A emise CO2 minimálně v případě Německa jen zvýší.

Povinné snížení emisí oxidu uhličitého do roku 2030 o 30 procent bude znamenat, že Volkswagen musí minimálně 30 procent celkových prodejů zaplnit elektromobily. Herbert Diess ovšem uvedl, že pokud se to stane, celkové emise CO2 v Německu se jen zvýší, neboť země stále vyrábí elektřinu primárně z hnědého uhlí. Šéf VW tak jen poukázal na to, co se ví, ale moc se o tom nemluví - elektromobily mohou být řešením někde, ale nebudou jím všude. Zrovna v Německu způsobí jen zhoršení situace a přesto jsou EU tlačeny napříč kontinentem bez ohledu na primární zdroje energie.

Budoucnost dnes významných hybatelů motoristickým světem tak není samozřejmostí, v Německu může dojít k témuž, co kdysi v USA, Itálii nebo Velké Británii. „Jsme zvyklí na vzkvétající průmyslové metropole postavené okolo velkých výrobních závodů a jejich dodavatelů, kde lidé rádi žijí a pracují. Něco takového ale není zaručeno navždy,“ varuje Diess.

Už v dohledné době přechod od spalovacích motorů k nabíjecím bateriím způsobí zrušení 14 tisíc pracovních míst jen v centrále Volkswagenu. Elektrické automobily zabírají méně času na výrobu než konvenční stroje, elektromotor s akumulátorem obsahují zhruba 200 součástek, jeden spalovací motor asi 1 200. A ještě k tomu se některé práce přesunou do zámoří přímo k výrobcům akumulátorů. I proto si Diess nemůže být jistý tím, že Wolsfburg nebude čelit osudu podobnému jako Detroit nebo Turín...

Šéf VW tvrdě zkritizoval EU kvůli novým limitům CO2. A nejhorší je, že má pravdu - 1 - Herbert Diess o budoucnosti VW a EU 01Šéf VW tvrdě zkritizoval EU kvůli novým limitům CO2. A nejhorší je, že má pravdu - 2 - Herbert Diess o budoucnosti VW a EU 02Šéf VW tvrdě zkritizoval EU kvůli novým limitům CO2. A nejhorší je, že má pravdu - 3 - Herbert Diess o budoucnosti VW a EU 03Šéf VW tvrdě zkritizoval EU kvůli novým limitům CO2. A nejhorší je, že má pravdu - 4 - Herbert Diess o budoucnosti VW a EU 04
Němečtí výrobci automobilů mají šanci 50 na 50 přežít jako přední hráči v automobilovém průmyslu, pokud nebudou transformovat své podnikání tak, aby vyhověli novým emisním předpisům, řekl generální ředitel Volkswagenu

Šéf VW tvrdě zkritizoval EU kvůli novým limitům CO2. A nejhorší je, že má pravdu - 5 - VW Passat GTE 2015 nova sada 01Šéf VW tvrdě zkritizoval EU kvůli novým limitům CO2. A nejhorší je, že má pravdu - 6 - VW Passat GTE 2015 nova sada 02Šéf VW tvrdě zkritizoval EU kvůli novým limitům CO2. A nejhorší je, že má pravdu - 7 - VW Passat GTE 2015 nova sada 03Šéf VW tvrdě zkritizoval EU kvůli novým limitům CO2. A nejhorší je, že má pravdu - 8 - VW Passat GTE 2015 nova sada 04Šéf VW tvrdě zkritizoval EU kvůli novým limitům CO2. A nejhorší je, že má pravdu - 9 - VW Passat GTE 2015 nova sada 05Šéf VW tvrdě zkritizoval EU kvůli novým limitům CO2. A nejhorší je, že má pravdu - 10 - VW Passat GTE 2015 nova sada 06Šéf VW tvrdě zkritizoval EU kvůli novým limitům CO2. A nejhorší je, že má pravdu - 11 - VW Passat GTE 2015 nova sada 07Šéf VW tvrdě zkritizoval EU kvůli novým limitům CO2. A nejhorší je, že má pravdu - 12 - VW Passat GTE 2015 nova sada 08Šéf VW tvrdě zkritizoval EU kvůli novým limitům CO2. A nejhorší je, že má pravdu - 13 - VW Passat GTE 2015 nova sada 09Šéf VW tvrdě zkritizoval EU kvůli novým limitům CO2. A nejhorší je, že má pravdu - 14 - VW Passat GTE 2015 nova sada 10Šéf VW tvrdě zkritizoval EU kvůli novým limitům CO2. A nejhorší je, že má pravdu - 15 - VW Passat GTE 2015 nova sada 11Šéf VW tvrdě zkritizoval EU kvůli novým limitům CO2. A nejhorší je, že má pravdu - 16 - VW Passat GTE 2015 nova sada 12Šéf VW tvrdě zkritizoval EU kvůli novým limitům CO2. A nejhorší je, že má pravdu - 17 - VW Passat GTE 2015 nova sada 13Šéf VW tvrdě zkritizoval EU kvůli novým limitům CO2. A nejhorší je, že má pravdu - 18 - VW Passat GTE 2015 nova sada 14Šéf VW tvrdě zkritizoval EU kvůli novým limitům CO2. A nejhorší je, že má pravdu - 19 - VW Passat GTE 2015 nova sada 15Šéf VW tvrdě zkritizoval EU kvůli novým limitům CO2. A nejhorší je, že má pravdu - 20 - VW Passat GTE 2015 nova sada 16Šéf VW tvrdě zkritizoval EU kvůli novým limitům CO2. A nejhorší je, že má pravdu - 21 - VW Passat GTE 2015 nova sada 17Šéf VW tvrdě zkritizoval EU kvůli novým limitům CO2. A nejhorší je, že má pravdu - 22 - VW Passat GTE 2015 nova sada 18Šéf VW tvrdě zkritizoval EU kvůli novým limitům CO2. A nejhorší je, že má pravdu - 23 - VW Passat GTE 2015 nova sada 19Šéf VW tvrdě zkritizoval EU kvůli novým limitům CO2. A nejhorší je, že má pravdu - 24 - VW Passat GTE 2015 nova sada 20Šéf VW tvrdě zkritizoval EU kvůli novým limitům CO2. A nejhorší je, že má pravdu - 25 - VW Passat GTE 2015 nova sada 21Šéf VW tvrdě zkritizoval EU kvůli novým limitům CO2. A nejhorší je, že má pravdu - 26 - VW Passat GTE 2015 nova sada 22Šéf VW tvrdě zkritizoval EU kvůli novým limitům CO2. A nejhorší je, že má pravdu - 27 - VW Passat GTE 2015 nova sada 23Šéf VW tvrdě zkritizoval EU kvůli novým limitům CO2. A nejhorší je, že má pravdu - 28 - VW Passat GTE 2015 nova sada 24Šéf VW tvrdě zkritizoval EU kvůli novým limitům CO2. A nejhorší je, že má pravdu - 29 - VW Passat GTE 2015 nova sada 25Šéf VW tvrdě zkritizoval EU kvůli novým limitům CO2. A nejhorší je, že má pravdu - 30 - VW Passat GTE 2015 nova sada 26Šéf VW tvrdě zkritizoval EU kvůli novým limitům CO2. A nejhorší je, že má pravdu - 31 - VW Passat GTE 2015 nova sada 27Šéf VW tvrdě zkritizoval EU kvůli novým limitům CO2. A nejhorší je, že má pravdu - 32 - VW Passat GTE 2015 nova sada 28Šéf VW tvrdě zkritizoval EU kvůli novým limitům CO2. A nejhorší je, že má pravdu - 33 - VW Passat GTE 2015 nova sada 29Šéf VW tvrdě zkritizoval EU kvůli novým limitům CO2. A nejhorší je, že má pravdu - 34 - VW Passat GTE 2015 nova sada 30Šéf VW tvrdě zkritizoval EU kvůli novým limitům CO2. A nejhorší je, že má pravdu - 35 - VW Passat GTE 2015 nova sada 31Šéf VW tvrdě zkritizoval EU kvůli novým limitům CO2. A nejhorší je, že má pravdu - 36 - VW Passat GTE 2015 nova sada 32Šéf VW tvrdě zkritizoval EU kvůli novým limitům CO2. A nejhorší je, že má pravdu - 37 - VW Passat GTE 2015 nova sada 33Šéf VW tvrdě zkritizoval EU kvůli novým limitům CO2. A nejhorší je, že má pravdu - 38 - VW Passat GTE 2015 nova sada 34Šéf VW tvrdě zkritizoval EU kvůli novým limitům CO2. A nejhorší je, že má pravdu - 39 - VW Passat GTE 2015 nova sada 35Šéf VW tvrdě zkritizoval EU kvůli novým limitům CO2. A nejhorší je, že má pravdu - 40 - VW Passat GTE 2015 nova sada 36Šéf VW tvrdě zkritizoval EU kvůli novým limitům CO2. A nejhorší je, že má pravdu - 41 - VW Passat GTE 2015 nova sada 37Šéf VW tvrdě zkritizoval EU kvůli novým limitům CO2. A nejhorší je, že má pravdu - 42 - VW Passat GTE 2015 nova sada 38Šéf VW tvrdě zkritizoval EU kvůli novým limitům CO2. A nejhorší je, že má pravdu - 43 - VW Passat GTE 2015 nova sada 39Šéf VW tvrdě zkritizoval EU kvůli novým limitům CO2. A nejhorší je, že má pravdu - 44 - VW Passat GTE 2015 nova sada 40
Elektromobily a dobíjecí hybridy - na snímcích Passat GTE - v tom hrají velkou roli

Zdroj: Reuters

Mirek Mazal

Další zajímavé články:

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše