Šéf vývoje Audi striktně odmítá driftovací režimy, pro nadšence má něco lepšího

Stále více výrobců sahá po softwaru, který jízdu bokem do značné míry obstará za řidiče. U čtyř kruhů ale zastávají trochu jiný přístup.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Šéf vývoje Audi striktně odmítá driftovací režimy, pro nadšence má něco lepšího

25.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Šéf vývoje Audi striktně odmítá driftovací režimy, pro nadšence má něco lepšího

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Stále více výrobců sahá po softwaru, který jízdu bokem do značné míry obstará za řidiče. U čtyř kruhů ale zastávají trochu jiný přístup.

Stále častějším doplňkem moderních vozů s pohonem 4x4 jsou tzv. driftovací režimy. Tuto technologii proslavil hlavně Ford se svým Focusem RS a pár jeho řidičů, kteří si mylně mysleli, že z nich Drift Mode udělá driftery. Přes své limity je to nicméně řešení, které vám pomůže předvádět kousky zkušeného driftera a nechávat otisky pneumatik v kterékoliv zatáčce. Že přitom jde pouze o divadlo, kdy se o velkou část představení stará někdo jiný než řidič, již víte pouze vy. A pár lidí, kteří se o automobily do hloubky zajímají.

Chvíli to vypadalo, že něco podobného přidají brzy do svých nabídek všichni, však příklad Fordu následuje i AMG či BMW. Stejná otázka tedy zamířila i směrem k Audi, které je pohonem všech kol známé snad nejvíce a dalo se jistě čekat, že se k „driftovací” volně ochotně přidá. Jenže nepřidá, ani omylem. „Žádný driftovací režim. Nic takového nebude v R8, nebude v RS3, nebude v RS6 a nebude ani v RS4,“ uvedl k tématu kategoricky šéf vývoje značky Stephan Reil.

„Nemám tuto technologii rád. Nevidím pro ni žádné opodstatnění. Nevidíme žádný důvod v pálení zadních pneumatik. Zrychlení to rozhodně nepřináší,“ osvětluje Reil dále odmítavý postoj Audi. Přitom podotýká, že „driftování tak úplně nepřísluší charakteru architektury našich vozů. Ty jsou mnohem rychlejší bez této elektronické kratochvíle.“

Šéf vývoje německé automobilky dále dodává, že namísto několika řádek kódu, které za vás obstará většinu potřebného, Audi nabízí klasické tlačítko vypínající stabilizaci. „Vše může být na vás, pokud deaktivujete ESP. Stačí 3 sekundy podržet tlačítko a systém již nebude zasahovat, pročež bude veškerá kontrola na vás.“

Podle Reila je toto opatření „přesně tím, po čem jste volali. Chtěli jste tlačítko, které vám dá plnou kontrolu nad vozem. Tak ji máte.“ To je ale v naprostém rozporu s názorem Franka van Meela, prezidenta divize BMW M3, který k modro-bílé vrtuli mimochodem přišel od Audi. Ten totiž uvedl, že „kontrolovaný drift je mnohem bezpečnější, než když všechno vypnete“.

S tím lze samozřejmě do jisté míry souhlasit, nicméně tato slova bychom spíše tipovali na Audi (či Mercedes), nikoliv však na automobilku, která se neustále ohání sportovním kreditem. Jak ovšem již loni uvedl někdejší šéf bavorské sportovní divize Albert Biermann, kultura v BMW se změnila a puristické řidičské vozy je třeba hledat jinde.

Je to samozřejmě smutné konstatování, nicméně taková je již doba. A pokud si uvědomíme, že driftovací režim používají i někteří výrobci supersportů, pak se vlastně značkám jako BMW či Mercedes nedivíme. Audi je pak třeba za odmítavý přístup obdivovat.


Šéf vývoje Audi striktně odmítá driftovací režimy, pro nadšence má něco lepšího - 1 - Audi RS3 Sportback 2015 nove foto 01Šéf vývoje Audi striktně odmítá driftovací režimy, pro nadšence má něco lepšího - 2 - Audi RS3 Sportback 2015 nove foto 02Šéf vývoje Audi striktně odmítá driftovací režimy, pro nadšence má něco lepšího - 3 - Audi RS3 Sportback 2015 nove foto 03Šéf vývoje Audi striktně odmítá driftovací režimy, pro nadšence má něco lepšího - 4 - Audi RS3 Sportback 2015 nove foto 04Šéf vývoje Audi striktně odmítá driftovací režimy, pro nadšence má něco lepšího - 5 - Audi RS3 Sportback 2015 nove foto 05Šéf vývoje Audi striktně odmítá driftovací režimy, pro nadšence má něco lepšího - 6 - Audi RS3 Sportback 2015 nove foto 06Šéf vývoje Audi striktně odmítá driftovací režimy, pro nadšence má něco lepšího - 7 - Audi RS3 Sportback 2015 nove foto 07Šéf vývoje Audi striktně odmítá driftovací režimy, pro nadšence má něco lepšího - 8 - Audi RS3 Sportback 2015 nove foto 08Šéf vývoje Audi striktně odmítá driftovací režimy, pro nadšence má něco lepšího - 9 - Audi RS3 Sportback 2015 nove foto 09Šéf vývoje Audi striktně odmítá driftovací režimy, pro nadšence má něco lepšího - 10 - Audi RS3 Sportback 2015 nove foto 10Šéf vývoje Audi striktně odmítá driftovací režimy, pro nadšence má něco lepšího - 11 - Audi RS3 Sportback 2015 nove foto 11Šéf vývoje Audi striktně odmítá driftovací režimy, pro nadšence má něco lepšího - 12 - Audi RS3 Sportback 2015 nove foto 12Šéf vývoje Audi striktně odmítá driftovací režimy, pro nadšence má něco lepšího - 13 - Audi RS3 Sportback 2015 nove foto 13Šéf vývoje Audi striktně odmítá driftovací režimy, pro nadšence má něco lepšího - 14 - Audi RS3 Sportback 2015 nove foto 14Šéf vývoje Audi striktně odmítá driftovací režimy, pro nadšence má něco lepšího - 15 - Audi RS3 Sportback 2015 nove foto 15Šéf vývoje Audi striktně odmítá driftovací režimy, pro nadšence má něco lepšího - 16 - Audi RS3 Sportback 2015 nove foto 16Šéf vývoje Audi striktně odmítá driftovací režimy, pro nadšence má něco lepšího - 17 - Audi RS3 Sportback 2015 nove foto 17Šéf vývoje Audi striktně odmítá driftovací režimy, pro nadšence má něco lepšího - 18 - Audi RS3 Sportback 2015 nove foto 18Šéf vývoje Audi striktně odmítá driftovací režimy, pro nadšence má něco lepšího - 19 - Audi RS3 Sportback 2015 nove foto 19Šéf vývoje Audi striktně odmítá driftovací režimy, pro nadšence má něco lepšího - 20 - Audi RS3 Sportback 2015 nove foto 20Šéf vývoje Audi striktně odmítá driftovací režimy, pro nadšence má něco lepšího - 21 - Audi RS3 Sportback 2015 nove foto 21Šéf vývoje Audi striktně odmítá driftovací režimy, pro nadšence má něco lepšího - 22 - Audi RS3 Sportback 2015 nove foto 22Šéf vývoje Audi striktně odmítá driftovací režimy, pro nadšence má něco lepšího - 23 - Audi RS3 Sportback 2015 nove foto 23Šéf vývoje Audi striktně odmítá driftovací režimy, pro nadšence má něco lepšího - 24 - Audi RS3 Sportback 2015 nove foto 24Šéf vývoje Audi striktně odmítá driftovací režimy, pro nadšence má něco lepšího - 25 - Audi RS3 Sportback 2015 nove foto 25Šéf vývoje Audi striktně odmítá driftovací režimy, pro nadšence má něco lepšího - 26 - Audi RS3 Sportback 2015 nove foto 26Šéf vývoje Audi striktně odmítá driftovací režimy, pro nadšence má něco lepšího - 27 - Audi RS3 Sportback 2015 nove foto 27Šéf vývoje Audi striktně odmítá driftovací režimy, pro nadšence má něco lepšího - 28 - Audi RS3 Sportback 2015 nove foto 28Šéf vývoje Audi striktně odmítá driftovací režimy, pro nadšence má něco lepšího - 29 - Audi RS3 Sportback 2015 nove foto 29Šéf vývoje Audi striktně odmítá driftovací režimy, pro nadšence má něco lepšího - 30 - Audi RS3 Sportback 2015 nove foto 30
Audi nehodlá nabízet driftovací režim, místo toho mohou řidiči zcela deaktivovat ESP

Zdroj: Motoring

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše