- -

Škoda Karoq 2,0 TDI předvedla skutečnou dynamiku i spotřebu. Co umí český ideál?

Nemusíme mít po ruce křišťálovou kouli, abychom si mohli být jistí, že nejprodávanější verzí Karoqu u nás bude ta s motorem 2,0 TDI. Právem?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Škoda Karoq 2,0 TDI předvedla skutečnou dynamiku i spotřebu. Co umí český ideál?

30.12.2017 | Petr Miler | 76 příspěvků

Nemusíme mít po ruce křišťálovou kouli, abychom si mohli být jistí, že nejprodávanější verzí Karoqu u nás bude ta s motorem 2,0 TDI. Právem?

Jsou případy, kdy si automobilky musí přes všechny průzkumy trhu drbat hlavu a při uvedení nového modelu trhu s napětím čekat, po čem zákazníci budou toužit především. Pokud jde ale o novou Škodu Karoq a Českou republiku, je už od prvního představení naprosto jasné, že nejžádanější variantou bude provedení s motorem 2,0 TDI o výkonu 110 kW (150 koní). Ono to i má svou logiku - 190koňová verze je rozmar, provedení 1,6 TDI málo, benzin se do SUV až tak nehodí a když už, tak nový 1,5 TSI. Ten je nakonec jedinou rozumnou alternativou.

Dosavadní prodejní data tento předpoklad potvrzují, a tak nezbývá než se podívat, co provedení 2,0 TDI se 150 koňmi reálně svede. To nejdůležitější změřili polští kolegové z Autocentra, kteří tradičně důkladně zkoumají spotřebu a dynamiku všech aut, která jim přijdou pod ruku. Karoq 2,0 TDI není výjimkou, a tak už víme, jak si ve zmíněných disciplínách vede ve srovnání s továrními daty.

Pokud jde o zrychlení, verze 2,0 TDI s automatem DSG má zvládat zrychlit na stovku za 8,7 sekundy. Realita není o nic horší, naopak, Karoq se dokázal na 100 km/h podle profesionálního měřiče dostat za 8,4 sekundy, což na naftové kompaktní SUV není nic ani trochu ostudného.

Pokud jde o spotřebu, tovární data už tak pesimistická nejsou. Automobilka udává apetit rovných 5 litrů nafty na 100 km v kombinaci, což je údaj přesně tak nereálný, jak se zdá. V tradičním měření se Poláci přiblížili této hodnotě pouze při jízdě konstantními 90 km/h po rovně (5,1 l/100 km), už při 140 km/h si auto říkalo o víc (7,3 l). Po městě ale dovede jezdit i za 6,9 l, což není zlé, i když je třeba dát pozor na studené starty - po něm a prvních 3 km poklidné jízdy si Karoq 2,0 TDI řekne už o 8,8 l/100 km. A pokud se rozparádíte, umí jet i skoro za 15 na sto.

Podívejte se na detailní výsledky níže a sami posuďte, jak moc jsou vám sympatické. My bychom řekli, že vystihují podstatu atraktivity této varianty u zákazníků - je už dost rychlá a přitom paliva chce pořád přijatelné množství...

Škoda Karoq 2,0 TDI předvedla skutečnou dynamiku i spotřebu. Co umí český ideál? - 1 - Skoda Karoq 20 TDI zrychleni spotreba videa 01Škoda Karoq 2,0 TDI předvedla skutečnou dynamiku i spotřebu. Co umí český ideál? - 2 - Skoda Karoq 20 TDI zrychleni spotreba videa 02
Stříbrný Karoq 2,0 TDI se 150 koňmi bude jistě jednou z nejžádanějších verzí

Škoda Karoq 2,0 TDI předvedla skutečnou dynamiku i spotřebu. Co umí český ideál? - 3 - Skoda Karoq 20 TDI zrychleni spotreba videa 03Škoda Karoq 2,0 TDI předvedla skutečnou dynamiku i spotřebu. Co umí český ideál? - 4 - Skoda Karoq 20 TDI zrychleni spotreba videa 04Škoda Karoq 2,0 TDI předvedla skutečnou dynamiku i spotřebu. Co umí český ideál? - 5 - Skoda Karoq 20 TDI zrychleni spotreba videa 05Škoda Karoq 2,0 TDI předvedla skutečnou dynamiku i spotřebu. Co umí český ideál? - 6 - Skoda Karoq 20 TDI zrychleni spotreba videa 06
Akceleraci na stovku zvládá s automatem DSG za slušných 8,4 sekundy - rychleji, než sama automobilka udává

Škoda Karoq 2,0 TDI předvedla skutečnou dynamiku i spotřebu. Co umí český ideál? - 7 - Skoda Karoq 20 TDI zrychleni spotreba videa 07Škoda Karoq 2,0 TDI předvedla skutečnou dynamiku i spotřebu. Co umí český ideál? - 8 - Skoda Karoq 20 TDI zrychleni spotreba videa 08Škoda Karoq 2,0 TDI předvedla skutečnou dynamiku i spotřebu. Co umí český ideál? - 9 - Skoda Karoq 20 TDI zrychleni spotreba videa 09
Okamžitá spotřeba při 90 a 140 km/h a další měření ukazují, že velký žrout tohle auto nebude. I když realita zde pro změnu není tak růžová, jak Škoda tvrdí

Petr Miler

Další zajímavé články:

Diskuze 76 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama