Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda Kodiaq je nejlepší auto pro velkou rodinu, říká Top Gear
17.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britský magazín ocenil u nového českého SUV pohledný zevnějšek, prostornou kabinu a hospodárný motor. Vše přitom rámuje příznivá cena.
Co dříve bývalo zmíněno v Top Gearu, to mnozí považovali za svaté. Zvláště pokud daná slova vycházela z úst Jeremy Clarksona. Ten ovšem již téměř dva roky není na výplatní listině BBC, pořad musí obejít bez jeho břitkého humoru i recenzí, během kterých Jezza kupříkladu nechal na střeše Škody Yeti přistát vrtulník. Kvality prvního českého SUV ale vyzdvihl i mnoha dalšími neotřelými způsoby, což mělo velmi pozitivní vliv na jeho následnou prodejnost na britském trhu.
Možná obdobným způsobem zapůsobí aktuální recenze nové Škody Kodiaq. Také pod ní je podepsán Top Gear, nikoliv však televizní pořad, nýbrž tištěný magazín. Obě divize byly separovány již v době Clarksonova působení, ten ale do časopisu čas od času něčím přispěl. Nebylo tedy divu, že zde fungovala jistá provázanost a že Jezzova obliba prospívala i tištěnému Top Gearu.
Jestli po Clarksonově odchodu bere magazín jménem Top Gear ještě někdo vážně, nevíme, česká SUV ale chválí dál - Kodiaq je podle něj nejlepším vozem, jaký si velké rodiny mohou koupit. Jeho kabina je prostorná a praktická jako u MPV, karoserie navíc odpovídá aktuálním zákaznickým trendům. Na britské poměry je Kodiaq také docela levný.
Za výbavou Edition, která zahrnuje prakticky vše, co je potřeba ke každodennímu životu, se platí 32 695 GBP (1 005 000 Kč), což je v britských poměrech považováno na takové auto za příznivou cenu. Pohon má v tomto případě dvoulitrový turbodiesel naladěný na 150 koní, který byl spřáhnut s automatem DSG a pohonem všech kol. I přesto ovšem Kodiaq dosahuje dle Top Gearu nadmíru příznivé spotřeby, z testu vyšel s 5,65 l/100 km.
Magazín dále oceňuje venkovní vzhled, jehož robustnost i pohlednost vyšla najevo zvláště po zaparkování Škody vedle Audi Q7. V tu chvíli měl Kodiaq vypadat jako dokonalá, jen poněkud menší verze čtyř kruhů. Tvary SUV vám navíc dle našich kolegů přihrávají body k dobru ve společnosti i u vašich ratolestí. V obou případech totiž sklidíte větší potlesk než při koupi kombíku.
Právě při osazení vozu celou rodinou se navíc výrazně zlepšuje kvalita jízdy, která je při částečném osazení kabiny poněkud houpavá. V zatáčkách lze ale Kodiaq vodit jemnými plynulými pohyby, přičemž řízení je dostatečně komunikativní a brzdy poskytují očekávaný účinek. Vše pak ještě umocňuje zvýšená jízdní pozice zajišťující posádce dostatečný výhled ven z vozu.
Potud chvála, došlo ale i na kritiku. Cílem je pohonná jednotka, která nepatří mezi ty nejrychlejší a rozhodně ani nejtišší. Na druhou stranu je tu však ona nízká spořeba, kterou navíc doplňuje zástup asistenčních systémů, jimiž je Kodiaq ve výbavě Edition v Británii vybaven. Uveďme kupříkladu semi-autonomní řízení fungující při rychlostech do 65 km/h.
Opomenout nesmíme ani na prvky Simply Clever, jež jsou nejspíše tím největším důvodem, proč je Škoda Kodiaq rodinným favoritem. Třetí řada sedadel zvládá pobrat dva teenagery, a přesto se za ní nachází dostatek prostoru na jednodenní rodinný piknik. Po sklopení šestého a sedmého sedadla navíc mají cestující k dispozici enormní zavazadelník.
Ocenění se dočkala také posuvná druhá řada či kupříkladu odkládací schránky na lahve nebo vyskakující ochranné lemy otevřených dveří. Pozitiv má tedy Kodiaq na své straně opravdu bezpočet a vlastně nepřekvapí, že se na zahraničních trzích počítá s tím, že po příchodu s odsune Octavii z pozice firemního bestselleru.
















Škoda Kodiaq taktéž prošla naším redakčním testem, přičemž i my jsme měli co do činění s verzí osazenou automatem, pohonem všech kol a dvoulitrovým turbodieselem. Ten ale produkoval 190 koní namísto 150, které měl k dispozici Top Gear
Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
před 57 minutamiFascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Hasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Suverénní vítězství Marca Marqueze ve Sprintu včera 15:24
- PP získal Gonzalez, 18. Salač včera 14:25
- Moto3: PP si vyjel Perrone včera 14:24
- Místo Salače zřejmě Deniz Öncü včera 11:34
- Pole Position si vyjel Bezzecchi, M. Marquez crash včera 09:00
Nejčtenější články
Ford Evropě slibuje návrat dostupných aut. Už mu nevěříme, svůj klíčový model dál bez milosti hází přes palubu
18.7.2025Majitelům tisíců Volv dál hrozí totální selhání brzd kvůli hloupé softwarové chybě automobilky, úřad vydal neobvyklé varování
18.7.2025Land Roveru se přestává dařit. V těžkostech se zbavuje 500 lidí, prý jde o „dobrovolné propouštění”
18.7.2025Čekání na zázrak: V evropských přístavech se kupí tisíce aut, která nikdo nechce, exporty se propadají o desítky procent
18.7.2025Honda Civic Type-R se po letošním odepsání může vrátit s „šokujícím” řešení pohonu. Je to jako „u blbejch”
18.7.2025
Živá témata na fóru
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha
- Onboard videa 08.16. 22:28 - Truck Daškam
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 08.16. 19:59 - Vrooom
- Rychlodotazy 08.16. 09:35 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.15. 11:36 - GeneHawkins
- Politický koutek 08.15. 07:19 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 08.15. 06:59 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 08.15. 06:24 - Stepan