Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Slavné BMW 507 slaví šedesátiny, v Mnichově jsou tak k vidění i prototypy
1.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) BMW si připomíná zrod kultovního modelu, který ji ovšem málem přivedl k bankrotu. I díky němu pak odstartovala pásovou výrobu.
Před rovnými 60. lety mnichovská automobilka v newyorském hotelu Waldorf-Astoria poprvé veřejnosti představila tehdy nové BMW 507. Tedy model, který měl značku po válečných letech přivést k blahobytu. Výroba dvoumístného roadsteru se ovšem neskutečně prodražila, díky čemuž nakonec na americkém trhu nestál zamýšlených 5 000 USD (cca 122 600 Kč), nýbrž dvojnásobek, optikou dnešních poměrů 81 300 USD (1 992 200 Kč).
To v současnosti nejsou nějaké extra velké peníze, v roce 1955 však BMW 507 stálo třikrát i pětkrát více než srovnatelné sporťáky od Jaguaru či Astonu Martin. Není tedy divu, že se značka pomalu ocitla na pokraji bankrotu a do budoucna zcela zapověděla ruční výrobu a místo toho přešla na pásovou. To jsou ovšem informace, které jsme vám již přinesli v rámci samostatného článku.
Věnovat se tedy můžeme novinkám, které souvisí s oslavou onoho 60. výročí. Ta se uskuteční ve firemním muzeu v Mnichově, kde BMW připravilo speciální exhibici mapující kořeny výjimečného modelu. Prohlédnout si tedy můžete nejen celou řadu produkčních exemplářů, ale také zcela první prototyp připomínající britské AC Ace. Ten byl zpočátku přijat s nadšením, které ale posléze vyprchalo.
Baron Albrecht von Goetz tedy nakonec musel přijít se zcela odlišným designem, který byl již schválen a s ohledem na onu ruční výrobu zamířil s menšími odchylkami do produkce. Mimo to ovšem BMW vyrobilo i několik zakázkových prototypů, z nichž jeden kupříkladu dostal do vínku mnohem hranatější karoserii od Giovanniho Michelottiho, autora dalšího kultovního modelu BMW 2002.
Dodat již můžeme pouze tolik, že značka v letech 1956 až 1959 vyrobila pouhých 254 exemplářů včetně dvou úvodních prototypů. Do dneška se přitom zachovalo zhruba 240 kousků, kdy u každého z nich hodnota přesahuje milion dolarů (24,5 mil. Kč).














BMW 507 letos slaví šedesátiny. Při té příležitosti si v muzeu značky v Mnichově můžete prohlédnout nejen známé tvary, ale i prototypy a speciální exempláře
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před hodinou
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 3 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
včera
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
