Souboj dvou posledních velkých motorů BMW je rozlučkou s tím lepším z nich

Velkým motorům doba nepřeje a větší z těchto dvou má už nyní sepsané parte. V klání BMW M760Li a 750i je dvanáctiválec předem jasným vítězem, rozdíl je ve skutečné dynamice je ale menší, než by se mohlo zdát.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Souboj dvou posledních velkých motorů BMW je rozlučkou s tím lepším z nich

4.11.2019 | Petr Prokopec

Velkým motorům doba nepřeje a větší z těchto dvou má už nyní sepsané parte. V klání BMW M760Li a 750i je dvanáctiválec předem jasným vítězem, rozdíl je ve skutečné dynamice je ale menší, než by se mohlo zdát.

Opravdu objemným motorům zvoní umíráček a dvanáctiválec pod kapotou BMW řady 7 není výjimkou. Dnes si jej stále ještě můžete pořídit, model M760Li vás ovšem v základu vyjde na 4 462 900 Kč, což je značný rozdíl proti osmiválcové verzi 750i, která je k mání od 2 930 200 Kč. Jistý rozdíl tu hraje prodloužená platforma a s tím související navýšení výbavy, ovšem i tak ve výsledku oba vozy dělí více než 1,5milionová propast.

Lidé z kanálu AutoTopNL na Youtube se proto rozhodli ukázat, jak moc velký rozdíl v dynamice tato cenová propast znamená. Obě varianty sedmičky s vůbec posledními dvěma velkými motory BMW proto vyvezli do jejich nejpřirozenějšího revíru, tedy na německý Autobahn, kde následně došlo k zašlápnutí plynových pedálů až pod kobereček. Než se ovšem podíváme na výsledky, musíme ještě dodat, že výše zmíněné sumy vám na dvanáctiválcové straně pořizují 585 koní, 850 Nm točivého momentu a schopnost zrychlit na stovku za 3,8 sekundy. Na straně osmiválce je pak 530 koní, 750 Nm a sprint za rovné 4 sekundy.

Papírově je na tom tedy dvanáctiválec o chlup lépe, reálně však jeho náskok až tak enormní není. Víceméně jde jen o nějakých 6-7 km/h, a to při zrychlení na stovku i dvoustovku. Teprve poté začíná nadvláda 6,6litrového objemu nad dvoutřetinovým příbuzným. Vše ovšem poněkud zkresluje skutečnost, že osmiválec se dočkal omezovače nastaveného na obligátních 250 km/h. Oproti tomu M760Li pokračuje směrem k magické třístovce (i kousek za ni).

Co tedy dodat? Snad jen tolik, že pokud vás peníze nepálí, spokojíte se pouze s tím nejlepším a BMW je značkou vašeho srdce, pak logicky nemáte na výběr a musíte sáhnout po dvanáctiválcovém provedení. Kromě lepší dynamiky a vlastně i výbavy se dočkáte také působivějšího zvukového doprovodu. Typické osmiválcové bublání je u verze 750i poněkud utlumeno.

Volba je tedy na vás, za nás jen dodáme, že je to jedna z posledních příležitostí, kdy ještě můžete mezi osmiválcem a dvanáctiválcem vybírat. Tlak Bruselu je extrémní a V12 pro další generaci sedmičky nebude k dispozici. Nakonec je otázkou, jestli se dožije alespoň konce výrobního cyklu - za pár týdnů přijde nový limit spotřeby v podobě průměrných emisí 95 gramů CO2 na kilometr na každé prodané auto a s tím si M760Li skutečně rozumět nebude.


Souboj dvou posledních velkých motorů BMW je rozlučkou s tím lepším z nich - 1 - BMW M760Li versus 750i 2019 videoscreen 01Souboj dvou posledních velkých motorů BMW je rozlučkou s tím lepším z nich - 2 - BMW M760Li versus 750i 2019 videoscreen 02Souboj dvou posledních velkých motorů BMW je rozlučkou s tím lepším z nich - 3 - BMW M760Li versus 750i 2019 videoscreen 03Souboj dvou posledních velkých motorů BMW je rozlučkou s tím lepším z nich - 4 - BMW M760Li versus 750i 2019 videoscreen 04Souboj dvou posledních velkých motorů BMW je rozlučkou s tím lepším z nich - 5 - BMW M760Li versus 750i 2019 videoscreen 05Souboj dvou posledních velkých motorů BMW je rozlučkou s tím lepším z nich - 6 - BMW M760Li versus 750i 2019 videoscreen 06
Výsledek souboje BMW M760Li a 750i je sice dán předem a dle teoretických předpokladů také skončí, náskok dvanáctiválce proti výrazně levnějšímu osmiválci ale není tak enormní

Zdroj: AutoTopNL@Youtube

Petr Prokopec

 

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše