Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla Model S nepřesvědčila v novém crash testu, je horší než Chevrolet Bolt
3.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vůz pyšnící se prý vůbec nejlepším hodnocením NHTS a pěti hvězdičkami od Euro NCAP byl poražen elektrickým hatchbackem pro masy. A nejen jím.
Bezpečnost moderních automobilů je ve srovnání s minulostí na výrazně vyšší úrovni, tedy alespoň soudě dle výsledků všemožných nárazových testů. Používají se kvalitnější materiály i konstrukční techniky zvyšující jak tuhost karoserie, tak její schopnost absorbovat energii při nárazu. Je ale třeba dodat, že stále lepší výsledky má na svědomí rovněž strategie automobilek uzpůsobovat své vozy normám.
Tato nevyhnutelná skutečnost vyšla znovu na povrch nedávno, když Ford Mustang selhal ve sdílených crash testech Euro NCAP a ANCAP. Ford již dopředu věděl, že jeho sportovní ikona bude mít v testech, pro které nebyl vůz vyvíjen, problémy, a proto se nárazovým zkouškám těchto organizací snažil vyhnout více než čert kříži. Nakonec byl ale nachytán na švestkách.
Paradox je, že byť byl nový Mustang v Evropě označen za nevyhovující, i proto, že jeho výbava je od americké verze odlišná, v případě testů zámořského institutu IIHS je již situace poněkud jiná. Ford je v nich hodnocen jako „dobrý“, byť ani tentokráte se to neobešlo bez ztráty květinky. Problematický je hlavně náraz malou částí přídě.
Proč zde ale o tom hovoříme? Jak jsme naznačili již výše, jednoduše proto, že dnešní vozy jsou opravdu vyvíjeny na míru tomu či onomu crash testu a zatímco v jednom zazáří, ve druhém selžou. To je i případ Tesly Model S, která si od Euro NCAP odnesla pětihvězdičkové hodnocení, stejně jako od americké organizace NHTSA.
V reakci zejména na „domácí“ výsledek Tesla uvedla, že by ve skutečnosti získala i více než pět hvězd, pokud by se takový verdikt udílel. Nové zkoušky, jež provedl institut IIHS, si ale rozhodně za rámeček nedá. Ve čtyřech kategoriích získal Model S „dobré“ hodnocení, tím ale dobré zprávy pro značku končí.
Pouze „akceptovatelný“ je výsledek u nárazu malou částí přídě, kdy bezpečnostní pás nezabránil nárazu figuríny do volantu, Model S tedy neuspěl ve stejné disciplíně jako Mustang. K tomu se přidává ještě „bídné“ hodnocení čelních světlometů a přihodit můžeme ještě „kritický“ verdikt padající na adresu ukotvení dětské autosedačky.
Institut dále poukázal na fakt, že nedávno představená varianta P100D nabrala na hmotnosti, a proto již její střecha nevykazuje při převrácení stejnou tuhost jako ostatní verze. A i přes přítomnost systému Autopilot Model S nemá přednárazový bezpečnostní systém, proto mu opět uniklo vrcholné hodnocení Top Safety Pick+.
To samozřejmě neznamená, že Tesla se náhle stává pojízdnou rakví, zvláště v oné vrcholné verzi P100D. Pouze to ukazuje, že žádný vůz nedokáže uspět ve všech zkouškách, vždy se najde nějaká slabina. Proto ostatně i Tesla v reakci na výsledky ihned zmínila předchozí hodnocení.
IIHS otestovalo i další tři vozy poháněné alternativním ústrojím, a to BMW i3, Chevrolet Bolt a Toyotu Prius Prime. Ani mnichovský vůz neuspěl, byť na tom byl lépe než Tesla. Nejlépe byl pak hodnocen Bolt, zatímco Toyota dojela na stejnou slabinu jako BMW, a sice na čelní světla.













Tesla Model S příliš nezabodovala v testu institutu IIHS, na rozdíl od nárazových zkoušek NHTSA a Euro NCAP
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
před 8 hodinami
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
24.10.2025
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
23.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Odvolaný šéf Stellantisu věští „svému dítěti” krutý osud poté, co ho sám přivedl na hranici rozkladu
před 55 minutami
Další automobilka pochopila, že si jen s elektřinou nevystačí, je už jen krůček od návratu k žádanému
před 2 hodinami
Za cenu základní Octavie můžete mít víc a víc ceněný německý superkombík. Místo 115 koní jich dostanete 457
před 3 hodinami
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
před 5 hodinami
Muž se zbavuje brutálního „Bugatti pro chudé” po najetí pouhých 64 km. Říká, že ho prostě nezvládá
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 10:23 - Truck Daškam
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
- Politický koutek 10.25. 16:09 - řidičBOB
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.25. 09:25 - Snowman000
- Policejní kontroly a měření 10.24. 09:17 - řidičBOB
- pavprochovo brečítko 10.23. 18:55 - pavproch
