Reklama

Tohle je poslední diesel svého druhu, žádný další už nevznikne

K poměrně radikálnímu řešení své naftové budoucnosti se odhodlala japonská Honda. I když loni přišla s novým motorem, letos už říká, že je její poslední. A nedopřeje ho ani novému CR-V.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Tohle je poslední diesel svého druhu, žádný další už nevznikne

13.7.2018 | Petr Prokopec | 33 příspěvků

K poměrně radikálnímu řešení své naftové budoucnosti se odhodlala japonská Honda. I když loni přišla s novým motorem, letos už říká, že je její poslední. A nedopřeje ho ani novému CR-V.

V minulém roce Honda představila nové CR-V určené pro evropské trhy. Šlo sice o prototyp, to je ovšem u japonské automobilky pouze formální označení prakticky hotového auta. Produkční verze není jiná a momentálně konečně míří do prodeje. České ceny zatím k dispozici nemáme, místo toho si však můžeme potvrdit jednu pro leckoho překvapivou skutečnost - SUV skutečně dorazí na Starý kontinent bez dieselových motorů. To je v souvislosti s aktuálním vývojem v Německu pochopitelný, nicméně s ohledem na situaci v celé Evropě hodně odvážný krok.

Rozhodnutí Hondy je o to překvapivější, že před necelým rokem odhalila novou 1,6litrovou dieselovou jednotku. Ta v tu chvíli zamířila pod kapotu Hondy Civic, do žádného dalšího modelu už se ale nedostane. Japonci navíc potvrdili, že jde o poslední nový naftový motor, který kdy vyvinou - ten tedy dožije v aktuálním Civicu a poté se za motory i-DTEC nadobro zavře voda.

Je čeho litovat, neboť už předchozí Civic 1,6 i-DTEC měl co nabídnout. Novinka už byla testována podle nové měřicí procedury WLTP a vykázala spotřebu pouhých 3,7 litru nafty na sto kilometrů. Toto číslo můžeme navíc na rozdíl od měření dle předchozí normy brát jako reálně dosažitelný údaj. Pod kapotou CR-V by spotřeba byla jistě vyšší, nicméně pro zákazníky by stále šlo o přitažlivou nabídku.

Honda se ale rozhodla tak, jak se rozhodla a SUV tedy bude k mání pouze s 1,5litrovým přeplňovaným benzinovým čtyřválcem a hybridní jednotkou. Ta počítá s atmosférickou dvoulitrovou jednotkou, elektromotorem a separovaným elektromotorem/generátorem. Zatímco v prvním případě bude možné vybírat mezi šestistupňovým manuálem či převodovkou CVT, hybrid použije speciální jednostupňový automat, který Co slouží i pod kapotou benzin-elektrické Hondy Accord.

Pro nadšenější řidiče není tato nabídka zrovna lákavá, byť přeplňovaná jedna-pětka produkuje pod kapotou Civicu slušných 182 koní. S obdobným výkonem lze počítat také u SUV, s ohledem na vyšší hmotnost a horší aerodynamiku ale zrychlení z klidu na stovku naroste někam k 9 sekundám. Nic z toho nezní bůhvíjak oslnivě, CR-V je přitom pro Hondu stěžejní model. Aby tedy absence dieselu pod jeho kapotou ještě nelitovala...

Tohle je poslední diesel svého druhu, žádný další už nevznikne - 1 - Honda Civic 1.6 i-DTEC 2018 prvni foto 07
Tento diesel, který Honda odhalila loni, je jejím úplně posledním novým naftovým motorem

Tohle je poslední diesel svého druhu, žádný další už nevznikne - 2 - Honda CR-V 2018 EU prototyp IAA 2017 zive 01Tohle je poslední diesel svého druhu, žádný další už nevznikne - 3 - Honda CR-V 2018 EU prototyp IAA 2017 zive 02Tohle je poslední diesel svého druhu, žádný další už nevznikne - 4 - Honda CR-V 2018 EU prototyp IAA 2017 zive 03Tohle je poslední diesel svého druhu, žádný další už nevznikne - 5 - Honda CR-V 2018 EU prototyp IAA 2017 zive 04Tohle je poslední diesel svého druhu, žádný další už nevznikne - 6 - Honda CR-V 2018 EU prototyp IAA 2017 zive 05Tohle je poslední diesel svého druhu, žádný další už nevznikne - 7 - Honda CR-V 2018 EU prototyp IAA 2017 zive 06Tohle je poslední diesel svého druhu, žádný další už nevznikne - 8 - Honda CR-V 2018 EU prototyp IAA 2017 zive 07Tohle je poslední diesel svého druhu, žádný další už nevznikne - 9 - Honda CR-V 2018 EU prototyp IAA 2017 zive 08Tohle je poslední diesel svého druhu, žádný další už nevznikne - 10 - Honda CR-V 2018 EU prototyp IAA 2017 zive 09Tohle je poslední diesel svého druhu, žádný další už nevznikne - 11 - Honda CR-V 2018 EU prototyp IAA 2017 zive 10Tohle je poslední diesel svého druhu, žádný další už nevznikne - 12 - Honda CR-V 2018 EU prototyp IAA 2017 zive 11Tohle je poslední diesel svého druhu, žádný další už nevznikne - 13 - Honda CR-V 2018 EU prototyp IAA 2017 zive 12
Její odpor k tomuto druhu pohonu jde nyní až tak daleko, že nová generace modelu CR-V ani tento motor nedostane. Místo toho sází na hybridní ústrojí, jenž značka dopodrobna ukázala loni ve Frankfurtu

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 33 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama