Toyota Corolla s 939 k a 4x4 je dokonalý japonský spáč

(+ videa) Není mnoho vozů, které by svou vizuální nudností předčily japonské Toyoty. Tahle Corollla má ale pod kapotou 939 koní a 4x4.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Toyota Corolla s 939 k a 4x4 je dokonalý japonský spáč

14.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Toyota Corolla s 939 k a 4x4 je dokonalý japonský spáč

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Není mnoho vozů, které by svou vizuální nudností předčily japonské Toyoty. Tahle Corollla má ale pod kapotou 939 koní a 4x4.

Upravených Toyot jezdí po světě vážně spousta, japonské stroje jsou velmi častým objektem zájmu tunerů. Jenže docela málo z nich jsou stroje, které mají 939 koní na všech čtyřech kolech a na kterých to není zas tak dobře vidět. Právě to je ale případ této irské třídveřové Corolly sedmé generace, která se vyráběla v devadesátých letech a známe ji dobře i z českých silnic.

Ovšem, je možné namítnout, že každý, kdo ví jen trochu něco o autech, okamžitě odhalí změny v přední části. A pravděpodobně i ten, kdo dělí auta na červená a zelená, pozná, že tu něco nehraje, pokud k tomuto autu přijde zepředu. Jenže jiná kola si na auto dává spousta lidí, i kdyby to měla být jediná úprava, a když už investujete čas a peníze do stratosférického výkonu, většinou tomu odpovídá i vzhled auta - myslíme nyní ohromné nárazníky, obří křídla a všemožné polepy.

Nic takového na téhle Corolle nenajdete, zato tu je díra v kapotě, která odkrývá turbo velikosti Japonska, a výfuk, který nevede pod autem dozadu, nýbrž pryč tak rychle, jak to jen jde - je vyveden z pravého předního blatníku. Neobvyklé, ale patrně velmi efektivní řešení, jak ostatně ukázal i jistý český stroj. Očividně to ani není problém z hlediska silničního provozu, alespoň tam, kde tohle auto jezdí - má značky a jezdí po veřejných silnicích.

Pod kapotou je řadový čtyřválec umístěný napříč, který pochází z Toyoty MR2 upravené pro čtvrtmílové sprinty. Jeho výkon je, jak stojí i výše, 939 koní a pohání všechna kola speciálně zesíleným systémem. A samozřejmě tu není ani sériová převodovka, sedadla, brzdy, odpružení... zkrátka všechno podstatné je nové, silnější.

Přesná čísla zrychlení či maximální rychlosti neznáme, ale z videí je patrné, že je to velmi, velmi rychlý stroj. Pokud si to spojíme s tím, že Corolla sedmé generace je vizuálně velmi nenápaditým strojem, máme tu horkého kandidáta na japonského spáče roku. Mrknete okem a ani si nevšimnete, že vás překvapil tím, co dovede. Však se podívejte sami.


Toyota Corolla s 939 k a 4x4 je dokonalý japonský spáč - 1 - toyota corolla jdm sleeper 01Toyota Corolla s 939 k a 4x4 je dokonalý japonský spáč - 2 - toyota corolla jdm sleeper 02Toyota Corolla s 939 k a 4x4 je dokonalý japonský spáč - 3 - toyota corolla jdm sleeper 03Toyota Corolla s 939 k a 4x4 je dokonalý japonský spáč - 4 - toyota corolla jdm sleeper 04Toyota Corolla s 939 k a 4x4 je dokonalý japonský spáč - 5 - toyota corolla jdm sleeper 04aToyota Corolla s 939 k a 4x4 je dokonalý japonský spáč - 6 - toyota corolla jdm sleeper 05Toyota Corolla s 939 k a 4x4 je dokonalý japonský spáč - 7 - toyota corolla jdm sleeper 06Toyota Corolla s 939 k a 4x4 je dokonalý japonský spáč - 8 - toyota corolla jdm sleeper 07
Tahle Corolla může na první pohled vypadat jako běžné upravené auto, ale je silná skoro jako Veyron

Zdroj: Auto Evolution

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše