VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody

15.3.2017 | Petr Prokopec | 4 příspěvky

Německý koncern chce zpět důvěru zákazníků a veřejnosti. Proto zvažuje, že své vozy osadí měřicími kity a získaná data pustí ven jako PSA.

Není snad žádným tajemstvím, že spotřeba dosažená v evropském měřícím cyklu NEDC nemá s reálným světem pranic společného. Však si stačí projít, jak je uměle snižována a je jasné, že na silnici nelze podobné podmínky zopakovat. Rozdíly tak často bývají obří a díky digitálnímu věku se je dozvídají všichni, kdo jen trochu projeví zájem. To podkopává důvěru zákazníků, neboť se domnívají, že se je někdo snaží oklamat. Koncern PSA se s tím rozhodl bojovat a v loňském roce začal měřit reálnou spotřebu u celé řady svých aut. A výsledky nejsou překvapivé, papírové spotřeby citelně převyšují.

Obdobný krok nyní zvažuje koncern VW, který teď musí být upřímný ze všech nejvíce, neboť jeho pověst je pošramocena kauzou Dieselgate. Paradoxem je, že by nad tím možná mohl mávnout rukou, jak ukázaly finanční výsledky skupiny za loňský rok, podvody s emisemi jsou zákazníkům asi jedno. Nicméně se dá čekat, že pokud budou mít pocit, že s nimi Volkswagen hraje férovější hru, budou nakupovat nové vozy ještě více.

Takové jsou alespoň domněnky šéfa koncernu Matthiase Müllera, který během výroční konference uvedl, že Volkswagen „je na dobré cestě k opětovnému získání důvěry našich zákazníků i veřejnosti“. A zároveň dodal, že „momentálně přemýšlíme o tom, co udělalo PSA. A předpokládám, že v brzké budoucnosti uděláme něco podobného.“ Je tedy zjevné, že VW Group reálnou spotřebu svých vozů zveřejní, jen je otázkou, kdy. A skutečná spotřeba by byla udávána u všech aut koncernu, tedy krom jiných i vozů české Škody.

S ohledem na příklad Peugeotu, který pár desítek svých vozů osazených přenosným kitem vyslal do ulic již v loňském roce, se nedá předpokládat, že by koncern ona data publikoval dříve než před Vánoci. Nicméně na druhou stranu zde již máme jistý posun, kupříkladu spotřeba faceliftovaného Volkswagenu Golf již odkazuje na nový měřící cyklus WLTP, který realitu reflektuje lépe než procedura NEDC.

„WLTP je mnohem dynamičtější,“ dodává Müller. „A má vztah ke každodenní praxi. Proto jsou s ním spojeny mnohem realističtější data o spotřebě a emisích.“ Je ovšem třeba dodat, že stále nejde o skutečný svět, zahrnuty zde nejsou kupříkladu stoupání a nejrychlejší akcelerace z klidu na 50 km/h trvá dlouhých 15 sekund. Jde tedy sice o krok správným směrem, cesta je ovšem ještě dlouhá.

VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 1 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 02VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 2 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 03VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 3 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 04VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 4 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 05VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 5 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 06VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 6 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 07VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 7 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 08VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 8 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 09VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 9 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 10VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 10 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 11VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 11 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 12VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 12 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 13VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 13 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 14VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 14 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 15VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 15 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 16VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 16 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 17VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 17 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 18VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 18 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 19VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 19 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 20VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 20 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 21VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 21 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 22VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 22 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 23VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 23 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 24VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 24 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 25VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 25 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 26VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 26 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 27VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 27 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 28VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 28 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 29VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 29 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 30VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 30 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 31VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 31 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 32VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 32 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 33VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 33 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 34VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 34 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 35VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 35 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 36VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 36 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 37VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 37 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 38VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 38 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 39VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody - 39 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 40
Spotřeba faceliftovaného Volkswagenu Golf již odpovídá cyklu WLTP, úplně reálná ale není

Zdroj: AutoExpress UK

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 4 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše