VW do F1 nevstoupí. Vadí mu stále se měnící pravidla i obchodní pozadí

Volkswagen svou participaci na šampionátu podmiňuje alespoň pětiletou vyzpytatelností regulí. Ty se ale aktuálně mění co chvíli.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

VW do F1 nevstoupí. Vadí mu stále se měnící pravidla i obchodní pozadí

26.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VW do F1 nevstoupí. Vadí mu stále se měnící pravidla i obchodní pozadí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Volkswagen svou participaci na šampionátu podmiňuje alespoň pětiletou vyzpytatelností regulí. Ty se ale aktuálně mění co chvíli.

Dění kolem Formule 1 mapujeme pravidelně, zejména v poslední době, kdy se na přetřes dostávají pravidla pro letošní i příští sezónu. Ty jsou hojně diskutovány týmy, FIA i Berniem Ecclestonem, přičemž dle aktuálních závěrů můžeme už pro letošek počítat s jiným formátem kvalifikace. Od následujícího roku se budou měnit zejména pohonné jednotky, zrušen má být limit 100 kilogramů paliva na závod a dočkat bychom se měli i ochrany kokpitu. Žádné definitivní rozhodnutí ovšem nepadlo, vše má být teprve časem upřesněno.

Právě tyto nejasnosti jsou ale hlavní překážkou pro Volkswagen, respektive jeho divizi, která má na starosti motorsport. Její šéf Wolfgang Dürheimer tak aktuálně oznámil, že „Formule 1 pro tuto chvíli nezapadá do našich plánů. Situace není dostatečně předvídatelná na to, abych přišli s investicí, která je (pro daný vstup značky do šampionátu) vyžadována. V rámci pravidel je stále mnoho dohadů o motorech a podpůrných technologiích.“

„Abychom se zavázali k utracení takového množství peněz, potřebujeme alespoň pětiletou stabilitu v rámci pravidel - nemůže tu být ani šance, že se regule budou měnit, že motory budou mít více nebo méně válců nebo že hybridní systém bude odlišný oproti technologii, kterou vyvíjíme pro silniční vozy,“ říká Dürheimer. A zároveň dodává, že dalším problémem kromě samotných pravidel jsou nejasnosti spojené s tím, kdo a jak vlastně šampionát provozuje po obchodní stránce. To je vážně svérázný spletenec subjektů, jak jsme kdysi podrobně probírali. Navíc ten hlavní neví, jak dlouho ve své pozici setrvá.

„Pokud jste velkou firmou a chystáte velkou investici, očekáváte, že budete mít jistý vliv na stanovy, chcete mít jistotu, že současné vlastnictví bude zachováno. V F1 to ale nyní vypadá, že stávající majitelé tu nebudou věčně, což taktéž vytváří nestabilitu,“ uvádí šéf motorsportu VW na adresu společnosti CVC Capital Partners, která drží kontrolní balík akcií šampionátu. Firma totiž naznačila, že by celý podnik odprodala.

Mimo to Dürheimer uvedl, že jsou to jen a pouze tyto nejasnosti, které značce ve vstupu do šampionátu brání, nikoliv samotné finance. Kupříkladu účast Audi a Porsche ve vytrvalostních závodech vychází celý koncern mnohem dráže. „Technologie je na vyšší úrovni než v F1, pročež je logické, že vyšší je i míra investic.“ Šéf motorsportu ovšem dodává, že očekává snižování nákladů, jenž by mělo přilákat více značek.

VW Group tedy aktuálně zůstane pouze v těch šampionátech, kde jej najdeme nyní. Vyjma vytrvalostních závodů jde o světové rallye, jehož se účastní Volkswagen, v kategorii GT3 pak můžeme vídat Porsche a Bentley.


VW do F1 nevstoupí. Vadí mu stále se měnící pravidla i obchodní pozadí - 1 - Audi Formula 1 render 01VW do F1 nevstoupí. Vadí mu stále se měnící pravidla i obchodní pozadí - 2 - Audi Formula 1 render 02VW do F1 nevstoupí. Vadí mu stále se měnící pravidla i obchodní pozadí - 3 - Audi Formula 1 render 03
Se vstupem do Formule 1 bylo spojováno hlavně Audi. Nyní je však jisté, že šampionátu se nebude účastnit žádná značka VW Group

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.