Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW má nového šéfa vývoje motorů, autor nejsilnějšího dvoulitru světa jde od válu
2.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Místo šéfa vývoje pohonných jednotek je u VW v posledních letech poměrně horké křeslo. Teď jej obsadí člověk, kterému se Dieselgate měla obloukem vyhnout.
Volkswagen se pozvolna snaží zbavovat špatné pověsti, kterou získal před dvěma roky, kdy se přiznal k čachrům s dieselovými motory. Ty mají od té doby mnohem těžší podmínky k životu, samotní Němci ovšem na kolena nepadli - jakkoliv jim řada lidí prorokovala mnohem horší osud. Místo toho jsou již zpátky na nohou, přičemž jejich registrace i zisky opětovně lezou nahoru. Kromě showroomů ovšem evidentně důležitou činnost odvádí i marketingové a personální oddělení.
Nově bylo oznámeno, že šéfem vývoje pohonných jednotek se stane Kurt Blumenröder. Ten dříve pracoval pro konkurenční koncern Daimler, už od roku 2005 je ale prezidentem a výkonným ředitelem společnosti IAV. Tato německá firma se zaměřuje na vývoj automobilové techniky všeho druhu a mezi její klienty patří v podstatě všechny významné automobilky i jejich dodavatelé. Blumenröder tak bude v řadách VW nepochybně člověkem na svém místě.
Volkswagen si pochopitelně dává záležet na tom, aby nový šéf vývoje motorů nemohl být spojován s aférou Dieselgate, proto nesáhl po nikom z vlastních řad. Nicméně z prostředí mimo koncern VW pochází Blumenröder jen na oko - firma IAV je totiž z poloviny vlastněna právě značkou z Wolfsburgu a nikdo jiný nad ní nemá takovou moc.
Nový šéf se své role ujme 1. ledna 2018, kdy na tomto postu nahradí Friedricha Eichlera. Ten dříve taktéž působil u Mercedesu - konkrétně pak u AMG - přičemž nově bude zastávat úlohu šéfa vývoje šasí.
Eichler již v minulosti pro Volkswagen pracoval, poté si však odskočil do Affalterbachu, kde pod jeho vedením vznikl nejsilnější sériově vyráběný čtyřválec světa - dvoulitrová přeplňovaná jednotka, která pohání A 45 AMG a jemu příbuzné modely. Od roku 2013 je však zpátky v koncernových vodách. Blumenröder pro změnu odstartoval svou práci pro Daimler již v roce 1990, přičemž se vypracoval na šéfa technické divize.
Kurt Blumenröder je novým šéfem vývoje pohonných jednotek VW, do úřadu nastupuje od 1. ledna příštího roku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
dnes - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
před 6 hodinami - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
před 7 hodinami - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
před 9 hodinami - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
před 10 hodinami - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva