Levná starší auta, na kterých neproděláte: Koupit se dnes vyplatí už i Trabant

Na silnicích už skoro nejsou vidět a i v bazarech na ně narazíte jen se štěstím. O to zajímavější koupi ale představují - nedáte za ně majlant a na ceně přesto budou jen růst.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Levná starší auta, na kterých neproděláte: Koupit se dnes vyplatí už i Trabant

5.9.2019 | Mirek Mazal

Na silnicích už skoro nejsou vidět a i v bazarech na ně narazíte jen se štěstím. O to zajímavější koupi ale představují - nedáte za ně majlant a na ceně přesto budou jen růst.

Nadšenci se slabostí pro klasické automobily nemají v posledních letech snadný život, pokud jejich konta nepřekypují zbytnými prostředky. Vozy vzniklé před érou všemožných moderních asistentů postupně rostou na cenách do šestimístných i sedmimístných částek, i tak je pro obyčejnou střední třídu stále z čeho vybírat. Jen je třeba zapomenout na stroje jako BMW M3 E30 nebo Porsche 911 930 a podívat se na zoubek strojům, jejichž výjimečnost zámožnější sběratelé teprve objevují.

Možností výběru pochopitelně ubývá, neboť starších aut není na trhu nekonečné množství a co chvíli se stane, že některý z dříve nežádaných modelů rázem vystřelí na ceně. U aut, která vám dnes ukážeme, se to zatím nestalo, resp. děje se to jen pozvolna a všechna lze pořídit za menší cenu než novou Fabii v základu.

Níže vám tedy předkládáme jedenáct nevšedních tipů na starší auta, jejichž atraktivita se svou podstatou různí a na ceně z rozličných důvodů zatím rostou jen pozvolna. Některá byla či stále jsou příliš rozšířená, jiná příliš pohrdaná, další žila či žijí ve stínu zajímavějších verzí téhož typu. Pomyslný strop 250 tisíc českých korun na pořízení tak často ani není zdaleka naplněn, přesto můžete mít vůz, který dokáže otočit hlavami automobilových nadšenců. A v budoucnu jej už podle dosavadního vývoje cen prodáte jen dráž.

1. Audi V8

Cena: 9 700 Eur (250 000 Kč)

Začínáme hned na imaginární hranici čtvrt milionu korun, za kterou lze v dobrém stavu pořídit luxusní Audi V8. Kuriozita tělem i duší je poháněna skutečně osmiválcem o objemu 3,6 l s atmosférickým plněním o výkonu 184 kW (250 koní) při 5 800 ot./min a točivém momentu 340 Nm vrcholícím na 4 000 ot./min. Zrychlení na stovku za 9,2 sekundy bylo v počátku 90. let parádním údajem, dnes spíše jen neurazí. Přesto vůz jako takový potěší.


Levná starší auta, na kterých neproděláte: Koupit se dnes vyplatí už i Trabant - 1 - Klasicka auta do ctvrt milionu Kc foto 01Levná starší auta, na kterých neproděláte: Koupit se dnes vyplatí už i Trabant - 2 - Klasicka auta do ctvrt milionu Kc foto 02Levná starší auta, na kterých neproděláte: Koupit se dnes vyplatí už i Trabant - 3 - Klasicka auta do ctvrt milionu Kc foto 03

2. Mercedes-Benz 300 SE (W126)

Cena: 9 600 Eur (247 000 Kč)

Mercedes, který započal příběh luxusní třídy S, je dnes též na trhu překvapivě přehlíženým zbožím. Plavný pětimetrový koráb s třílitrovým motorem přitom představil klientům mnoho technologických inovací, které dnes vnímáme jako naprostou samozřejmost a v zachovalém stavu dnes stěží někoho neokouzlí.

Levná starší auta, na kterých neproděláte: Koupit se dnes vyplatí už i Trabant - 4 - Klasicka auta do ctvrt milionu Kc foto 04Levná starší auta, na kterých neproděláte: Koupit se dnes vyplatí už i Trabant - 5 - Klasicka auta do ctvrt milionu Kc foto 05Levná starší auta, na kterých neproděláte: Koupit se dnes vyplatí už i Trabant - 6 - Klasicka auta do ctvrt milionu Kc foto 06

3. Ford Capri II V6

Cena: 9 200 Eur (237 000 Kč)

První model Fordu s karoserii hatchback v Evropě byl určen na každodenní praktické užití. Pod přední kapotou byly umístěny čtyřválce i šestiválce. Vyšší verze 2,3 V6 dnes vyjde na 237 tisíc korun, třebaže je složitější narazit na zachovalý kus, jehož majitel je ochoten jej prodat.

Levná starší auta, na kterých neproděláte: Koupit se dnes vyplatí už i Trabant - 7 - Klasicka auta do ctvrt milionu Kc foto 07Levná starší auta, na kterých neproděláte: Koupit se dnes vyplatí už i Trabant - 8 - Klasicka auta do ctvrt milionu Kc foto 08Levná starší auta, na kterých neproděláte: Koupit se dnes vyplatí už i Trabant - 9 - Klasicka auta do ctvrt milionu Kc foto 09

4. Volkswagen Scirocco 2

Cena: 9 100 Eur (235 000 Kč)

Nástupce první generace pod označením 53B měl jako poznávací znamení sériový spojler vložený do prosklení dveří zavazadelníku. Předchůdce Corrada byl navržen Herbertem Schäferem a hranaté kupé putovalo na globální trhy i mimo domovskou Evropu. Dnes je relativně dostupným zbožím.

Levná starší auta, na kterých neproděláte: Koupit se dnes vyplatí už i Trabant - 10 - Klasicka auta do ctvrt milionu Kc foto 10Levná starší auta, na kterých neproděláte: Koupit se dnes vyplatí už i Trabant - 11 - Klasicka auta do ctvrt milionu Kc foto 11Levná starší auta, na kterých neproděláte: Koupit se dnes vyplatí už i Trabant - 12 - Klasicka auta do ctvrt milionu Kc foto 12

5. Volkswagen Golf I

Cena: 7 700 Eur (199 000 Kč)

Kompaktní legenda se dnes prodává už v sedmé generaci a první generace má svou hodnotu už nějaký čas, přesto vzhledem k počtu vyrobených aut stoupá na ceně jen pomalu. Praotec všech hatchbacků dal základy nejprodávanějšímu modelu automobilky Volkswagen, proto není pochyb o tom, že méně už nikdy stát nebude.

Levná starší auta, na kterých neproděláte: Koupit se dnes vyplatí už i Trabant - 13 - Klasicka auta do ctvrt milionu Kc foto 13Levná starší auta, na kterých neproděláte: Koupit se dnes vyplatí už i Trabant - 14 - Klasicka auta do ctvrt milionu Kc foto 14Levná starší auta, na kterých neproděláte: Koupit se dnes vyplatí už i Trabant - 15 - Klasicka auta do ctvrt milionu Kc foto 15

6. Mercedes-Benz 190 D (W201)

Cena: 6 300 Eur (162 000 Kč)

Vůbec první kompaktní balíček pohodlí s hvězdou na přídi byl představen v roce 1982. Počátek třídy C se těšil velkému zájmu evropských zákazníků a projevuje se nadstandardní trvanlivostí, proto pořád není problém najít dobrý exemplář ke koupi za cenu okolo 160 tisíc Kč.

Levná starší auta, na kterých neproděláte: Koupit se dnes vyplatí už i Trabant - 16 - Klasicka auta do ctvrt milionu Kc foto 16Levná starší auta, na kterých neproděláte: Koupit se dnes vyplatí už i Trabant - 17 - Klasicka auta do ctvrt milionu Kc foto 17Levná starší auta, na kterých neproděláte: Koupit se dnes vyplatí už i Trabant - 18 - Klasicka auta do ctvrt milionu Kc foto 18

7. Škoda Octavia (původní)

Cena: 6 100 Eur (157 000 Kč)

Dvoudveřový předchůdce nejoblíbenější škodovky současné generace řidičů má své jisté místo mezi klasickými tipy na rozumnou koupi do čtvrt milionu korun. Nižší střední třída z let 1959 až 1971 stojí v dobrém stavu do 160 tisíc korun, pro pravé české patrioty přijatelný účet za vzpomínku na automobil, který reprezentoval na závodech jako Rallye Monte Carlo nebo Rallye tisíce jezer.

Levná starší auta, na kterých neproděláte: Koupit se dnes vyplatí už i Trabant - 19 - Klasicka auta do ctvrt milionu Kc foto 19Levná starší auta, na kterých neproděláte: Koupit se dnes vyplatí už i Trabant - 20 - Klasicka auta do ctvrt milionu Kc foto 20Levná starší auta, na kterých neproděláte: Koupit se dnes vyplatí už i Trabant - 21 - Klasicka auta do ctvrt milionu Kc foto 21

8. Wartburg 353

Cena: 5 500 Eur (142 000 Kč)

Vyšší řada 353 nahradila model 312 v roce 1966. Kromě čtyřdveřové klasiky z NDR se vyráběly také verze kombi a navíc kabriolet s plátěnou stahovací střechou či užitkový pick-up. Ještě nedávno to bylo vysmívané auto, dnes přijde pěkný Wartburg s datem výroby mezi roky 1966 až 1974 na cca 140 tisíc korun. A levnější už nebude.

Levná starší auta, na kterých neproděláte: Koupit se dnes vyplatí už i Trabant - 22 - Klasicka auta do ctvrt milionu Kc foto 22Levná starší auta, na kterých neproděláte: Koupit se dnes vyplatí už i Trabant - 23 - Klasicka auta do ctvrt milionu Kc foto 23Levná starší auta, na kterých neproděláte: Koupit se dnes vyplatí už i Trabant - 24 - Klasicka auta do ctvrt milionu Kc foto 24

9. Trabant 601

Cena: 4 100 Eur (106 000 Kč)

Dvoutakt z duroplastu navždy zůstane symbolem NDR a pro mnohé je znovu leda dobrým terčem vtipů, jenže i tohle auto je dnes cennost svého druhu. Trabant se vyráběl mezi léty 1974 a 1990 a dnes se dají kusy ve slušném pořídit okolo 100 tisíc Kč. Pro mnohé jistě překvapivě hodně, ale i tohle auto bude jen dražší. Pro připomenutí - v dobách Československé socialistické republiky vyšel Trabant 601 zhruba na těžce ušetřených 37 tisíc Kčs, jednou může snadno stát v korunách i desetinásobek.

Levná starší auta, na kterých neproděláte: Koupit se dnes vyplatí už i Trabant - 25 - Klasicka auta do ctvrt milionu Kc foto 25Levná starší auta, na kterých neproděláte: Koupit se dnes vyplatí už i Trabant - 26 - Klasicka auta do ctvrt milionu Kc foto 26Levná starší auta, na kterých neproděláte: Koupit se dnes vyplatí už i Trabant - 27 - Klasicka auta do ctvrt milionu Kc foto 27

10. Volkswagen Passat

Cena: 4 500 Eur (116 000 Kč)

Další legenda spojena velmi úzce s dnešním světem. Passat B1 vyráběný od roku 1973 vznikl v dikci italského designéra Giorgetta Giugiara. Současný typ B8 je věrný střízlivému tvarování, což aktuální provedení zdědilo po pradědečkovi. Jako veterán v dobrém stavu je zatím k mání docela levně.

Levná starší auta, na kterých neproděláte: Koupit se dnes vyplatí už i Trabant - 28 - Klasicka auta do ctvrt milionu Kc foto 28Levná starší auta, na kterých neproděláte: Koupit se dnes vyplatí už i Trabant - 29 - Klasicka auta do ctvrt milionu Kc foto 29Levná starší auta, na kterých neproděláte: Koupit se dnes vyplatí už i Trabant - 30 - Klasicka auta do ctvrt milionu Kc foto 30

11. Moskvič 408

Cena: 3 700 Eur (95 000 Kč)

Nejlevnější a čistě teoreticky nejhorší vůz z tohoto přehledu pochází ze Sovětského svazu a též nemá dobrou pověst. Východní želízko v ohni jako jediné koupíte v dobrém stavu pod 100 tisíc korun. Hranatý produkt MZMA (Moskevský Závod Malolitrážních Automobilů) se inovovanou karoserií a drobnými změnami pod ní snažil přiblížit evropské konkurenci. O úspěchu bychom si dovolili pochybovat, přesto se inovovaná verze zapsala do dějin jako jeden z nejvíce vyvážených vozů z SSSR - v roce 1968 export dosahoval 55 % veškeré produkce.

Levná starší auta, na kterých neproděláte: Koupit se dnes vyplatí už i Trabant - 31 - Klasicka auta do ctvrt milionu Kc foto 31Levná starší auta, na kterých neproděláte: Koupit se dnes vyplatí už i Trabant - 32 - Klasicka auta do ctvrt milionu Kc foto 32Levná starší auta, na kterých neproděláte: Koupit se dnes vyplatí už i Trabant - 33 - Klasicka auta do ctvrt milionu Kc foto 33

Zdroj: Auto Bild Klassik

Mirek Mazal

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše