Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Němci udělali chybu. Tohle řešení pásů v nových autech VW nefunguje, může i zabít
10.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá preciznost není úplně prázdnou frází, tady ale dostala na frak. Drobná nedomyšlenost v řešení zadních pásů teď může i zabíjet.
Zrovna včera jsme připomínali, jak důležité je správě se v autě připoutat. Už špatné použití bezpečnostního pásu vás může zbytečně stát zdraví i život, nemluvě o jeho úplném nepoužití. Každý rozumný člověk se tak před jízdou autem řádně připoutá, jak ale nyní zjistil finský automobilový magazín Tekniikan Maailma, v některých nových autech koncernu VW ani to nemusí stačit k zajištění očekávané bezpečnosti. Pásy některých cestujících se totiž mohou za jízdy samovolně rozepnout a to je přinejmenším velký problém.
Finové na to přišli vlastně náhodou. Při losím testu obsadili auto i veškerou posádkou a zavazadly a právě při ostrém vyhýbacím manévru se stalo, že se pás jednoho ze zadních cestujících rozepnul. Za vším stojí nesprávně zvolená instalace prostředního bezpečnostního pásu, neboť u některých nových „koncernových” aut je prostřední západka usazena o trochu výše, než je tomu u levé. Přesně tak, jak to můžete vidět na hlavní fotografii.
Právě tato koncepce je ovšem značně problematická, neboť ve chvíli, kdy ostřeji zatočíte vlevo, přezka prostředního pásu zatlačí na tu levou, jíž uvolní - a dosud připoutaný pasažér se rázem stává pasažérem nepřipoutaným. Finové se s tímto problémem setkali u modelů VW Polo, Seat Arona a Seat Ibiza, je ale otázkou, kolik dalších novějších vozů koncernu VW má pásy řešené stejně.
K potížím na každý pád nedochází nahodile. Magazín se s problémem setkal u zmíněných vozů a provedl také kontrolní test u dvou odlišných exemplářů Seatu Arona. Výsledek byl však pokaždé stejný, tohle řešení zadních pásů prostě nefunguje správně. „Dle našeho soudu se jedná o špatný design celé věci. Nejjednodušší nápravou by bylo zkrácení či prodloužení popruhu prostřední západky o pár centimetrů,“ uvádí dále magazín.
Mluvčí koncernu VW potvrdil, že automobilka si je již problému vědoma a pracuje na jeho řešení, neupřesnil ale, jakých modelů se může týkat. VW prozatím majitelům modelů s takto řešenými západkami zadních pásů radí, aby nevyužívali prostředního sedadla, dokud nebudou závadou stižená vozidla svolána do servisů.
To je zatím poněkud slabá náplast na zjištěnou potíž, snaha o nápravu tu ale evidentně je. Němci zkrátka udělali chybu, což při jejich posedlosti zkoumáním všech eventualit není úplně obvyklé - zrovna testování ostřejší jízdy v plném obsazení bychom čekali jako standardní součást vývoje. Ale stalo se a pro tuto chvíli platí, abyste se raději podívali, zda se potíž netýká i vašeho auta. Pokud by došlo k odepnutí pásu bez povšimnutí pasažéra, je to nebezpečné nejen pro něj, ale i pro člověka sedícího před ním.
Tyto tři nové „koncernové” vozy postavené na platformě MQB A0, tedy VW Polo i Seaty Ibiza a Arona, mají problém s nechtěným rozepnutím zadního bezpečnostního pásu za jízdy zcela jistě. Jakých dalších aut se týká, je zatím otázkou
Zdroj: Tekniikan Maailma
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
dnes - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
před 6 hodinami - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
před 8 hodinami - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
před 9 hodinami - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
před 11 hodinami - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva