Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Policie chce koupit dalších 103 laserových radarů, z peněz na prevenci
5.5.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Část radarů v celkové ceně 34 milionů Kč by měla být ve službě ještě letos, zbytek příští rok. Cena bude hrazena z peněz vytažených z kapes řidičů.
Je tomu jen chvíle, co do policejní služby nastoupilo nejdříve 53 a následně 35 nových vozů Škoda, sloužících ke skrytému měření rychlosti na českých silnicích. Bizarní je, že polovina peněz na jejich pořízení pocházela z tzv. Fondu zábrany škod, do kterého přispíváme my, motoristé, z povinného ručení. Už podle svého označení by tento fond měl sloužit k prevenci vzniku dopravních nehod, místo toho jsou ale peníze z něj používány na prostředky určené k ryzí represi represi. Ovšem, policie bude tvrdit, že represe je vlastně skvělá prevence, takže je to v pořádku.
I kdyby ji ale někdo uvěřil, je třeba mít na paměti, že překročení nejvyšší povolené rychlosti zdaleka nepatří mezi klíčové příčiny dopravních nehod. Na seznamu 10 nejčastějších příčin nic takového vůbec není, sama snaha klást rovnítko mezi výši povolené rychlosti a bezpečnost provozu je pochybná a i nepřizpůsobení rychlosti jízdy, které v žádném případě neimplikuje překročení nejvyšší dovolené rychlosti, je až na pátém a šestém místě. Přesto se nyní dozvídáme o plánech policie na nákup 103 nových laserových měřičů rychlosti. A hádejte, jak mají být hrazeny.
Ve věstníku veřejných zakázek už se nachází poptávka po celkem 103 kusech ručních laserových měřičů rychlosti. Prvních 40 by mělo být dodáno do prosince letošního roku, zbylých 63 by mělo být ve službě nejpozději do konce července roku 2017. Podle dostupných informací rozšíří stávající počet laserových měřičů, které zůstanou policii nadále k dispozici. V předpisu zakázky se píše, že „požadovaný materiál je nezbytně nutný k plnění úkolů Policie ČR plynoucích z platné legislativy ČR”, což je opět bizarní - nevíme, nakolik je „nezbytně nutné” měřit rychlost ve stále větším rozsahu.
Víme, že všechny lasery budou ruční, tedy ne namontované třeba na policejní dodávce, a že náklady na jejich pořízení - prý je strop ceny 34 milionů korun vč. DPH - budou opět kryty z Fondu zábrany škod. Tento fond v roce 2015 přerozdělil 608 milionů korun, z toho šlo 380 milionů na novou techniku pro hasiče a 46 milionů na ony nové policejní Octavie, což bylo asi 50 % z celkové ceny 85 pořízených vozů.
Ukazuje to rozpis přidělených prostředků za rok 2015, který také říká, že se vloni nakoupilo 30 nových laserových měřičů rychlosti - nezapočítaných do oněch 103, které teprve přijít mají - celkem za 12 milionů korun. Ty poskytl Fond zábrany škod v plné výši. Všechny tyto nákupy jsou pochopitelně v souladu se zákonem, kterým byl tento fond zřízen; jsou pod nálepkou „prevence”.
Laserové měřiče nejsou odhalitelné klasickým radarovým detektorem, jehož použití je u nás povoleno; obranou je aktivní rušička, kterou ale zákon zakazuje. Můžeme debatovat, jak moc a hlavně kde se budou nové lasery používat; přeci jen stát a držet přístroj v ruce popř jej mít na stativu není tak pohodlné, jako sedět v autě a dnes je policie příliš často nepoužívá. Také nebude potřeba, aby si na sebe nové lasery „vydělaly”, jakkoliv je tento pojem v souvislosti s policejní technikou zcela scestný, protože jejich nákup zaplatíme my všichni na povinném ručení. V každém případě jen ležet ve skříních a chytat prach určitě nebudou, a tak je dobré o jejich zřejmě nevyhnutelném „nástupu do služby” vědět s předstihem...
Policie chce pořídit 103 nových laserů k měření rychlosti. A těžko ji v tom někdo zabrání
Zdroj: Forum Autoforum.cz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 7 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 8 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 10 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 11 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 00:49 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis