Reklama

Vyplatí se koupit jetý luxusní VW Touareg? Po pár letech stojí zlomek původních cen

Je to nepochybně lákavá nabídka, místo původních milionů korun dnes slušně vyhlížející kusy přijdou na pár set tisíc. Je ojetý Touareg II dobrou koupi, nebo past, která rychle sklapne?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Vyplatí se koupit jetý luxusní VW Touareg? Po pár letech stojí zlomek původních cen

4.7.2018 | Mirek Mazal | 23 příspěvků

Je to nepochybně lákavá nabídka, místo původních milionů korun dnes slušně vyhlížející kusy přijdou na pár set tisíc. Je ojetý Touareg II dobrou koupi, nebo past, která rychle sklapne?

Druhá generace Volkswagenu Touareg s interním označením 7P se vyráběla od roku 2010 až do letoška a vypadá stále svěže. Oproti svému předchůdci znamenala citelný krok vpřed - novější model zhubl citelných 200 kilogramů a zároveň zvýšil tuhost karoserie. Změny se pozitivně projevily na opotřebení jednotlivých dílů a na provozních nákladech, tohle auto nemá navzdory svému charakteru pověst „kasičky”.

Vizuálně je 7P evolucí první generace 7L, v přímém srovnání je novější typ jen o několik centimetrů delší a širší. Uvnitř je Touareg typickým VW se starým dobrým zpracováním a spoustou prostoru. Zejména v první řadě sedadel se řidič a spolujezdec nemačkají. A zadní posádka nemá důvod závidět.

Na trhu s ojetými vozy pochopitelně převažuje nafta, benzínová jednotka 3,6 V6 a hybridní systém mnoho zákazníků nepřesvědčily. Vznětové agregáty je obecně možné doporučit, do Touaregu se hodí. Jejich výkony začínají na metě 150 kW (204 koní), vrcholný model s motorem V8 umí až 250 kW (340 koní). Od roku 2016 ovšem figuroval v nabídce pouze šestiválec s výkonem až 193 kW (262 koní). Samozřejmostí je pohon všech kol, automaty a možnost zatížení tažného zařízení až 3,5 tuny.

Podvozek Touaregu umí poskytnout plavnou jízdu i po českých tankodromech, zejména na volitelném vzduchovém odpružení, které umožňuje regulovat světlou výšku. Při zvýšení až 30 centimetrů nad zem umí překonávat hodně vysoké přeážky, off-roadové schopnosti celkově vzato jsou nadprůměrné. Komu by nestačil standardní režim, může si vyhlédnout verzi označenou 4Motion Terrain Tech. Má zcela odlišnou konstrukci podvozku, která schopnosti v terénu posunuje ještě dál.

Touareg 7P může náročné cestující rozmazlovat bohatou standardní výbavou. Kromě bi-xenonových světlometů je standardně k dispozici satelitní navigace s dotykovou obrazovkou, tempomat nebo dvouzónová automatická klimatizace. V případě bezedného finančního konta si mohl první zákazník navolit řadu doplňkových funkcí zlepšujících bezpečnost nebo pohodlí na palubě. Automobilka nabízela i světelný asistent adaptivních předních světlometů či kolenní a zadní airbagy, byl to na poměry Volkswagenu skutečně luxusní vůz.

Hlavním trumfem v rukávu je ale kvalita. Podle kontrol německého TÜV nemá druhý Touareg žádné závažné nedostatky. Je to jeden z vozů, který používal motor 3,0 TDI s tzv. odpojovacím zařízením na klamání emisí proslaveným kauzou Dieselgate, na to jsou Němci citliví, u nás to ale bude stěží někdo považovat za nedostatek. Německé technické kontroly dále upozorňují jen na stav brzdových hadic, ale stačí se před prodejem zaměřit na kontrolu ožehavých částí a mělo by být vše v pořádku. Inspektoři TÜV často konstatují bezchybný stav i u exemplářů s vysokým kilometrovým průběhem.

Pokud vás Touareg zaujal, máte omezený rozpočet, ale jinak byste si rádi užili jeho typických vlastností, správnou volbou by mohly být kusy s motorem 3,0 TDI z prvních let výroby s vyšší výbavou. Dostanete auto se solidním výkonem, rozumnou spotřebou, trvanlivým a případně relativně snadno opravitelným motorem. Druhá generace prodělala podle TÜV modernizaci na správných místech, a proto nabízí širokou škálu důvodů proč na ni nezapomínat. Přednosti jsou mnohé - od dobrého zpracování kabiny, přes použité naftové motory až po dlouhou životnost většiny komponentů.

Pochopitelně, je třeba hledat nejlépe nebourané kusy s jasně zdokumentovanou historií, jinak se ale Touareg jako takový jeví být rozumnou volbou, nikoli ekonomickým dobrodružstvím. A to navzdory ohromnému propadu cen. Auto s typickou cenou mezi 1,5 a 2 miliony Kč (nakupovat ale šlo i dráže, pochopitelně) dnes seženete i za 15 nebo 20 procent původní ceny, třebaže se ještě před pár měsíci vyrábělo.

Kdo si vystačí se starším kusem z prvních let výroby, pro toho rozumně vyhlížející kusy začínají na ceně okolo 12 000 Eur (312 000 Kč). A nízká cena vážně neznamená katastrofu, je to jen příklad propadu ceny luxusního zboží neluxusní značky. Více je třeba připlatit za modely s dieselovým motorem plnícím normu Euro 6, které začínají cenově na dvakrát tak vysoké částce. S rozumným stavem ukazatele kilometrů takový případ vychází na 27 000 Eur (702 000 Kč), to už se ale bavíme o nanejvýš tříletých autech.

Vyplatí se koupit jetý luxusní VW Touareg? Po pár letech stojí zlomek původních cen - 1 - VW Touareg 2011 prodej Nemecko priklad 01Vyplatí se koupit jetý luxusní VW Touareg? Po pár letech stojí zlomek původních cen - 2 - VW Touareg 2011 prodej Nemecko priklad 02Vyplatí se koupit jetý luxusní VW Touareg? Po pár letech stojí zlomek původních cen - 3 - VW Touareg 2011 prodej Nemecko priklad 03Vyplatí se koupit jetý luxusní VW Touareg? Po pár letech stojí zlomek původních cen - 4 - VW Touareg 2011 prodej Nemecko priklad 04Vyplatí se koupit jetý luxusní VW Touareg? Po pár letech stojí zlomek původních cen - 5 - VW Touareg 2011 prodej Nemecko priklad 05Vyplatí se koupit jetý luxusní VW Touareg? Po pár letech stojí zlomek původních cen - 6 - VW Touareg 2011 prodej Nemecko priklad 06Vyplatí se koupit jetý luxusní VW Touareg? Po pár letech stojí zlomek původních cen - 7 - VW Touareg 2011 prodej Nemecko priklad 07Vyplatí se koupit jetý luxusní VW Touareg? Po pár letech stojí zlomek původních cen - 8 - VW Touareg 2011 prodej Nemecko priklad 08Vyplatí se koupit jetý luxusní VW Touareg? Po pár letech stojí zlomek původních cen - 9 - VW Touareg 2011 prodej Nemecko priklad 09Vyplatí se koupit jetý luxusní VW Touareg? Po pár letech stojí zlomek původních cen - 10 - VW Touareg 2011 prodej Nemecko priklad 10Vyplatí se koupit jetý luxusní VW Touareg? Po pár letech stojí zlomek původních cen - 11 - VW Touareg 2011 prodej Nemecko priklad 11Vyplatí se koupit jetý luxusní VW Touareg? Po pár letech stojí zlomek původních cen - 12 - VW Touareg 2011 prodej Nemecko priklad 12Vyplatí se koupit jetý luxusní VW Touareg? Po pár letech stojí zlomek původních cen - 13 - VW Touareg 2011 prodej Nemecko priklad 13Vyplatí se koupit jetý luxusní VW Touareg? Po pár letech stojí zlomek původních cen - 14 - VW Touareg 2011 prodej Nemecko priklad 14Vyplatí se koupit jetý luxusní VW Touareg? Po pár letech stojí zlomek původních cen - 15 - VW Touareg 2011 prodej Nemecko priklad 15
VW Touareg je mezi ojetými luxusními SUV dobrá volba. Nezaznamenává složité poruchy a dají se sehnat levné ojetiny. Například tento 3,0 TDI z roku 2011 stojí 327 000 Kč

Zdroj: TÜV

Mirek Mazal

Další zajímavé články:

Diskuze 23 příspěvků

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše