Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
26 let starý VW Golf s 1 milionem km a dieselem bez turba ukázal, co dovede na Autobahnu
21.4.2021 | Petr Miler
Těžko si představit auto méně vhodné pro rychlou jízdu po německé dálnici, právě v tom ale tkví kouzlo tohoto představení. I takové auto, v takové kondici se nakonec rozjede na svou maximálku.
VW Golf třetí generace s 26 léty na krku v provedení totální holobyt není na první pohled auto, které by vás mělo jakkoli zajímat. Tomuto kousku byste ale pár chvil věnovat mohli. Vůz na plechových kolech s počínající korozí a volantem ohryzaným snad majitelovým psem je totiž silniční hrdina svého druhu - najel už přes 1 milion km, a to s motorem 1,9 Diesel, tedy ještě atmosféricky plněným nafťákem bez přímého vstřiku paliva.
Už ze zmíněného asi tušíte, že revírem tohoto auta není zrovna německá dálnice, má pouhých 65 koní výkonu a 124 Nm točivého momentu. Na stovku se rozjel ještě docela kvapně, třebaže 16,7 sekundy není zrovna pěkný čas. Udávaná maximálka 156 km/h je ale pro jízdu po Autobahnu vhodná asi tak jako tank na ježdění po městě. Přesto vůz svůj 1 milion kilometrů najel právě hlavně zde, takže kde jinde to oslavit?
Právě o to se pokusil člověk stojící za kanálem TopSpeedGermany na Youtube, který podobná auta na německé dálnice rád tahá. A i tentokrát zaujal. Vidět takový stroj mačkat ze sebe poslední špetky výkonu je svým způsobem fascinující, neboť se zdá, že i po takovém zápřahu jede stejně jako zamlada - do stovky to jde, pak už je to velké trápení. Když mu ale dáte čas (asi tak 2 minuty...), ukáže tachometr až 170 km/h, to by mohlo být v praxi oněch 156 km/h nebo možná i o trochu víc.
Autor videa ve snímku poukazuje na projíždějící Teslu Model 3, což je docela trefné. I když Golf III 1,9 D není auto snů, je třeba respektovat jej už proto, že po 1 milionu km a 26 letech dál jezdí, navíc pořád slušně. Co bude za 26 let a 1 milionu km z dnešních elektroaut? Stěží něco, už cena akumulátorů je nejspíše dříve než před polovinou tohoto časového úseku pošle do šrotu.



Vskutku prostinký Golf III 1,9 D ještě prostší než tento na fotkách Volkswagenu se prohnal po Autobahnu. A ostudu si vlastně neutrhl. Ilustrační foto: Volkswagen
Zdroj: TopSpeedGermany@Youtube
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 9 hodinami
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejčtenější články
Příklad VW táhne: Americké automobilky prodaly spoustu elektrických aut samy sobě, aby na poslední chvíli ohnuly dotační mechanismy
3.10.2025
Unikla podoba i cena na kost oholené základní Tesly, se Škodou Fabia Junior si může podat ruce
3.10.2025
Už i odboráři chápou, že nařizování elektromobilů nebude fungovat, šéf odborů v Boschi po masivním propouštění volá po změně
3.10.2025
Zámožný manželský pár koupil svému psovi vlastní Rolls-Royce, jeho podobizna uvnitř vznikala déle než zbytek auta
3.10.2025
Autům Kie hrozí požár z bizarních důvodů. Stačí špatná kombinace nastavení ventilace interiéru
4.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
