Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
26 let starý VW Golf s 1 milionem km a dieselem bez turba ukázal, co dovede na Autobahnu
21.4.2021 | Petr Miler
Těžko si představit auto méně vhodné pro rychlou jízdu po německé dálnici, právě v tom ale tkví kouzlo tohoto představení. I takové auto, v takové kondici se nakonec rozjede na svou maximálku.
VW Golf třetí generace s 26 léty na krku v provedení totální holobyt není na první pohled auto, které by vás mělo jakkoli zajímat. Tomuto kousku byste ale pár chvil věnovat mohli. Vůz na plechových kolech s počínající korozí a volantem ohryzaným snad majitelovým psem je totiž silniční hrdina svého druhu - najel už přes 1 milion km, a to s motorem 1,9 Diesel, tedy ještě atmosféricky plněným nafťákem bez přímého vstřiku paliva.
Už ze zmíněného asi tušíte, že revírem tohoto auta není zrovna německá dálnice, má pouhých 65 koní výkonu a 124 Nm točivého momentu. Na stovku se rozjel ještě docela kvapně, třebaže 16,7 sekundy není zrovna pěkný čas. Udávaná maximálka 156 km/h je ale pro jízdu po Autobahnu vhodná asi tak jako tank na ježdění po městě. Přesto vůz svůj 1 milion kilometrů najel právě hlavně zde, takže kde jinde to oslavit?
Právě o to se pokusil člověk stojící za kanálem TopSpeedGermany na Youtube, který podobná auta na německé dálnice rád tahá. A i tentokrát zaujal. Vidět takový stroj mačkat ze sebe poslední špetky výkonu je svým způsobem fascinující, neboť se zdá, že i po takovém zápřahu jede stejně jako zamlada - do stovky to jde, pak už je to velké trápení. Když mu ale dáte čas (asi tak 2 minuty...), ukáže tachometr až 170 km/h, to by mohlo být v praxi oněch 156 km/h nebo možná i o trochu víc.
Autor videa ve snímku poukazuje na projíždějící Teslu Model 3, což je docela trefné. I když Golf III 1,9 D není auto snů, je třeba respektovat jej už proto, že po 1 milionu km a 26 letech dál jezdí, navíc pořád slušně. Co bude za 26 let a 1 milionu km z dnešních elektroaut? Stěží něco, už cena akumulátorů je nejspíše dříve než před polovinou tohoto časového úseku pošle do šrotu.



Vskutku prostinký Golf III 1,9 D ještě prostší než tento na fotkách Volkswagenu se prohnal po Autobahnu. A ostudu si vlastně neutrhl. Ilustrační foto: Volkswagen
Zdroj: TopSpeedGermany@Youtube
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 6 hodinamiFord upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
před 7 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 9 hodinamiNová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
před 10 hodinamiDnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva