Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Aston Martin V12 Vantage S 2013 přiznal svou cenu i dynamiku, na stovce je za 3,9 s
20.6.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Výrobci supersportů si 20. červen evidentně zakroužkovali v kalendáři jako den zveřejnění údajů o dynamice. Do party k Chevroletu se přidal Aston Martin.
Teprve před pár hodinami jsme vás zpravili o přesných dynamických specifikacích nové Corvette C7. Dat pustil Chevy do éteru hned několik (všimněte si, že maximální rychlost mezi nimi chybí, holt proč si vystřílet všechen prach hned v sedmnácté tiskové zprávě k novému Rejnokovi...), tím hlavním údajem ale byl čas akcelerace z 0 na 96 km/h za 3,8 sekundy. Vzhledem k výkonu a především ceně vozu pozoruhodný údaj, jistě se ale najdou tací, kteří budou chtít ještě více.
Takovým se dnes rozhodl připomenout též Aston Martin, který podobným stylem zpřesnil dynamiku již dříve odhaleného V12 Vantage S. Že jezdí až 330 km/h a je tak po One-77 druhým nejrychlejším Astonem všech dob už víme od minula, akcelerace na stovku ale byla dosud popisována stejně jako u Vette - „pod 4 sekundy”. Nyní víme, co to přesně značí. Na evropských 100 km/h vystřelí posílený dvanáctiválec s 573 koňmi vůz za 3,9 sekundy, na amerických 60 mph (tedy znovu 96 km/h jako u C7) ale jen za 3,7 sekundy. Takže je o jednu desetinu sekundy rychlejší a na tom zkrátka záleží...
Tahle desetinka (a o něco vyšší maximálka, u C7 se hovoří o čísle kolem 315 km/h) vás ale přijde setsakra draho. Britové totiž už zveřejnili ceny vozu a na nám zřejmě nejbližším německém trhu vyjde na tučných 179 950 Eur (asi 4,65 milionu Kč). Taková Vette stojí v nám cenově podobně blízkém Španělsku 79 990 Eur, tedy něco kolem 2,06 milionu Kč. A tak místo jednoho Astonu můžete mít dvě Corvetty a ještě pořádný balík peněz na benzin, pneumatiky a brzdy. Jenže ani se dvěma Chevroley v garáži se na 96 km/h za 3,7 s nedostanete...
































Druhý nejrychlejší Aston všech dob je na 60 mílích za 3,7 sekundy, při ceně 4,65 milionu ale zůstává pořádně exkluzivním zbožím
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
BMW posílá na věčnost své poslední „normální” auto skoro dojemnou rozlučkou, nástupce nebude
16.8.2025Tragická kvalita Fordu si dál vybírá svou daň. Blíží se stovce svolávacích akcí v letošním roce, obě poslední jsou vskutku tristní
16.8.2025VW znovu plošně zdražuje svá spalovací auta. Lidé zuří, skutečný důvod zůstává v mlze
16.8.2025Nejoblíbenější auto zločinců 90. let, které policie chtěla zakázat, je k mání v dokonalém stavu u oficiálního dealera Ferrari
16.8.2025Už i mladí lidé preferují spalovací auta před elektrickými, říká studie, která vyděsila šéfy automobilek
16.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva