Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi A6 S-Edition: pokud nemůžete dospat příchodu S6
5.8.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek
Audi nelení a pro svou současnou hvězdu manažerského nebe připravilo provedení S-Edition, který má tomuto modelu přinést nádech sportovnosti.
Audi přichází se speciálním provedením S-Edition pro novou A6. Není to poprvé, co se toto provedení v nabídce „á-šestky” objevuje, zatím ale neumíme říci, pro jaké trhy bude k dispozici - první zmínka o něm přichází z Holandska.
Součástí celého „balíčku” bude obligátní paket S-Line pro interiér i exteriér, který pochopitelně působí agresivněji než standardní provedení. S-Edition ale nabídne více než to, její součástí bude i metalický lak nebo lak s perleťovým efektem, xenonové světlomety Plus, navigace MMI a rádio MMI Plus, kožený paket, volant s páčkami pro volbu převodových stupňů automatické převodovky, čtyřzónová klimatizace, parkovací systém Audi Parking Plus a alarm.
Jde zkrátka o sportovně vyhlížející, výbavou napráskanou A6 s běžnými motorizacemi. Audi chce, aby toto provedení bylo jakýmsi mezikrokem mezi běžnými modely a ostrou verzí S6, kterou se dočkáme zřejmě až v příštím roce.
Pro A6 S-Edition bude na výběr široká paleta motorů benzínových i dieselových, takže si vybere opravdu každý. Máme zatím k dispozici jen holandské ceny, které nejsou snadno přepočítatelné do českých, a tak jen informativně: nejlevnější verze Audi A6 2,0 TFSI S-Edition s výkonem 132 kW (180 koní) bude stát 53 850 Euro (v přepočtu okolo 1 350 000 korun). Připlatit si zde můžete zhruba 55 tisíc korun za automatickou převodovku Multitronic.
Kdo by rámci nové Audi A6 S-Edition pokukoval po benzínovém šestiválci, tak budou jeho volbou agregát 2,8 FSI s výkonem 150 kW (204 koní) s cenou v přepočtu okolo 1 430 000 Kč (58 250 Euro). Zákazník má opět možnost za zhruba 55 tisíc korun mít také automatickou převodovku Multitronic. Tento atmosférický agregát ale nepropůjčí těžké A6 kdovíjakou dynamiku, a tak na vrcholu nalezme A6 3,0 TFSI Quattro s výkonem 220 kW (300 koní) a těžkou cenou v přepočtu 1 830 000 korun (74 250 Euro). Spolehnout se v tomto případě můžete alespoň na pořádnou spotřebu paliva.
Výkonných benzínových Audi A6 ale bude na našich silnicích jako šafránu a potkávat budeme především jejich dieselové alternativy Nejlevnější zástupce A6 2,0 TDI s výkonem 130 kW (177 koní) vás přijde na 56 250 Euro (zhruba 1 380 000 korun) a s obligátním automatem se tato částka navýší ještě o 55 tisíc korun. Největší pozornost českých manažerů si pravděpodobně vyslouží A6 s motorem 3,0 TDI a pohonem všech kol Quattro. Audi nabízí tuto motorizaci ve dvou výkonově odlišných variantách, kde první dosahuje na výkon 150 kW (204 koní) a druhá top verze disponuje výkonem 180 kW (240 koní). A ceny? 70 760 (cca 1 740 000 korun) respektive 74 250 Euro (cca 1 820 000 korun).
Raději znovu zopakujme, že uvedené ceny Audi A6 S-Edition je třeba brát s rezervou, neboť pocházejí z daňově poněkud jinak koncipovaného holandského trhu. Když se podíváme do konfigurátoru na českých stránkách Audi, tak snadno zjistíme, že podobně vybavené verze standardní Audi A6 jsou až o několik stovek tisíc levnější. Zda se S-Edition objeví i u nás a za jakou cenu, na to si musíme ještě chvíli počkat. Je ale zřejmé, že si najdou své místo někde uprostřed mezi „běžnou“ verzí A6 a ostřejší S6.
Tip: Přečtěte si náš krátký test Audi RS6 předchozí generace.




















Nové Audi A6 ve standardním provedení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
dnesČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Lahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
před 6 hodinamiNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 7 hodinamiČíňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 9 hodinamiŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
před 10 hodinamiNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
dnes
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 05.02. 22:28 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 05.02. 19:01 - jerry
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB