Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi A6 S-Edition: pokud nemůžete dospat příchodu S6
5.8.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek
Audi nelení a pro svou současnou hvězdu manažerského nebe připravilo provedení S-Edition, který má tomuto modelu přinést nádech sportovnosti.
Audi přichází se speciálním provedením S-Edition pro novou A6. Není to poprvé, co se toto provedení v nabídce „á-šestky” objevuje, zatím ale neumíme říci, pro jaké trhy bude k dispozici - první zmínka o něm přichází z Holandska.
Součástí celého „balíčku” bude obligátní paket S-Line pro interiér i exteriér, který pochopitelně působí agresivněji než standardní provedení. S-Edition ale nabídne více než to, její součástí bude i metalický lak nebo lak s perleťovým efektem, xenonové světlomety Plus, navigace MMI a rádio MMI Plus, kožený paket, volant s páčkami pro volbu převodových stupňů automatické převodovky, čtyřzónová klimatizace, parkovací systém Audi Parking Plus a alarm.
Jde zkrátka o sportovně vyhlížející, výbavou napráskanou A6 s běžnými motorizacemi. Audi chce, aby toto provedení bylo jakýmsi mezikrokem mezi běžnými modely a ostrou verzí S6, kterou se dočkáme zřejmě až v příštím roce.
Pro A6 S-Edition bude na výběr široká paleta motorů benzínových i dieselových, takže si vybere opravdu každý. Máme zatím k dispozici jen holandské ceny, které nejsou snadno přepočítatelné do českých, a tak jen informativně: nejlevnější verze Audi A6 2,0 TFSI S-Edition s výkonem 132 kW (180 koní) bude stát 53 850 Euro (v přepočtu okolo 1 350 000 korun). Připlatit si zde můžete zhruba 55 tisíc korun za automatickou převodovku Multitronic.
Kdo by rámci nové Audi A6 S-Edition pokukoval po benzínovém šestiválci, tak budou jeho volbou agregát 2,8 FSI s výkonem 150 kW (204 koní) s cenou v přepočtu okolo 1 430 000 Kč (58 250 Euro). Zákazník má opět možnost za zhruba 55 tisíc korun mít také automatickou převodovku Multitronic. Tento atmosférický agregát ale nepropůjčí těžké A6 kdovíjakou dynamiku, a tak na vrcholu nalezme A6 3,0 TFSI Quattro s výkonem 220 kW (300 koní) a těžkou cenou v přepočtu 1 830 000 korun (74 250 Euro). Spolehnout se v tomto případě můžete alespoň na pořádnou spotřebu paliva.
Výkonných benzínových Audi A6 ale bude na našich silnicích jako šafránu a potkávat budeme především jejich dieselové alternativy Nejlevnější zástupce A6 2,0 TDI s výkonem 130 kW (177 koní) vás přijde na 56 250 Euro (zhruba 1 380 000 korun) a s obligátním automatem se tato částka navýší ještě o 55 tisíc korun. Největší pozornost českých manažerů si pravděpodobně vyslouží A6 s motorem 3,0 TDI a pohonem všech kol Quattro. Audi nabízí tuto motorizaci ve dvou výkonově odlišných variantách, kde první dosahuje na výkon 150 kW (204 koní) a druhá top verze disponuje výkonem 180 kW (240 koní). A ceny? 70 760 (cca 1 740 000 korun) respektive 74 250 Euro (cca 1 820 000 korun).
Raději znovu zopakujme, že uvedené ceny Audi A6 S-Edition je třeba brát s rezervou, neboť pocházejí z daňově poněkud jinak koncipovaného holandského trhu. Když se podíváme do konfigurátoru na českých stránkách Audi, tak snadno zjistíme, že podobně vybavené verze standardní Audi A6 jsou až o několik stovek tisíc levnější. Zda se S-Edition objeví i u nás a za jakou cenu, na to si musíme ještě chvíli počkat. Je ale zřejmé, že si najdou své místo někde uprostřed mezi „běžnou“ verzí A6 a ostřejší S6.
Tip: Přečtěte si náš krátký test Audi RS6 předchozí generace.
Nové Audi A6 ve standardním provedení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 11 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda