Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi Q4: další crossover půjde po krku Range Roveru Evoque
19.6.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zdá se vám, že Audi nabízí modelů s písmenem Q ve znaku již více než dost? Pak situaci rozhodně vnímáte jinak než sama automobilka. Ta totiž počítá s dalším, má nést jméno Q4.
Po nedávném představení modelu Q3 byste si mohli myslet, že Audi má mezi „kvéčky” vše co potřebuje - kompaktní, středně velký i velký model. Jenže zrovna Audi nafukuje v posledních letech svou nabídku rychlostí blesku a jak jsem včera zaznamenal v jedné z diskuzí u článku, nemůžeme si být jisti, že tak nepřestane činit, dokud nevyčerpá všechna písmena od A do Z v kombinaci se všemi číslicemi od 1 do 9. A to je vskutku pěkná paleta možností.
Mezi SUV či crossovery řady Q Audi zatím zdaleka nemá vyčerpáno, a tak není divu, že počítá s dalšími modely. Již v minulosti se hovořilo o SUV-kupé Q6, ještě dříve byl na stole malý crossover Q1 a dnes přijde řeč na dosud nezmíněnou Q4.
Podle dostupných informací by mělo jít o sportovně laděné provedení modelu Q5, které bude k dispozici jak v tří-, tak pětidvéřovém provedení. Mělo by se tedy jednat o přímého konkurenta podobně pojatého Range Roveru Evoque, který se zatím úspěšně hlásí o místo na trhu bez vyloženě přímého konkurenta.
Vůz by se již měl nacházet v pokročilém stádiu vývoje. Nepřekvapí, že využije stejné platformy MLB (z německého „modularen langsbau”) jako Audi Q5 nebo již potvrzené Porsche Cajun, které by svým pojetím mělo být Q4 nejbližší. Počítat tak můžeme s délkou karoserie okolo 4,6 metru, šířkou do 1,9 metru a o něco menší výškou kótovanou okolo 1,6 metru. Podvozek bude stejný jako u Q5 a využije tedy rozvoru náprav 2 810 mm a rozchodu kol 1 620 resp. 1 615 mm pro přední a zadní osu.
Pod kapotou se počítá hlavně s motory 2,0 TFSI a 3,0 TDI v rozličných výkonových naladěních, přičemž mezi šestiválcovými diesely by si měla najít místo i jeho nová, dvakrát přeplňovaná verze představená teprve nedávno v nové A6 Avant 2012.
Na další informace si musíme počkat, pokud se ale dosavadní spekulace ukážou být pravdivými, pak Q4 můžeme očekávat u prodejců v roce 2014 s cenovkou začínající okolo jednoho milionu korun.






Nedávno představené Audi Q3 by mělo dostat hned několik dalších bratříčků, mimo jiné i novou Q4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 8 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Audi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
2.7.2025Co ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
3.7.2025Další detaily k chystané elektrické Octavii ukazují, jak moc Škoda ztratila cestu a dál ignoruje realitu
3.7.2025Prodeje VW v USA se dramaticky propadají, největší průšvih nepřekvapí ani v nejmenším
3.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva