BMW 550d M xDrive blíže realitě: s tri-turbo dieselem, 381 koňmi a 700 Nm

Únik informací z dealerské konference BMW v Holandsku přináší první nepotvrzené parametry připravovaného superdieselu s třikrát přeplňovaným řadovým třílitrem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

BMW 550d M xDrive blíže realitě: s tri-turbo dieselem, 381 koňmi a 700 Nm

22.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

BMW 550d M xDrive blíže realitě: s tri-turbo dieselem, 381 koňmi a 700 Nm

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Únik informací z dealerské konference BMW v Holandsku přináší první nepotvrzené parametry připravovaného superdieselu s třikrát přeplňovaným řadovým třílitrem.

Příchod BMW, kterému někteří říkají dieselová M5 nebo i M5d, je nesporný. Ačkoli to zpočátku vypadalo jako pouhé spekulace, existenci tohoto vozu potvrdil Brian Watts, šéf globálního marketingu M GmbH. Od té doby se zvažují pouze tři věci - kdy vůz dorazí, jak se bude jmenovat a jaký bude mít výkon. Vše je v rovině dohadů, ale mluví se o nadcházející Ženevě, jménu 550d M, 540d M nebo M 550d/540d. Nyní navíc začínají prosakovat detailnější technická data motoru.

Pokud je pro někoho předběžných 381 koní málo a považujete to za velké zklamání, možná bychom si měli připomenout, z jakého objemu je pětka získá. Stejně jako v případě modelu 530d s výkonem 258 koní a verze 535d s 313 koňmi, také nejsilnější provedení by mělo mít pod kapotou identický řadový šestiválec 3,0 litru. Jak už víme a jak ostatně potvrdila také samotná automobilka, motor získá větší potenciál díky přeplňování pomocí trojice turbodmychadel. Ještě v lepším světle vypadá měrný výkon 127 koní na litr a točivý moment až 700 newtonmetrů - to už se nejsilnější řada 5 v dieselu neztratí ani vedle BMW 550i s výkonem 408 koní a točivým momentem 600 Nm.

Tato čísla pochází z dealerské konference BMW v Holandsku, a když se k nim měl vyjádřit Mark Loojenga, mluvčí tamního zastoupení německé automobilky, neřekl nic takového, jako že podobný vůz neexistuje a BMW jej nevyvíjí, ale pouze špitl, že „obecně nemůže tyto spekulace komentovat“. Mimochodem, ze stejné konference pochází také informace o příští generaci BMW 135i (tedy již na bázi nového BMW 1 F20). Pod kapotou by mělo mít přeplňovaný řadový šestiválec N55 o objemu 3,0 litru a výkonu 320 koní.


BMW 550d M xDrive blíže realitě: s tri-turbo dieselem, 381 koňmi a 700 Nm - 1 - BMW 550d M 01BMW 550d M xDrive blíže realitě: s tri-turbo dieselem, 381 koňmi a 700 Nm - 2 - BMW 550d M 02BMW 550d M xDrive blíže realitě: s tri-turbo dieselem, 381 koňmi a 700 Nm - 3 - BMW 550d M 03BMW 550d M xDrive blíže realitě: s tri-turbo dieselem, 381 koňmi a 700 Nm - 4 - BMW 550d M 04BMW 550d M xDrive blíže realitě: s tri-turbo dieselem, 381 koňmi a 700 Nm - 5 - BMW 550d M 05BMW 550d M xDrive blíže realitě: s tri-turbo dieselem, 381 koňmi a 700 Nm - 6 - BMW 550d M 06BMW 550d M xDrive blíže realitě: s tri-turbo dieselem, 381 koňmi a 700 Nm - 7 - BMW 550d M 08BMW 550d M xDrive blíže realitě: s tri-turbo dieselem, 381 koňmi a 700 Nm - 8 - BMW 550d M 07
Na rozdíl od skutečné M5 by měl být nejsilnější diesel montován nejen do sedanu, ale dostane se také do kombi Touring a patrně také do dvojiček X5/X6

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.