BMW X6 Active Hybrid: výroba skončila, aniž by se stačila pořádně rozjet

Další „ekopokus” narazil na nepřízeň zákazníků. Příliš drahé BMW X6 Active Hybrid skončilo svou životní pouť pouhé dva roky poté, co bylo představeno.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

BMW X6 Active Hybrid: výroba skončila, aniž by se stačila pořádně rozjet

20.9.2011 | Petr Miler | 1 příspěvek

BMW X6 Active Hybrid: výroba skončila, aniž by se stačila pořádně rozjet

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Další „ekopokus” narazil na nepřízeň zákazníků. Příliš drahé BMW X6 Active Hybrid skončilo svou životní pouť pouhé dva roky poté, co bylo představeno.

Nejen ekologicky laděné novinky automobilek přicházejí s velkou pompou, ztrácejí se ale ve vší tichosti. Je to případ i BMW X6 Active Hybrid, tedy hybridního provedení „iks-šestky”, jejíž testovací prototypy byly přistiženy v provozu poprvé teprve koncem srpna roku 2009, aby si vůz stihl jen o pár týdnů později odkroutil svůj debut na tehdejším autosalonu ve Frankfurtu. Toto léto se ale z nabídky BMW zase potichu vytratil a nebylo to jen chybou tisku.

Severoamerické zastoupení BMW totiž kolegům z webu BimmerFile potvrdilo, že výroba vozu skončila a automobilka dále nepočítá s jeho nástupcem nebo dalším rozvojem technologie, kterou v něm použila. Ta totiž podle všeho nemá velkou perspektivu, když již v době příchodu používala řešení, od kterého se „hybridně zkušenější” konkurence odvracela. Mnichovské to ale zřejmě až tak netrápí, neboť toto řešení vyvinuli společně s Daimlerem, Chryslerem a General Motors a byl to pro ně zkrátka pokus. Pokus, který nevyšel.

Důvod neúspěchu je přitom nasnadě. Některá média argumentují tím, že vůz byl příliš výkonný, když základnímu motoru 4,4 twin-turbo s 407 koňmi přidával téměř 20 procent výkonu navíc (celkem 480 koní, i když dva elektromotory dodávaly samostatně 91 a 86 koní) a málo úsporný, když normovaný apetit osmiválce poslal dolů jen o 12 procent. My bychom ale řekli, že hlavním důvodem nezájmu zákazníků byla cena - ta v základním provedení činila na českém trhu 2,7 milionu korun, což z vozu činilo jeden z vůbec nejdražších modelů v nabídce automobilky. Navíc provozem mnohem více prověřený Lexus RX 450h vyšel skoro o polovinu levněji, i když nebyl zdaleka tak výkonný. Ale kdo toužil po hybridním SUV... X6 Active Hybrid sice oslňovala svou dynamikou, když na stovku zrychlovala za 5,6 sekundy, ale kvůli nadváze (+185 kg) to beztak bylo pomaleji než v případě X6 50i (5,4 sekundy), za cenu hybridu navíc bylo možné pořídit i ještě výkonnější X6 M.

Samo BMW ale na hybridy zcela zanevřít nechce, pouze nestaví svou budoucnost na bázi technologie vyvinuté se svými konkurenty. V nabídce sice zatím ponechává Active Hybrid řady 7, především ale do budoucna počítá s s hybridní pětkou spojující opět zážehový spalovací motor a elektromotor, který navíc využije o mnoho modernějšího Li-ion akumulátorů (X6 používala Ni-MH).

Pokud jste ovšem zrovna na X6 Active Hybrid šetřili, musíte se nyní poohlédnout jinam, BMW už žádnou další nevyrobí.


BMW X6 Active Hybrid: výroba skončila, aniž by se stačila pořádně rozjet - 1 - BMW X6 Active Hybrid 01BMW X6 Active Hybrid: výroba skončila, aniž by se stačila pořádně rozjet - 2 - BMW X6 Active Hybrid 02BMW X6 Active Hybrid: výroba skončila, aniž by se stačila pořádně rozjet - 3 - BMW X6 Active Hybrid 03BMW X6 Active Hybrid: výroba skončila, aniž by se stačila pořádně rozjet - 4 - BMW X6 Active Hybrid 04BMW X6 Active Hybrid: výroba skončila, aniž by se stačila pořádně rozjet - 5 - BMW X6 Active Hybrid 05BMW X6 Active Hybrid: výroba skončila, aniž by se stačila pořádně rozjet - 6 - BMW X6 Active Hybrid 06BMW X6 Active Hybrid: výroba skončila, aniž by se stačila pořádně rozjet - 7 - BMW X6 Active Hybrid 07BMW X6 Active Hybrid: výroba skončila, aniž by se stačila pořádně rozjet - 8 - BMW X6 Active Hybrid 08BMW X6 Active Hybrid: výroba skončila, aniž by se stačila pořádně rozjet - 9 - BMW X6 Active Hybrid 09BMW X6 Active Hybrid: výroba skončila, aniž by se stačila pořádně rozjet - 10 - BMW X6 Active Hybrid 10BMW X6 Active Hybrid: výroba skončila, aniž by se stačila pořádně rozjet - 11 - BMW X6 Active Hybrid 11BMW X6 Active Hybrid: výroba skončila, aniž by se stačila pořádně rozjet - 12 - BMW X6 Active Hybrid 12BMW X6 Active Hybrid: výroba skončila, aniž by se stačila pořádně rozjet - 13 - BMW X6 Active Hybrid 13BMW X6 Active Hybrid: výroba skončila, aniž by se stačila pořádně rozjet - 14 - BMW X6 Active Hybrid 14BMW X6 Active Hybrid: výroba skončila, aniž by se stačila pořádně rozjet - 15 - BMW X6 Active Hybrid 15BMW X6 Active Hybrid: výroba skončila, aniž by se stačila pořádně rozjet - 16 - BMW X6 Active Hybrid 16BMW X6 Active Hybrid: výroba skončila, aniž by se stačila pořádně rozjet - 17 - BMW X6 Active Hybrid 17BMW X6 Active Hybrid: výroba skončila, aniž by se stačila pořádně rozjet - 18 - BMW X6 Active Hybrid 18BMW X6 Active Hybrid: výroba skončila, aniž by se stačila pořádně rozjet - 19 - BMW X6 Active Hybrid 19BMW X6 Active Hybrid: výroba skončila, aniž by se stačila pořádně rozjet - 20 - BMW X6 Active Hybrid 20BMW X6 Active Hybrid: výroba skončila, aniž by se stačila pořádně rozjet - 21 - BMW X6 Active Hybrid 21BMW X6 Active Hybrid: výroba skončila, aniž by se stačila pořádně rozjet - 22 - BMW X6 Active Hybrid 22BMW X6 Active Hybrid: výroba skončila, aniž by se stačila pořádně rozjet - 23 - BMW X6 Active Hybrid 23BMW X6 Active Hybrid: výroba skončila, aniž by se stačila pořádně rozjet - 24 - BMW X6 Active Hybrid 24BMW X6 Active Hybrid: výroba skončila, aniž by se stačila pořádně rozjet - 25 - BMW X6 Active Hybrid 25BMW X6 Active Hybrid: výroba skončila, aniž by se stačila pořádně rozjet - 26 - BMW X6 Active Hybrid 26BMW X6 Active Hybrid: výroba skončila, aniž by se stačila pořádně rozjet - 27 - BMW X6 Active Hybrid 27BMW X6 Active Hybrid: výroba skončila, aniž by se stačila pořádně rozjet - 28 - BMW X6 Active Hybrid 28BMW X6 Active Hybrid: výroba skončila, aniž by se stačila pořádně rozjet - 29 - BMW X6 Active Hybrid 29BMW X6 Active Hybrid: výroba skončila, aniž by se stačila pořádně rozjet - 30 - BMW X6 Active Hybrid 30BMW X6 Active Hybrid: výroba skončila, aniž by se stačila pořádně rozjet - 31 - BMW X6 Active Hybrid 31BMW X6 Active Hybrid: výroba skončila, aniž by se stačila pořádně rozjet - 32 - BMW X6 Active Hybrid 32BMW X6 Active Hybrid: výroba skončila, aniž by se stačila pořádně rozjet - 33 - BMW X6 Active Hybrid 33BMW X6 Active Hybrid: výroba skončila, aniž by se stačila pořádně rozjet - 34 - BMW X6 Active Hybrid 34BMW X6 Active Hybrid: výroba skončila, aniž by se stačila pořádně rozjet - 35 - BMW X6 Active Hybrid 35
BMW X6 Active Hybrid

Zdroj: BimmerFile

Petr Miler

Diskuze 1 příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.