Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW Z4 skončí příští měsíc, s nemastnou-neslanou generací bude amen
16.7.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
BMW se před léty rozhodlo nahradit sexy kočku a zuřivého psa kulhavým kočkopsem. Nepřesvědčivé BMW Z4 E89 nyní končí, bez přímého nástupce.
Není BMW Z4 jako BMW Z4, chce se říci. Když kdysi mnichovská automobilka vyrukovala s tímto modelem, byl to malý, mrštný a dosti nekompromisně řidičsky orientovaný roadster. Nemusel se líbit každému, s jednou z obecně atraktivnějších interpretací bangleovských linií ale platil za sexy kočku.
Pak se k němu přidalo i kupé a dokonce i ve verzi M. S nižší hmotností, stavbou, jiným rozložením hmotnosti a přitom se stejnou technikou jako BMW M3 E46 to bylo trochu jiné zvíře, byl to pořádně zuřivý pes, který dokázal lámat Nordschleife, okresky i mužská srdce.
Tohle auto se nikdy neprodávalo po statisících, byla to volba fajnšmekrů, ze které je už dnes ikona. BMW té doby ale měnilo všechno, co mohlo a došlo i na Z4. Sexy kočku a zuřivého psa nahradil kulhavý kočkopes s podvozkem nefunkčním pro komfortní ani ostrou jízdu a postupem času čím dál zoufalejší nabídkou motorů pro takový vůz. Kdo ještě poznal někdejší Z4 30si s parádním atmosférickým R6, mohl si ještě libovat. Kdo v posledních letech okusil čtyřválcovou Z4 sDrive28i, sDrive20i nebo nedej bože sDrive18i, musel plakat.
Z4 postupně klesla až samotné dno nádoby označené slovy „řidičsky atraktivní vůz”. Zanedbávajíc dřívější cílovou skupinu a marně hledající novou se trápil na trhu až do letošního roku. S pláčem ale bude brzy konec - BMW tento model podle informací BMW Blogu pošle do výslužby už letos v srpnu. Že Bavorští na tomto poli neudělali terno, nasvědčuje i to, že nemají žádného přímého nástupce. Má jím být nový roadster vyvíjený s Toyotou, možná se jménem Z4, možná Z5, který zase zkusí chytnout řidiče za srdce. Doufejme, že se to podaří, zatím je ale jisté snad jen tolik, že novinky dorazí do konce této dekády...






















































































Poslední hřebíček do rakve současné Z4 byla verze sDrive18i. Model ale potřeboval pro úspěch na trhu něco docela jiného než nový slabý čtyřválec v nabídce...
Zdroj: BMW Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
před 5 hodinami73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včeraZlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025
Nejnovější články
Nová vrcholná Škoda Fabia si na speciál pro Monte Carlo jen hraje, i tak je to nejvíc, co si dnes můžeme přát
před 19 minutamiFerrari si postavilo zbrusu nový soukromý testovací okruh, fanoušky tím nejspíš ani trochu nepotěší
před hodinouTesla odhalila své nové levné modely. Za docela malou slevu jim toho chybí víc, než by vám bylo milé
před 3 hodinamiŠkoda se teď pokouší stavět atraktivitu elektrických aut na základě odporu k nim, to už je vrchol zoufalství
před 4 hodinamiČínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Dotazník na Autoservisy 10.08. 12:21 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.07. 23:35 - Eda
- BMW Divize 10.07. 16:58 - pavproch
- VZKAZY 10.07. 16:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 10.07. 15:43 - pavproch
- IT poradna 10.07. 11:07 - pavproch
- Rychlodotazy 10.07. 10:26 - pavproch
- Kia EV9 10.06. 23:20 - lukasak12