Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW Z4 skončí příští měsíc, s nemastnou-neslanou generací bude amen
16.7.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
BMW se před léty rozhodlo nahradit sexy kočku a zuřivého psa kulhavým kočkopsem. Nepřesvědčivé BMW Z4 E89 nyní končí, bez přímého nástupce.
Není BMW Z4 jako BMW Z4, chce se říci. Když kdysi mnichovská automobilka vyrukovala s tímto modelem, byl to malý, mrštný a dosti nekompromisně řidičsky orientovaný roadster. Nemusel se líbit každému, s jednou z obecně atraktivnějších interpretací bangleovských linií ale platil za sexy kočku.
Pak se k němu přidalo i kupé a dokonce i ve verzi M. S nižší hmotností, stavbou, jiným rozložením hmotnosti a přitom se stejnou technikou jako BMW M3 E46 to bylo trochu jiné zvíře, byl to pořádně zuřivý pes, který dokázal lámat Nordschleife, okresky i mužská srdce.
Tohle auto se nikdy neprodávalo po statisících, byla to volba fajnšmekrů, ze které je už dnes ikona. BMW té doby ale měnilo všechno, co mohlo a došlo i na Z4. Sexy kočku a zuřivého psa nahradil kulhavý kočkopes s podvozkem nefunkčním pro komfortní ani ostrou jízdu a postupem času čím dál zoufalejší nabídkou motorů pro takový vůz. Kdo ještě poznal někdejší Z4 30si s parádním atmosférickým R6, mohl si ještě libovat. Kdo v posledních letech okusil čtyřválcovou Z4 sDrive28i, sDrive20i nebo nedej bože sDrive18i, musel plakat.
Z4 postupně klesla až samotné dno nádoby označené slovy „řidičsky atraktivní vůz”. Zanedbávajíc dřívější cílovou skupinu a marně hledající novou se trápil na trhu až do letošního roku. S pláčem ale bude brzy konec - BMW tento model podle informací BMW Blogu pošle do výslužby už letos v srpnu. Že Bavorští na tomto poli neudělali terno, nasvědčuje i to, že nemají žádného přímého nástupce. Má jím být nový roadster vyvíjený s Toyotou, možná se jménem Z4, možná Z5, který zase zkusí chytnout řidiče za srdce. Doufejme, že se to podaří, zatím je ale jisté snad jen tolik, že novinky dorazí do konce této dekády...






















































































Poslední hřebíček do rakve současné Z4 byla verze sDrive18i. Model ale potřeboval pro úspěch na trhu něco docela jiného než nový slabý čtyřválec v nabídce...
Zdroj: BMW Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nejnovější články
Supersport za 75 milionů je pro majitele taková katastrofa, že chce po ujetí 441 km auto vrátit za plnou cenu
včeraZ obézní obludy, jakou je nové BMW M5, zvládnou udělat něco ještě horšího asi jen u tohoto úpravce
včeraStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
včeraHonda vzala továrnu, kde vyráběla supersportovní NSX, a začala tam dělat tohle, vážně
včeraDalší Ferrari je pro jeho kupce finanční pohromou, navzdory inflaci nominálně přichází o víc jak 3 miliony za pár let
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.19. 21:38 - petr_riha
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 06.19. 21:16 - M.Z.
- Sraz Autoforum.cz dotaznik - miesto 06.19. 20:38 - M.Z.
- automat 4x4 "ku stavbe" 06.19. 11:31 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 06.19. 11:01 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.18. 21:12 - Brus
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 23:01 - Truck Daškam
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 22:56 - Vojta1988