Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bratrovražedný boj všech Lamborghini dneška dopadl jinak, než si většina lidí maluje
2.8.2020 | Petr Miler
Jedno je nejprestižnější, nejsilnější a daleko nejdražší, tak přece musí být nejrychlejší. Jenže není, i špičce nabídky modelu Aventador někdy šlape na paty „rodinný” Urus, o Huracánu ani nemluvě.
Je to souboj aut, které si naprostá většina z nás nikdy nebude moci dovolit, to ale neznamená, že se na něj nemůžeme podívat. Jen v málokterém klání se ostatně sejdou všechny současné modely té které automobilky, nakonec v případě některých z nich by to znamenalo nutnost postavit letištní plochu, která ještě nevznikla.
V případě Lamborghini je to ale docela jednoduché - vyrábí Aventador, Huracán a nejnověji Urus, tedy dvě supersportovní kupé resp. roadstery a k nim něco, čemu říká superspotovní SUV. Bez jakéhokoli shazování je ale třeba dodat, že Urus není tak úplně ryzí Lamborghini, v mnohých případech dává znát, že jde o skládačku dílů ze skladu koncernu Volkswagen zabalenou do líbivé karoserie ve stylu Lamba s některými prvky spíše trapně předstírajícími italskou DNA.
Ale znovu, nic proti tomu, alespoň z obchodního hlediska. Spousta lidí chce image Lamba, ale nechce ve skutečnosti Lambo, protože to znamená mít auto, ve kterém pětkrát do roka vyjedete za pěkného počasí a pak jej tak maximálně párkrát protúrujete v garáži. Urus je automobil pro každý den a jako takový ani v souboji se svými skutečně supersportovními bratry neukázal nic špatného.
Jasným favoritem tohoto klání byl Aventador ve verzi SV. Třebaže jde o roadster, jeho 750 koní z objemného dvanáctiválce činí v kombinaci s pohonem 4x4 toto auto favoritem každého sprintu, vedle nějž 2,2tunová cihla jménem Urus a 640koňový benjamínek jménem Huracán vypadají jako typy pro druhé housle. Ale chyba lávky - Urus má k 650 koním dvě turba a Huracán ve verzi Performante váží jen 1 382 kg, skoro o 200 méně než Aventador. A také má rychlou dvouspojkovou převodovku, Aventador má pořád nešťastný robotizovaný manuál.
Výsledek? Ve všech ohledech je nakonec nejrychlejší Huracán, třebaže odstartovat jej správně z místa není jednoduché. Urus je nakonec poslední, jak se dalo čekat, ale Aventadoru do vyšších rychlostí, kdy se teprve projeví jeho lepší aerodynamika, překvapivě dobře stačí. Na brzdách vyhrál Aventador, ale nejspíše jen proto, že řidiči Huracánu se brzdění nepodařilo jako ostatním. Nakonec, podívejte se na to sami - bez ohledu na interpretaci některých dílčích výsledků je Huracán překvapivě jasným vítězem tohoto klání a Urus jeho černým-bílým koněm.






































Aventador SV by měl být v tomto klání vzhledem ke svým parametrům jasným vítězem, spíše je ale nakonec relativně největším zklamáním z celého tria. Foto: carwow@Youtube
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 5 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
Další zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
před hodinouSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 3 hodinamiMajiteli zánovního Volva za jízdy selhaly brzdy po aktualizaci software, který měl tento problém řešit. Vše natočil na video
před 4 hodinamiPři veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 6 hodinamiGaráž vydala poklad v podobě sotva jetého prvního elektromobilu Škody. Dnes zapomenutý propadák nevznikl ani ve 20 kusech
před 7 hodinami