Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bugatti Royale: model 16C Galibier prý dostane královské jméno
22.6.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zapomeňte na označení 16C Galibier, prý není dostatečně noblesní. Nový sedan značky Bugatti by tak měl oprášit někdejší označení Royale.
Tvrdí to alespoň kolegové z holandského Autoblogu, kterým se prý dostaly do rukou věrohodné informace přímo od mateřského Volkswagenu. Ten dal již letos v dubnu na vědomí, že sedan 16C Galibier hodlá pustit do výroby s tím, že na trhu by se měl objevit v roce 2013. Jestli jsou ale zvěsti z Nizozemí pravdivé, pak se svého velkého „entré” dočká pod jménem Royale.
Toto označení již má své pevné místo v historii automobilky, zrovna zlatým písmem se do ní ale nezapsalo. Model Royale, jinak také Typ 41, se vyráběl na přelomu konce dvacátých a začátku třicátých let minulého století a byl svým pojetím přímo určen pro využití ze strany vládnoucích šlechtických rodů. Těm ale v tu dobu v Evropě již pšenka příliš nekvetla a možná i proto byla dlouhá, téměř sedmimetrová limuzína s řadovým osmiválcem o objemu 12,7 litru vyrobena pouze v šesti exemplářích, z nichž navíc jen tři byly skutečně prodány zákazníkům.
Snad Bugatti nechce navázat právě na tato čísla, v ostatních ohledech by ale byl nový Royale svému předobrazu podobný. S technikou proslulého Veyronu, tedy především motorem 8,0 W16 s čtveřicí turbodmychadel, automatickou dvouspojkovou převodovkou a pohonem všech kol, neskromnými rozměry a opulentním zpracováním by se stal vůbec nejvýkonnějším luxusním sedanem historie, i když má být jeho motor naladěn oproti Veyronu „pouze” na 800 koní. Co do prodejů by Bugatti chtělo i přes cenu okolo 1 milionu Eur za kus prodat na 3 000 modelů Royale/Galibier během šesti let výroby. Tomu se říká ambiciózní číslo, když firma dosud horko těžko prodala 300 Veyronů s podobnou cenovkou. Ale jak tento záměr dopadne teprve uvidíme.












































Bugatti 16C Galibier, dnes již možná Royale jakožto studie na posledních loňských snímcích
Zdroj: Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 2 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
- Kalendář MS-Superbike 2026 31.7.2025
Nejnovější články
Porsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 38 minutamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 2 hodinamiUSA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 3 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
včeraŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil v momentě, kdy Jaguar nevyrábí vůbec nic. Že by to byl důvod?
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub