Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Chevrolet chystá levnější Volt s menšími akumulátory. Má to ještě smysl?
13.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Už dnešní provedení elektrického dua Chevrolet Volt - Opel Ampera za svůj dojezd vděčí hlavně spalovacímu motoru. Přesto má přijít varianta s ještě menší kapacitou akumulátorů.
Ať už se dnes kdokoli pokusí stvořit jakkoli koncipovaný elektromobil, narazí jeho snahy na limity současných akumulátorů. Vzhledem ke jejich kapacitě jsou totiž velmi těžké a objemné, nabití trvá velmi dlouho a aby toho nebylo málo, jsou i velmi drahé. Výsledkem jsou pak buď auta v praxi nepoužitelná (všechny čisté elektromobily ve srovnání s konvenčními vozy) nebo více či méně použitelná, ale velmi drahá.
Druhý případ je vlastní právě Chevroletu Volt resp. Opelu Ampera, který má svou podstatou blíže k tzv. plug-in hybridu než k elektromobilu. Výkon na kola sice posílá pouze elektromotor o výkonu 150 koní, ten ale čerpá energii z akumulátorů o kapacitě pouze 16 kWh, která vystačí na ujetí 40 až 80 kilometrů. Dále se musí zapojit do práce pětasedmdesátikoňový zážehový motor 1,4, který generuje elektřinu, jež dále pohání elektromotor. Doma si tedy vůz nabijete jen na velmi krátkou cestu, později musíte spoléhat na tradiční palivo.
Jde o řešení vcelku složité, čemuž odpovídá i nedávno zveřejněná evropská cena 41 950 Eur (Ampera je ještě o 950 Eur dražší). Ať už tedy půjde o vůz zajímavý jakkoli, žádné světlé prodejní zítřky ho jistě nečekají, za milion korun si stopadesátikoňový kompakt koupí málokdo. Toho jsou si u Chevroletu vědomi a krom snahy vnutit vůz neracionálně uvažujícím státním institucím chtějí zabojovat i o běžného spotřebitele právě snížením ceny.
Jenže žádná sleva není zadarmo a tato bude obzvláště bolet. Levnější Volt má totiž přijít o část svých akumulátorů a tím se stát ještě méně elektromobilem než jak jím je dnes. Detailů zatím neznáme mnoho, podle dostupných informací by ale cena vozu měla klesnout přibližně o čtvrtinu výměnou za přibližně poloviční kapacitu akumulátorů a dojezd na jedno nabití okolo 30 kilometrů.
Snížení ceny je jistě zajímavé, nejsme si ale jisti, jestli pro takový dojezd na jedno nabití má ještě smysl vůbec dělat z Voltu elektromobil. Kdyby elektrické „nádobíčko” odhodil zcela a stal se konvenčním vozem s výkonem mezi 100 a 150 koňmi (ty bohatě postačí pro překonání 150 elektrických koní klasického Voltu, jenž mu nedovolí jet s ohledem na spotřebu elektrické energie rychleji než 160 km/h), budeme tu mít stejně jedoucí auto s lepší celkovou efektivitou za poloviční cenu.



Méně baterek za méně peněz, to je plán Chevroletu na zatraktivnění nabídky Voltu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejčtenější články
Elektrická Godzilla nebude, automobilka ji odpískala. Prý zkoumá „jiné cesty” kvůli „přehodnocení elektromobilů”
15.11.2025
Problémy VW se prohlubují, nejvyšší vedení kvůli finančním potížím odmítlo schválit investice do továren a nových modelů
16.11.2025
Muž ukradl autobus MHD. Jezdil s ním i s lidmi normálně po městě, dokonce nenechal nastoupit člověka s propadlou „síťovkou”
16.11.2025
Čína se nezapře. Plánuje zákonem omezit akceleraci aut, je to další směšná regulace
16.11.2025
Nový ambasador Bentley se aspoň věrohodně tváří jako někdo, kdo by auta značky mohl kupovat
16.11.2025
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist 12.14. 09:14 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 09:05 - Brus
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- Onboard videa 12.12. 22:07 - řidičBOB
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
