Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Chevrolet chystá levnější Volt s menšími akumulátory. Má to ještě smysl?
13.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Už dnešní provedení elektrického dua Chevrolet Volt - Opel Ampera za svůj dojezd vděčí hlavně spalovacímu motoru. Přesto má přijít varianta s ještě menší kapacitou akumulátorů.
Ať už se dnes kdokoli pokusí stvořit jakkoli koncipovaný elektromobil, narazí jeho snahy na limity současných akumulátorů. Vzhledem ke jejich kapacitě jsou totiž velmi těžké a objemné, nabití trvá velmi dlouho a aby toho nebylo málo, jsou i velmi drahé. Výsledkem jsou pak buď auta v praxi nepoužitelná (všechny čisté elektromobily ve srovnání s konvenčními vozy) nebo více či méně použitelná, ale velmi drahá.
Druhý případ je vlastní právě Chevroletu Volt resp. Opelu Ampera, který má svou podstatou blíže k tzv. plug-in hybridu než k elektromobilu. Výkon na kola sice posílá pouze elektromotor o výkonu 150 koní, ten ale čerpá energii z akumulátorů o kapacitě pouze 16 kWh, která vystačí na ujetí 40 až 80 kilometrů. Dále se musí zapojit do práce pětasedmdesátikoňový zážehový motor 1,4, který generuje elektřinu, jež dále pohání elektromotor. Doma si tedy vůz nabijete jen na velmi krátkou cestu, později musíte spoléhat na tradiční palivo.
Jde o řešení vcelku složité, čemuž odpovídá i nedávno zveřejněná evropská cena 41 950 Eur (Ampera je ještě o 950 Eur dražší). Ať už tedy půjde o vůz zajímavý jakkoli, žádné světlé prodejní zítřky ho jistě nečekají, za milion korun si stopadesátikoňový kompakt koupí málokdo. Toho jsou si u Chevroletu vědomi a krom snahy vnutit vůz neracionálně uvažujícím státním institucím chtějí zabojovat i o běžného spotřebitele právě snížením ceny.
Jenže žádná sleva není zadarmo a tato bude obzvláště bolet. Levnější Volt má totiž přijít o část svých akumulátorů a tím se stát ještě méně elektromobilem než jak jím je dnes. Detailů zatím neznáme mnoho, podle dostupných informací by ale cena vozu měla klesnout přibližně o čtvrtinu výměnou za přibližně poloviční kapacitu akumulátorů a dojezd na jedno nabití okolo 30 kilometrů.
Snížení ceny je jistě zajímavé, nejsme si ale jisti, jestli pro takový dojezd na jedno nabití má ještě smysl vůbec dělat z Voltu elektromobil. Kdyby elektrické „nádobíčko” odhodil zcela a stal se konvenčním vozem s výkonem mezi 100 a 150 koňmi (ty bohatě postačí pro překonání 150 elektrických koní klasického Voltu, jenž mu nedovolí jet s ohledem na spotřebu elektrické energie rychleji než 160 km/h), budeme tu mít stejně jedoucí auto s lepší celkovou efektivitou za poloviční cenu.



Méně baterek za méně peněz, to je plán Chevroletu na zatraktivnění nabídky Voltu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nejčtenější články
Do dražby jde sbírka snad všech nejlepších BMW M, která kdy vznikla, všechna se mohou prodat klidně za 1 Kč
1.10.2025
Podivný přehlížený Citroën koupíte už pár let starý velmi levně. Jisté je jedno: Funguje o hodně líp, než vypadá
2.10.2025
Zákazník popsal, jak složité bylo dostat z Tesly po 8 letech zpátky milionovou zálohu na dodnes nevyráběný vůz
2.10.2025
Bentley dokonalo obrat. Vrací se zpátky k čistě spalovací technice a s ní i ke slavnému jménu
2.10.2025
Neobvyklou vývozní Škodu 130 L v dodnes krásném originálním stavu nikdo nechce, prodávající musel s cenou dolů
2.10.2025
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Pneu koutek 11.01. 20:55 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
