Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Chevrolet chystá levnější Volt s menšími akumulátory. Má to ještě smysl?
13.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Už dnešní provedení elektrického dua Chevrolet Volt - Opel Ampera za svůj dojezd vděčí hlavně spalovacímu motoru. Přesto má přijít varianta s ještě menší kapacitou akumulátorů.
Ať už se dnes kdokoli pokusí stvořit jakkoli koncipovaný elektromobil, narazí jeho snahy na limity současných akumulátorů. Vzhledem ke jejich kapacitě jsou totiž velmi těžké a objemné, nabití trvá velmi dlouho a aby toho nebylo málo, jsou i velmi drahé. Výsledkem jsou pak buď auta v praxi nepoužitelná (všechny čisté elektromobily ve srovnání s konvenčními vozy) nebo více či méně použitelná, ale velmi drahá.
Druhý případ je vlastní právě Chevroletu Volt resp. Opelu Ampera, který má svou podstatou blíže k tzv. plug-in hybridu než k elektromobilu. Výkon na kola sice posílá pouze elektromotor o výkonu 150 koní, ten ale čerpá energii z akumulátorů o kapacitě pouze 16 kWh, která vystačí na ujetí 40 až 80 kilometrů. Dále se musí zapojit do práce pětasedmdesátikoňový zážehový motor 1,4, který generuje elektřinu, jež dále pohání elektromotor. Doma si tedy vůz nabijete jen na velmi krátkou cestu, později musíte spoléhat na tradiční palivo.
Jde o řešení vcelku složité, čemuž odpovídá i nedávno zveřejněná evropská cena 41 950 Eur (Ampera je ještě o 950 Eur dražší). Ať už tedy půjde o vůz zajímavý jakkoli, žádné světlé prodejní zítřky ho jistě nečekají, za milion korun si stopadesátikoňový kompakt koupí málokdo. Toho jsou si u Chevroletu vědomi a krom snahy vnutit vůz neracionálně uvažujícím státním institucím chtějí zabojovat i o běžného spotřebitele právě snížením ceny.
Jenže žádná sleva není zadarmo a tato bude obzvláště bolet. Levnější Volt má totiž přijít o část svých akumulátorů a tím se stát ještě méně elektromobilem než jak jím je dnes. Detailů zatím neznáme mnoho, podle dostupných informací by ale cena vozu měla klesnout přibližně o čtvrtinu výměnou za přibližně poloviční kapacitu akumulátorů a dojezd na jedno nabití okolo 30 kilometrů.
Snížení ceny je jistě zajímavé, nejsme si ale jisti, jestli pro takový dojezd na jedno nabití má ještě smysl vůbec dělat z Voltu elektromobil. Kdyby elektrické „nádobíčko” odhodil zcela a stal se konvenčním vozem s výkonem mezi 100 a 150 koňmi (ty bohatě postačí pro překonání 150 elektrických koní klasického Voltu, jenž mu nedovolí jet s ohledem na spotřebu elektrické energie rychleji než 160 km/h), budeme tu mít stejně jedoucí auto s lepší celkovou efektivitou za poloviční cenu.



Méně baterek za méně peněz, to je plán Chevroletu na zatraktivnění nabídky Voltu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nejnovější články
Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
před 11 hodinamiZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
včeraMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
včeraNad Volkswagenem byl poprvé v historii vyhlášen bankrot, pro Němce je to další z řady nepříjemností
včeraJaguar a Land Rover prodělávají přes 140 milionů denně, neúnosná situace trvá už příliš dlouho
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva