Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Chevrolet Cruze EV: korejský elektropokus
21.9.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Z posledních zpráv se může zdát, že Chevrolet má v tuto dobu oči jen pro Paříž. Není to však pravda, čile k světu se má i jeho elektrická verze modelu Cruze, která se právě chystá vyrazit na asijské silnice.
Chevrolet oznámil start projektu, který má za cíl „bojem” prozkoumat uplatnitelnost elektrických automobilů na trhu. Základním prostředkem vedoucím k tomuto cíli bude flotila elektromobilů na bázi Chevroletu Cruze, která se má objevit hlavně v ulicích hlavního města Jižní Koreje, Soulu.
Automobilka se tak dočká tolik kýžené zpětné vazby z reálného života a informací o tom, jak zákazníci přijímají bateriové elektrické vozy a zjistí jejich jízdní návyky či způsoby nabíjení.
Elektrický Cruze EV nevypadá vůbec marně, když je vybaven elektromotorem s maximálním výkonem 150 kW. Vůz díky tomu dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 8,2 sekundy a vyvinout nejvyšší rychlost 165 km/h. S kapacitou baterií 31 kWh (mimochodem, jsou uloženy pod podlahou a nezabírají zavazadlový prostor) už to tak slavné není, přesto automobilka při klidné jízdě slibuje dojezd až 160 km. Při trvalém využití maximálního výkonu (což zřejmě nebude v obvyklém provozu vůbec realizovatelné, nicméně pro představu) bude ale Cruze EV připomínat spíše Bugatti Veyron - energie z baterií se vyčerpá za nějakých 12 minut.
To je v dosti příkrém rozporu s dobou nabíjení - po připojení na běžnou domácí zásuvku s napětím 220V se Cruze EV dobije za 8 až 10 hodin. Cruze EV tak reprezentuje vcelku typický dnešní elektromobil - bude jistě tichý a uživatelsky přívětivý, vzhledem k poskytovanému výkonu motoru však není nijak zvlášť rychlý, s kapacitou baterií bude mít v reálném provozu velmi omezený dojezd a když už vám „šťáva” dojde, můžete vyrazit hledat hotel, abyste druhý den mohli dojet zase o kousek dále.
Pochopitelně, jde pouze o prototyp a automobilka jistě na zlepšení zmíněných parametrů zapracuje. Samotný projekt fakticky odstartuje koncem října a má se časem rozšířit nejen do dalších korejských, ale i do amerických měst.


Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejčtenější články
Odtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
2.7.2025„Teď děláme do uhlí.” Trumpův „Velký krásný zákon” ruší dotace na elektromobily i pokuty za „nadměrnou spotřebu”, může být zlomový
2.7.2025Toto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
2.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Audi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
2.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva