Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Citroën C5 2011: malý facelift pro velkého Francouze
1.10.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pravda, Citroën vyrábí ještě větší model C6, i na dnešní poměry ve střední třídě je ale současná C5 dosti velká. Právě ta prošla menším faceliftem, který nese označení modelového roku 2011. Debutoval kde jinde než v Paříži.
Velké světové autosalony v posledních letech nepřinášejí příliš mnoho překvapení. Buď sama automobilka raději všechny informace s velkým předstihem uvolní sama, nebo se najde někdo, kdo tak učiní bez ohledu na vůli vedení firmy. Přesto se i v dnešní době najdou na velkých autosalonech překvapivá odhalení, v Paříži jich bylo dokonce hned několik. Jedním z takových byla premiéra inovovaného modelu C5 od Citroënu.
Pokud ovšem čekáte něco velkého musíme vaše očekávání hned zmírnit, „cé-pětku” postihl facelift velmi mírný, který se navíc orientuje spíše na technickou stránku vozu. Přesto si zaslouží vaši pozornost.
Změn na první pohled opravdu mnoho nenajdete. Nejdůležitější viditelnou odlišností jsou zůstávají denní světla z LED v předních světlometech. Omlazené jsou rovněž zadní svítilny, které budou nyní nabízeny v provedení označeném slovy „Dark Crystal” - co to přesně znamená si nejsme jisti. Jemné retuše se dotkly též interiéru, který nabídne nové materiály a obklady, širší bude rovněž nabídka disků kol z lehkých slitin.
Zajímavější změny se tak odehrály pod kapotou. Za zmínku stojí hlavně nový pohon e-HDi, zaměřený na nízkou spotřebu, výkonnější nafťák 2,2 HDi a nový benzinový motor 1,6 VTi.
Pohon e-HDi je známý již z menších modelů Citroën a v případě C5 vychází z notoricky známého čtyřválce 1,6 HDi o výkonu 81 kW (110 koní). E v názvu značí kde co, hlavně pak ekologickou notu, na kterou vůz hraje - v praxi přináší systém start/stop a značně parciální rekuperaci brzdné energie skrze výkonnější alternátor a větší akumulátor.
Motor spolupracuje s robotizovanou převodovkou a v kombinovaném režimu vykazuje normovanou průměrnou spotřebu 4,6 l/100 km a emise CO2 ve výši 120 g/km. To je o 0,7 l/100 km nafty méně než u konvenční verze HDi.
Dalšími novinkami pod kapotou jsou zážehový motor 1,6 VTi o výkonu 88 kW (120 koní) s průměrnou spotřebou 6,2 l/100 km, který v nabídce nahradí starší 1,8 16V, a dieselový 2,2 HDi, který posílil na 150 kW (204 koní). Tato jednotka dosahuje nejvyššího točivého momentu 450 Nm v 2 000 ot./min. a vůz s ní zrychlí z klidu na 100 km/h za 8,3 s a dosáhne rychlosti až 230 km/h. Průměrná kombinovaná spotřeba má podobu 5,9 l/100 km.
Faceliftovaný Citroën C5 by se měl dostat do prodejů ještě během letošního podzimu. Ceny jsou zatím neznámou, oproti současnému provedení však nelze očekávat žádné dramatické změny.



























Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
I levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
před 5 hodinamiPři veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Muž vydělává miliony korun ročně tím, že ostatní řidiče „práská” za jejich dopravní přestupky. A ještě se tím chlubí
před hodinouJaké automobilky pořád nenabízí ani jeden elektrický model? Kupodivu nejde jen o výrobce sporťáků
před 3 hodinamiSvět aut vedle Číňanů dobývají i Indové, jejich nové SUV je na západě tak levné, že se i Škoda Fabia červená studem
před 4 hodinamiI levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
před 5 hodinamiPorsche už láká na elektrický Cayenne. Větší úspěch mu nemůže zajistit ani česká krasavice, ani legenda Top Gearu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva