Citroën C5 2011: malý facelift pro velkého Francouze

Pravda, Citroën vyrábí ještě větší model C6, i na dnešní poměry ve střední třídě je ale současná C5 dosti velká. Právě ta prošla menším faceliftem, který nese označení modelového roku 2011. Debutoval kde jinde než v Paříži.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Citroën C5 2011: malý facelift pro velkého Francouze

1.10.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Citroën C5 2011: malý facelift pro velkého Francouze

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pravda, Citroën vyrábí ještě větší model C6, i na dnešní poměry ve střední třídě je ale současná C5 dosti velká. Právě ta prošla menším faceliftem, který nese označení modelového roku 2011. Debutoval kde jinde než v Paříži.

Velké světové autosalony v posledních letech nepřinášejí příliš mnoho překvapení. Buď sama automobilka raději všechny informace s velkým předstihem uvolní sama, nebo se najde někdo, kdo tak učiní bez ohledu na vůli vedení firmy. Přesto se i v dnešní době najdou na velkých autosalonech překvapivá odhalení, v Paříži jich bylo dokonce hned několik. Jedním z takových byla premiéra inovovaného modelu C5 od Citroënu.

Pokud ovšem čekáte něco velkého musíme vaše očekávání hned zmírnit, „cé-pětku” postihl facelift velmi mírný, který se navíc orientuje spíše na technickou stránku vozu. Přesto si zaslouží vaši pozornost.

Změn na první pohled opravdu mnoho nenajdete. Nejdůležitější viditelnou odlišností jsou zůstávají denní světla z LED v předních světlometech. Omlazené jsou rovněž zadní svítilny, které budou nyní nabízeny v provedení označeném slovy „Dark Crystal” - co to přesně znamená si nejsme jisti. Jemné retuše se dotkly též interiéru, který nabídne nové materiály a obklady, širší bude rovněž nabídka disků kol z lehkých slitin.

Zajímavější změny se tak odehrály pod kapotou. Za zmínku stojí hlavně nový pohon e-HDi, zaměřený na nízkou spotřebu, výkonnější nafťák 2,2 HDi a nový benzinový motor 1,6 VTi.

Pohon e-HDi je známý již z menších modelů Citroën a v případě C5 vychází z notoricky známého čtyřválce 1,6 HDi o výkonu 81 kW (110 koní). E v názvu značí kde co, hlavně pak ekologickou notu, na kterou vůz hraje - v praxi přináší systém start/stop a značně parciální rekuperaci brzdné energie skrze výkonnější alternátor a větší akumulátor.

Motor spolupracuje s robotizovanou převodovkou a v kombinovaném režimu vykazuje normovanou průměrnou spotřebu 4,6 l/100 km a emise CO2 ve výši 120 g/km. To je o 0,7 l/100 km nafty méně než u konvenční verze HDi.

Dalšími novinkami pod kapotou jsou zážehový motor 1,6 VTi o výkonu 88 kW (120 koní) s průměrnou spotřebou 6,2 l/100 km, který v nabídce nahradí starší 1,8 16V, a dieselový 2,2 HDi, který posílil na 150 kW (204 koní). Tato jednotka dosahuje nejvyššího točivého momentu 450 Nm v 2 000 ot./min. a vůz s ní zrychlí z klidu na 100 km/h za 8,3 s a dosáhne rychlosti až 230 km/h. Průměrná kombinovaná spotřeba má podobu 5,9 l/100 km.

Faceliftovaný Citroën C5 by se měl dostat do prodejů ještě během letošního podzimu. Ceny jsou zatím neznámou, oproti současnému provedení však nelze očekávat žádné dramatické změny.


Citroën C5 2011: malý facelift pro velkého Francouze - 1 - Citroen C5 2011 facelift 01Citroën C5 2011: malý facelift pro velkého Francouze - 2 - Citroen C5 2011 facelift 02Citroën C5 2011: malý facelift pro velkého Francouze - 3 - Citroen C5 2011 facelift 03Citroën C5 2011: malý facelift pro velkého Francouze - 4 - Citroen C5 2011 facelift 04Citroën C5 2011: malý facelift pro velkého Francouze - 5 - Citroen C5 2011 facelift 05Citroën C5 2011: malý facelift pro velkého Francouze - 6 - Citroen C5 2011 facelift 06Citroën C5 2011: malý facelift pro velkého Francouze - 7 - Citroen C5 2011 facelift 07Citroën C5 2011: malý facelift pro velkého Francouze - 8 - Citroen C5 2011 facelift 08Citroën C5 2011: malý facelift pro velkého Francouze - 9 - Citroen C5 2011 facelift 09Citroën C5 2011: malý facelift pro velkého Francouze - 10 - Citroen C5 2011 facelift 10Citroën C5 2011: malý facelift pro velkého Francouze - 11 - Citroen C5 2011 facelift 11Citroën C5 2011: malý facelift pro velkého Francouze - 12 - Citroen C5 2011 facelift 12Citroën C5 2011: malý facelift pro velkého Francouze - 13 - Citroen C5 2011 facelift 13Citroën C5 2011: malý facelift pro velkého Francouze - 14 - Citroen C5 2011 facelift 14Citroën C5 2011: malý facelift pro velkého Francouze - 15 - Citroen C5 2011 facelift 15Citroën C5 2011: malý facelift pro velkého Francouze - 16 - Citroen C5 2011 facelift 16Citroën C5 2011: malý facelift pro velkého Francouze - 17 - Citroen C5 2011 facelift 17Citroën C5 2011: malý facelift pro velkého Francouze - 18 - Citroen C5 2011 facelift 18Citroën C5 2011: malý facelift pro velkého Francouze - 19 - Citroen C5 2011 facelift 19Citroën C5 2011: malý facelift pro velkého Francouze - 20 - Citroen C5 2011 facelift 20Citroën C5 2011: malý facelift pro velkého Francouze - 21 - Citroen C5 2011 facelift 21Citroën C5 2011: malý facelift pro velkého Francouze - 22 - Citroen C5 2011 facelift 22Citroën C5 2011: malý facelift pro velkého Francouze - 23 - Citroen C5 2011 facelift 23Citroën C5 2011: malý facelift pro velkého Francouze - 24 - Citroen C5 2011 facelift 24Citroën C5 2011: malý facelift pro velkého Francouze - 25 - Citroen C5 2011 facelift 25Citroën C5 2011: malý facelift pro velkého Francouze - 26 - Citroen C5 2011 facelift 26Citroën C5 2011: malý facelift pro velkého Francouze - 27 - Citroen C5 2011 facelift 27

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Autobazar

zobrazit vše