Co se starými akumulátory elektromobilů a hybridů? Nechte si je doma, radí výrobci

 | 19 příspěvků | 8.8.2011 Walter Kraft
Reagovat

goes

walter zase perli :) vyrob.. | 8.8.2011 07:15reagovat
avatar

walter zase perli :) vyroba energie ve velkem objemu je vyrazne efektivnejsi a levnejsi, nez kdyz se energie vyrabi po jednotlivych kouscich a to i pri zapocitani nutnosti tu energii z elektrarny dovest na cilova mista. ten vypocet jsem tu uz daval 2x, ale nehodil se do politiky zdejsich chytrolinu, takze se to smazalo, no co uz.

Jinak Waltre mel bys nastudovat vyrobu elektricke energie, jelikoz tech zdroju je vice, nez jen paleni fosilnich paliv. Kupodivu napr. jaderna energie a to uz nemluvim o obnovitelnych zdrojich. Pokud ale delas clanek s urovni znalosti jak tu pises, tak se nedivim, ze jsi tak kapku pozadu.

Dale je velmi zajimave, ze v roce 2011 nekdo hodnoti, co je nerealne v roce 2030. Kdyz se podivame jakym vyvojem prosly akumulatory za posledni 3 roky, tak kdyby to tempo bylo tretinove v nasledujicich 20ti letech, stacilo by to k tomu, aby systemy uchovavani energie byly dostacujici a plne konkurenceschopne vuci spalovacim vozum.

Ale chapu, realita by nevypadala tak huste.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Mekky

Reakce na: walter zase perli :) vyrob.. | 8.8.2011 07:32reagovat
avatar

Tak pozor:

- vyrábět elektřinu pro pohon automobilů není zdaleka tak efektivní jak si myslíš. Musíš ji z místa výroby přenášet, několikrát přetransformovat, dobít ji do akumulátorů a odtud do elektromotoru a odtud teprve na kola. Všude máš citelné ztráty, ten proces není zas tak efektivní, jak si myslíš. Navíc ji na začátku vyrobíš většinou z uhlí a to není ani o trochu efektivnější než vyrobit kinetickou energii v motoru...

- drtivá většina elektřiny se dělá z fosilních paliv. Stačí si nastudovat Wikipedii: "Jaderné zdroje mají nyní přibližně 17% podíl na světové výrobě elektřiny a přibližně 7% podíl na spotřebě energie celkově." Tohle ti to vážně nezachrání, výrba z fosilií jasně převažuje a při dnešním přístupu k jádru se tot těžko změní.

- jinak akumulátory neprošly za poslední tři roky principielně vůbec žádným vývojem, podívej se na kWh/kg atp. tohle se mění strašně pomalu a vidina do budoucna žádný zázrak. Očekávat něco pro rok 2030 je mnohem pomýlenější než nic neočekávat.

Krutá realita je popsaná v článku a doprovází jen to, o čem článek primárně je. Že se neví co vůbec s těma baterkama dělat a vymýšlí se nesmysly. A to vůbec není jediný problém. Dobře zmíněno je také to, že tu elektřinu není z čeho vyrobit, nahradit za 20 let spotřebu polovinu benzinu a nafty elektřinou je realistucké asi tolik jako cíle s biopalivy. Je to úplně stejný nesmysl...

Nepřihlášený jar jar

Reakce na: walter zase perli :) vyrob.. | 8.8.2011 07:47reagovat
avatar

to spíš perlí euroobčan kozel :) řekni mi laskavě, jak si představuješ, že to bude fungovat? jak podle tebe probíhá výroba elektriky s jasně převažujícím zastoupením fosilních zdrojů účinnějc než cesta od ropy k pohonu auta? tam skutečně není žádný zásadní rozdíl, ani v emisích co2.

zastoupení jaderných zdrojů už tu zmínil mekky, tak na to se tě ptát nebudu, ale jinak by mě opravdu zajímalo to tempo vývoje baterek za poslední tři roky a jak to směřuje třeba k tomu, že do 50 kg baterek uložíš tolik energie co do 50 kg nafty. to máš cca 60 litrů a skoro 600 kwh, i pokud to proženeš čtyřicetiprocentní účinností dieselu, máš 240 kwh na kolech. tak by mě zajímalo těch 240 kwh na kolech v 50 kg baterek za 20 let. nebo aspoň půlka. a víš co? nebo aspoň čtvrtina. úspěch by byla i desetina... vývoj v tomhle a řadě jiných směrů nesměřuje za posledních 30 let do žádnýho dramatu, natož pak za poslední 3. jsi úplně mimo...

a pak mi samozřejmě ještě pověz, co s těma baterkama budeš dělat, protože skladovat je doma fakt nepůjde :)

goes

Mekky: udelej si rovnici p.. | 8.8.2011 07:52reagovat
avatar

Mekky: udelej si rovnici postavenou klidne na tepelnych uhelnych elektrarnach a distribucnich ztratach ve vedeni treba v prumeru na 200 km, ona ta distribuce je v prumeru kratsi. Pote si vem do rovnice ucinnost elektromotru, akumulatoru apod.

pote si vem rovnici distribuce ropy, zpracovani v rafinerii, distribuci na cerpaci stanici a ucinnost splavoaciho motoru. zjistis, ze spalovaci motor je na tom o cca 10% hure. Pokud bys do rovnice dal obnovitelne zdroje ci jadro, zjistis, ze je elektromobil uz dnes na tom lepe o vice jak 15% to jsou fakta. Cisla o ucinnosti jednotlivych dilecku jsou dostupne na internetu naprosto bezne.

Akumulatory samozrejme prosly ohromnym vyvojem, kdyz se podivam jakou baterku mam v notasu/mobilu a s jakou kapacitou a jakou jsem mel pred 2-3mi lety. To same plati o elektromobilech, koukni se na Prius 1 a Prius 2 a hmotnost, velikost a kapacitu akumulatoru. ja chapu, ze dvojnasobek objemove energie je pro tebe nic. Pokud to ale beres takto, pak se nevidim, ze hlasas to, co tu hlasas.

jar jar: co bych s akumulatory delal, normalne se vraci, nebo ty pri vymene akumulatoru v motoru si baterku nechavas doma? Ono se to recykluje a znovu pouziva apod.

Jednoduse receno, je ten clanek blabol postaveny na zboznych pranich a ani kapku nepracuje s fakty a realnymi cisly. Uz nyni vi autor, ze je neco za 20 let nemozne a to zrejme proto, ze mu dosly baterky ve vibratoru a je nastvany na cely svet.

Nepřihlášený JKrop

Reakce na: walter zase perli :) vyrob.. | 8.8.2011 07:56reagovat
avatar

Realita je problematická sama o sobě, nepotřebuje být dramatizována. Zbožná přání ji nikam neposouvají.

Nepřihlášený xpert

goesi, nemam rad tvuj fana.. | 8.8.2011 08:10reagovat
avatar

goesi, nemam rad tvuj fanatismus. ten clanek klade jen naprosto relevantni otazky, o kterych se fakt nemluvi. rict na to, ze je vsechno v pohode a na skvely ceste je proste blbost.

Nepřihlášený EKOLO Jaromír Vegr

Jezdím elektromobily 30 le.. | 8.8.2011 08:15reagovat
avatar

Jezdím elektromobily 30 let, posledních 10 let výhradně. Trochu o tom vím. Nic netransformuji, mám na vlastní střeše vlastní elektrárnu. V jedné z mých Peugeotek mám již 30 kWh akumulátor, který mi vystačí na 300 km. Pokud vyrobím víc, nabiji si další euta. Každý to tak ale nemá a osobně bych si ten akupack také ponechal, ale toho se doufám již nedožiji, čeká mne ještě půl milionu km.Nevím, jaká čísla dosazujete do Vašich rovnic, ale LiFeYPo mají účinnost téměř 100%, protože se mi při nabíjení nezahřívají. Ohledně výroby a spotřeby energie: 4 miliony os. vozidel, z nichž každé najede 10 000 km ročně spotřebuje cca 6% elektrické energie, která se u nás za rok vyrobí. Toto si spočítejte a toto množství lze i pouze ušetřit, není na to potřeba stavět žádnou!! elektrárnu navíc. Také si můžete spočítat kolik se ušetří ropy a co stojí její těžba, rafinace, doprava atd.

goes

xpert: jaky fanatismus? ze.. | 8.8.2011 08:24reagovat
avatar

xpert: jaky fanatismus? ze oponuji fanatismu a stavim se do role stat uprostred, tak jsem fanatik? Ono to mozna bude u tebe v duchu Foresta Gumpa "pro hlupáka každý hloupý" takze mozna proto ti pripadam fanaticky.

nicmene podivej se na ten clanek a podobne zde na webu. Nejsou nahodou ony fanaticky bojujic proti elektromobilum, hajic stare atmosfery, brojic proti automatum, turbum apod? To je dle meho onen fanatismus, ktery nevidi napravo, nalevo a nejradeji by zapadl do devadesatych let a tam zustal. Ja naopak nebranim nicemu a vsemu davam sanci, jak benzinu, tak elektru, tak turbu, tak atmosfere, ale nebudu ted rikat, ze za 20 let neco nebude, protoze to tak nechci. Ale v ramci citace viz. vyse necekam, ze bys to pochopil.

Nepřihlášený ExFun

Plug-in hybridy prý po 8mi.. | 8.8.2011 08:57reagovat
avatar

Plug-in hybridy prý po 8mi hodinách nabíjení ujedou až 200km.

Jaký mají při nabíjení příkon? Kolik tedy stojí 1 plná na 150km?

Nepřihlášený Honza42

Plná nádrž současného běžn.. | 8.8.2011 11:49reagovat
avatar

Plná nádrž současného běžného automobilu se spalovacím motorem má ekvivalent v cca 2500kg akumulátoru. Je úplně jedno jak "dramatický" vývoj prodělaly akumulátory za posledních 5 let. Je to furt k ničemu, kromě městských a příměstských přibližovadel.

Výroba elektřiny s uhlí/plynu a její využívání v automobilech nedává žádný smysl. Celková účinnost je velmi mizerná, cena nesmylná.

Ale pak se na to nalepí nálepka "Zero emission" a kdekterý kozel je z toho u vytržení.

Nepřihlášený Honza

Že si baterky udrží 70% ka.. | 8.8.2011 15:50reagovat
avatar

Že si baterky udrží 70% kapacity po čtyřech letech? V mém notebooku po čtyřech letech mají tak 5% ... Staré olověné baterky jsou na tom z hlediska udržení uchování kapacity líp.

goes

Prius 1 - 3 roky a 147000.. | 8.8.2011 16:45reagovat
avatar

Prius 1 - 3 roky a 147000 km a z porovnatelene trati, co mela puvodne 3,5 km ujede dnes pri stejne jizde cca 2,7 km. Prumerna spotreba se zvedla z cca 4,3 s na 4,5 l. Stale stejny ridic a stene prostredi jizdy.

Nepřihlášený Nikoloki

Prius 1? Kde, proboha? Ty.. | 8.8.2011 17:42reagovat
avatar

Prius 1? Kde, proboha? Ty se snad ani nevyskytly mimo Japonsko, v Evropě zcela jistě nebyly. A jak na tom je Prius 2 a Prius 3?

goes

Ok, budeme tredy resit prv.. | 8.8.2011 20:33reagovat
avatar

Ok, budeme tredy resit prvni generaci co se prodavala i u nas, zda je to celkove druha je irelevantni.

Nepřihlášený Dobrota

Z pohledu všech zaintereso.. | 8.8.2011 23:57reagovat
avatar

Z pohledu všech zainteresovaných firem se jedná o vhodnou cestu - zbaví se problémů se starými akumulátory a ještě vám ke garáži plné „baterek” prodají něco navíc.

To byla krásná ukázka, jak bohatství vzniká z ničeho a vydělané peníze nikomu nechybí.

Auta bez řidiče budou běžná za 2-3 roky. Podstatně změní způsob života. Lidi si budou moci dovolit bydlet dále od města, aniž by potřebovali 2 auta. Auto bez řidiče se samo zaparkuje a přijede pro váz z parkoviště přímo před dům.

http://www.zive.cz/bleskovky/google-predvadel-automatick y-rizene-auto-zvladne-i-rallye-video/sc-4-a-156092/default.a spx

http://www.cnews.cz/samoridici-auto-googlu-bouralo-zr ovna-ale-ridil-clovek

Taxislužby bez řidiče budou mnohonásobně dostupnější a výhodnější než ježdění vlastním autem. Lidé přestanou jezdit hromadnou dopravou jako jsou tramvaje a začnou jezdít více taxíky. Už proto je důležité, aby auta byla poháněna čistým zdrojem energie.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Dobrota

Elektromobily mají vyšší úči.. | 9.8.2011 00:04reagovat
avatar

Elektromobily mají vyšší účinnost než spalovací motory Auto se spalovacím motorem má účinnost cca 35%. Auto s palivovými články má účinnost 60%.

Už nyní dochází v Japonsku k úplné revoluci kdy si domácnosti pořizují palivové články s účinností 70%, které jim vyrábí elektřinu. Palivové články vyrábějí elektřinu s vyšší účinností než elektrárny. Při tom odpadá problém s nevyužitým nočním proudem, protože stanice pracují v době kdy je proudu třeba.

Zobrazit reakce..

vana

Reakce na: Z pohledu všech zaintereso.. | 9.8.2011 06:56reagovat
avatar

Tvrdíš že auta bez řidiče budou běžná za 2-3 roky ? Hm, tak na to si počkám.

A jestli by lidé ve velkoměstech měli jezdit taxíkama místo trambají a autobusů, tak to bude ještě zábavnější. To už opravdu nedojede nikdo nikam.

Nepřihlášený Bismarck

Reakce na: Elektromobily mají vyšší úči.. | 9.8.2011 09:41reagovat
avatar

Suhlasim, ze palivove clanky su fajn a su v sucasnosti lepsou alternativou ako akumulatory. Nevyhoda akumulatorov je v tom, ze vlacite velku hmotnost a ich dobitie trva dlho. Momentalny dojazd je o nicom a objem akumulatorov je tiez o dost vacsi ako je objem nadrze bezneho auta. Za sucasneho stavu to nie je ta spravna cesta. A mat plnu garaz akumulatorov je "fajn" predstava. Zasa vyrobcovia hodili ten horuci zemiak na beznych ludi... klasika

Nepřihlášený mirek2

Kdysi jsem se dočetl : aut.. | 10.8.2011 18:53reagovat
avatar

Kdysi jsem se dočetl : automobil spotřeba je možná snížit na 0,8l nafty. Byznys nemá zájem. Další zajímavý článek: na výrobu i ks pet láhve spotřeba 0,8 l nafty. Zní to jako apríl.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše