Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Další německý gigant končí s Teslami, odradil ho extrémní pokles hodnoty nakoupených aut
10.2.2024 | Petr Miler
Po autopůjčovně Sixt tu máme další velkou německou firmu, která už odmítá dál nakupovat Tesly. A velmi snadno může skoncovat s elektromobily jako takovými. I pro SAP jsou moc drahé.
Vždy, když vidím nějaké oznámení velké korporace chlubící se nákupem elektrických aut do své flotily, říkám si, co tu či onu společnost k takovému rozhodnutí vedlo. Musela vydat mnohem víc peněz na nákup vozů, které pro ni odvedou mnohem méně práce. Jistě, spousta firem s miliardovými zisky to na své bilanci prakticky nepozná, neměly by se ale zrovna podnikatelské subjekty chovat racionálně, tedy efektivně v každé situaci? Protože když je neefektivita přípustná zde, může být také přípustná tady a ještě támhle a kde to skončí? Obrátit miliardové zisky v miliardové ztráty je s tímto přístupem velmi snadné.
Tušili jsme, že touha po „zelené” image a nutnost „prokazovat udržitelnost” před zraky EU budou pro nesmyslné nákupy podobných aut ještě chvíli stačit, ale také to tak být nemusí, jak ukazuje poslední krok německého SAPu. Softwarový gigant, z jehož 110 tisíc zaměstnanců znám ze svého hlavního oboru asi každého druhého (to je samozřejmě žert), používal Tesly a její Modely 3 v poměrně velké míře. Stejnou chybu ale znovu neudělá, jak informuje německý Handelsblatt.
Německý softwarový gigant od těchto vozů odchází podobně jako Julia Roberts v Leave The World Behind. Důvod? Správce vozového parku firmy Steffen Krautwasser to uvádí jednoznačně: Extrémní ztráty hodnoty těchto vozů, které komplikují plánování financování nákupů firemních automobilů a představuje přílišné finanční riziko. Firmě vadí také nekonzistentní a nevyzpytatelný harmonogram dodávek Tesel, to je ale spíše okrajový faktor.
Že by tedy zas jednou vyhrály peníze? To je ale překvapení. Dodejme, že tento krok přichází poté, co jiný německý gigant, autopůjčovna Sixt, za za halasného výprodeje skončila s Teslami též, mj. ze stejného důvodu. Je opravdu těžké si představit, že by nějaký soudný správce firemního autoparku nechal společnost přejít jen na tyto vozy, bylo by to učiněné finanční harakiri.



Tesly Model 3? Už ne v garážích SAPu, už ne. Jak to asi dopadne s elektromobily jiných značek? Foto: Tesla
Zdroj: Handelsblatt
Bleskovky
Dokáže se nejlepší sportovní sedan dneška vyrovnat osmiválcovým „hrdinům minulosti”? Slavný novinář má smutnou odpověď
před 5 hodinami
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
včera
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
8.11.2025
Nejnovější články
Než se u Jaguaru zbláznili, tohle byl jejich plán. Měli hotové jiné auto připravené na kdeco, prozradil tehdejší šéfdesignér
před 2 hodinami
Audi mění plány. Jeho poslední elektrické modely na některé trhy vůbec nedorazí, není o ně zájem
před 4 hodinami
Dokáže se nejlepší sportovní sedan dneška vyrovnat osmiválcovým „hrdinům minulosti”? Slavný novinář má smutnou odpověď
před 5 hodinami
Další nová Kia je další designový bizár navazující na jednu z největších ohavností posledních let
před 6 hodinami
Pokud máte Hondu s tímto typem kol, raději byste s ní měli okamžitě přestat jezdit
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 11.11. 12:11 - M.Z.
- Veřejné, neveřejné i sdílené rampy a garáže 11.11. 09:31 - Předseda
- Cena servisu 11.10. 21:01 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 11.10. 13:32 - delphin
- Onboard videa 11.09. 14:10 - brnenska.odchytova
- Rychlodotazy 11.08. 23:43 - rutak11
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.08. 12:31 - jerry
- vyber motorky 11.08. 07:44 - řidičBOB
