Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Dostupné malé Bugatti existuje jen na papíře, takové auto by ale nevzniklo poprvé
14.4.2020 | Petr Miler
Tlak na snižování emisí CO2 vede někdy automobilky k bizarním rozhodnutím a výroba relativně levného mini Bugatti by patřilo mezi ně. Nebylo by ovšem první, Aston Martin udělal před léty totéž.
Bugatti má ve srovnání s jinými výrobci exotických aut jednu obrovskou výhodu - je součástí koncernu VW. Na první pohled se může zdát, že jde „jen” o záruku relativní finanční pohody (relativní proto, že ani sebeúspěšnější firma nebude na svých prsou hřát „ztrátového hada” věčně), dnes se ale do popředí dere spíše jiný aspekt. Francouzská značka si díky tomu nemusí dělat hlavu s průměrnými emisemi CO2, nemusí žádat o žádné výjimky ani specifický přístup, prostě je připočte k průměru celé skupiny VW. A potenciální pokuty za pár set prodaných Chironů snadno vyrovná několik prodaných elektrických Škod Citigo. Koenigsegg, Pagani nebo McLaren něco takového říci nemohou.
Kdyby se věci měly jinak, muselo by možná vedení Bugatti přemýšlet nad tím, jak průměrné emise snížit. A jinak než dalším, o mnoho úspornějším modelem by to nešlo. Přesně takto kdysi postupoval Aston Martin, když na trh dostal poslal prťavý Cygnet coby upravenou Toyotu iQ. A přiložené ilustrace Nikity Aksjonova ukazují, jak by to mohlo dopadnout, kdyby se historie opakovala.
Nikita dal na počítači vzniknout autu, kterému říká Bugatti City Hybrid a jde v podstatě o Aston Cygnet v bledě modré. Městské mini s malými proporcemi ale velkým stylem, které by nemělo za cíl nic jiného než snížení emisí značky. A možná by se i zalíbilo manželkám zákazníků Bugatti, kteří o víkendech (asi dvou za rok...) prohánějí své tisícikoňové hypersporty.
Je to fikce a i když by podobné auto nevzniklo poprvé, s její materializací nepočítejme. Jednak jsme již zmínili, že Bugatti nemá motivaci, kterou měl Aston jako samostatná automobilka. A v neposlední řadě - Cygnet byl totální propadák a Britům stejně nikam nepomohl.


Vize Bugatti City Hybrid je zajímavá a neobvyklá, ale zřejmě také nerealizovatelná
Zdroj: Nikita Aksjonov@Behance
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včera
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB