Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Dostupné malé Bugatti existuje jen na papíře, takové auto by ale nevzniklo poprvé
14.4.2020 | Petr Miler
Tlak na snižování emisí CO2 vede někdy automobilky k bizarním rozhodnutím a výroba relativně levného mini Bugatti by patřilo mezi ně. Nebylo by ovšem první, Aston Martin udělal před léty totéž.
Bugatti má ve srovnání s jinými výrobci exotických aut jednu obrovskou výhodu - je součástí koncernu VW. Na první pohled se může zdát, že jde „jen” o záruku relativní finanční pohody (relativní proto, že ani sebeúspěšnější firma nebude na svých prsou hřát „ztrátového hada” věčně), dnes se ale do popředí dere spíše jiný aspekt. Francouzská značka si díky tomu nemusí dělat hlavu s průměrnými emisemi CO2, nemusí žádat o žádné výjimky ani specifický přístup, prostě je připočte k průměru celé skupiny VW. A potenciální pokuty za pár set prodaných Chironů snadno vyrovná několik prodaných elektrických Škod Citigo. Koenigsegg, Pagani nebo McLaren něco takového říci nemohou.
Kdyby se věci měly jinak, muselo by možná vedení Bugatti přemýšlet nad tím, jak průměrné emise snížit. A jinak než dalším, o mnoho úspornějším modelem by to nešlo. Přesně takto kdysi postupoval Aston Martin, když na trh dostal poslal prťavý Cygnet coby upravenou Toyotu iQ. A přiložené ilustrace Nikity Aksjonova ukazují, jak by to mohlo dopadnout, kdyby se historie opakovala.
Nikita dal na počítači vzniknout autu, kterému říká Bugatti City Hybrid a jde v podstatě o Aston Cygnet v bledě modré. Městské mini s malými proporcemi ale velkým stylem, které by nemělo za cíl nic jiného než snížení emisí značky. A možná by se i zalíbilo manželkám zákazníků Bugatti, kteří o víkendech (asi dvou za rok...) prohánějí své tisícikoňové hypersporty.
Je to fikce a i když by podobné auto nevzniklo poprvé, s její materializací nepočítejme. Jednak jsme již zmínili, že Bugatti nemá motivaci, kterou měl Aston jako samostatná automobilka. A v neposlední řadě - Cygnet byl totální propadák a Britům stejně nikam nepomohl.
Vize Bugatti City Hybrid je zajímavá a neobvyklá, ale zřejmě také nerealizovatelná
Zdroj: Nikita Aksjonov@Behance
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 7 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejnovější články
- Čínští komunističtí pohlaváři dostanou novou luxusní limuzínu, odporná není jen tím, komu bude sloužit
před 3 hodinami - Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 4 hodinami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 6 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 7 hodinami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva