Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
F1 s Coulthardem vs. superbike s Martinem: co je rychlejší na okruhu? (videa)
30.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Že tady bude mít navrch Formule 1, nepřekvapí. Ale o kolik? F1 má objet čtyři kola Silverstonu rychleji, než suberbike tři.
Otázka, zda je rychlejší motorka nebo auto, existuje od začátku jejich existence. V přímce bude mít, s výjimkou startu z místa, navrch motorka, protože její poměr výkonu ku hmotnosti je často blízko tisíci koním na tunu a pokud se auto nemůže tímhle poměrem rovnat, nemá moc šancí ani přes lepší kontakt s asfaltem.
Na okruhu to ale bude právě kontakt s asfaltem, který bude podstatný - auto může později brzdit s také dosahovat vyšších rychlostí v obloucích. Výsledek ale velmi záleží na topografii okruhu, jestli bude více sedět motorce nebo autu.
Srovnání, které si můžete pustit na videu níže, proti sobě staví Formuli 1 týmu Red Bull a BMW S1000RR týmu Tyco BMW. Za volantem formule je David Coulthard, v sedle motorky je Guy Martin. Čísla hovoří jasně - motorka je na Silverstonu o půl minuty pomalejší než auto. Aby to nebylo dopředu tak jasné, ve srovnání pojede Coulthard čtyři kola, zatímco Martin jen tři.
Na výsledek se můžete podívat na prvním videu níže, opravdu je to těsnější, než by se mohlo zdát, a to i podle členů týmů. Druhé video níže ukazuje srovnání Coultharda a Martina v rolích mechaniků, ovšem Martin pracuje na formuli a Coulthard na motocyklu. Oběma to jde docela dobře, třebaže Martinovi o něco lépe. A je vtipné pozorovat tým Davida Coultharda, kterak přihlíží, jak pilot F1 mění kolo - dělá věc, kterou za něj při závodech dělali jiní.
Podíváme-li se na tahle dvě videa celkově, vidíme ne tolik marketingový kousek pro zvýšení prodejů Red Bullu a nabrání dalších fanoušků, i když to nepochybně byl jeden z cílů. Vidíme vrcholové závodníky v motorsportu, kteří strávili perfektní den na okruhu. Ze srovnání na trati i v boxech byli oba dva víc než spokojeni, i když se nikdy předtím osobně neznali, a členové jejich týmů na tom nejspíš byli podobně.
Zvládne auto objet čtyři kola rychleji, než motorka stihne tři?
V boxech si Guy Martin vede o něco lépe než David Coulthard, ale také má jednodušší úkol
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před hodinou - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 2 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 4 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 5 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva