Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Fiat Tipo S: ostřejší verze odhalena únikem, tváří se statečně
9.12.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Fiat letos nové Tipo nabídne jen v Itálii, příští rok s ním ale zkusí okouzlit i neitalské publikum. A nezůstane při tom jen u nudných standardních verzí.
Tipo je slavné jméno geniálně jednoduše střiženého auta Ercola Spady, na které se Italové zdráhali navázat. Přišlo Bravo, přišlo Stilo, přišlo nové Bravo, jenže ani s jedním se znovu nedostavil úspěch původního modelu. Jen jménem to jistě nebylo, ale pokud Fiat chce začít tam, kde minule skončil vrátit se k osvědčené značce není špatný nápad. A tak tu máme Tipo zbrusu nové, křupavé a kakaové.
Zatím jde tedy jen o sedan, který automobilka nabídne pouze doma, v Itálii, ale zřetelně na cestě je i hatchback, který má minimálně u nás a v Evropě vůbec mnohem lepší šance navázat na úspěchy svého předchůdce. Jak se mu to bude dařit, to je dnes obtížné odhadovat, je ale pravděpodobné, že srdce zákazníků se nebude snažit zokupovat jen standardními verzemi, což zmínky o italské Dacii naznačovaly.
Evropský patentový úřad totiž na svém webu vystavil dokumenty k registraci designu verze S. Zde ji vidíme jako Aegea, ale to je jedno a to samé auto. Zajímavější je design - vidíme nižší stavbu, „zčernění” chromových prvků, upravený přední nárazník, prahy a především zadní nárazník s neskromným difuzorem (či spíše jeho imitací) a dvojicí velkých koncovek výfuku. Vše pak podtrhují decentní „rychlé pruhy” s nápise 356 S - 356 je kódové označení nového Tipa.
Zejména při pohledu zezadu se tento stroj netváří skromně, ale pochopitelně, toto zveřejnění nemusí znamenat nic. Registrace nezakládá výrobu a nový střih neznamená i dynamický švih. Věřme ale, že Italové využijí přešlapování konkurentů, toho českého nevyjímaje, a nabídnou jednoduchý, přiostřený stroj s trochu výkonnějším motorem, který bude rozdávat radost i za relativně malé peníze. Tohle Fiat uměl, tak proč se nevrátit i k tomu...


Fiat Tipo S může být také jen designová záležitost či dokonce nic. Věřme ale spíše v ostřejší dostupný kompakt
Zdroj: Worldcarfans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
včeraFascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Hasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025
Nejnovější články
Ojeté elektromobily propadají u německých STK, jeden je dokonce nejhorší ze všech aut
včeraPosedlost VW nezná mezí. Firma je prý „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému zakázali vstup do USA
včeraElektromobily přišly o další umělou a vpravdě nesmyslnou výhodu, jejich koupě dává ještě menší smysl
včeraUž se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
včeraVW zkouší okouzlit zákazníky tím, že je nechá každý měsíc znovu platit za výkon, který jim už jednou prodal z výroby
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva