Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford Fiesta slaví 35 let, prohlédněte si všechny jeho generace
1.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
I u nás populární mini od Fordu letos slaví 35 let od svého zrodu. Jak praví sama automobilka, krizí středního věku zjevně netrpí - jen za poslední dva roky si našel více než milion z dosavadních 15 milionů zákazníků.
Když v roce 1976 vyjela na silnici první Fiesta z továrny Fordu ve španělské Valencii, ani sama automobilka jistě netušila, že napsala první kapitolu dlouhého příběhu, který bude i v roce 2011 více než aktuální. Vždy relativně malý a jednoduchý vůz si od té doby našel hlavně v Evropě přes 15 milionů zákazníků a jde v tomto ohledu o jeden z nejprodávanějších vozů (či spíše jmen) v celé historii automobilismu.
I když se sláva některých jmen postupem času vytrácí, u Fiesty je tomu spíše naopak. Poslední generace, uvedená na trh v roce 2009, slaví velké úspěchy, když byla v letech 2009 i 2010 nejprodávanějším malým autem v Evropě a v době fungování šrotovného v Německu dokonce i nejprodávanějším autem vůbec. Za 28 měsíců na trhu si tak poslední Fiesta našla přes milion zákazníků, což je jistě úctyhodné číslo.
Jak ale vyplývá z předchozích údajů, málokterá dřívější generace bojovala s nezájmem kupujících, o čemž svědčí i sám fakt, že na rozdíl od jiné legendy jménem Escort nebylo jméno Fiesta dosud „pohřbeno”. Aby to Ford nemusel udělat ani do budoucna, připravil pro modelový rok několik dalších drobných vylepšení, z nichž nejviditelnějšími budou nové barvy karoserie s obchodními jmény Mars Red a Fashionista.
Dalšími zajímavými vylepšeními jsou rozšíření výbavových stupňů Trend a Titanium. V případě toho prvního zmiňme například příjem digitálního rádiového vysílání, nový audiosystém Sony, čalounění zadní strany sedadel, chromové zvýrazněním předních mlhových světel a několik drobných úprav v interiéru, z nichž nejzajímavější je zřejmě kožené čalounění volantu. V případě verze Titanium jsou novinkami třeba chromové obložení horní části masky chladiče, nová 15" kola z lehkých slitin nebo tkané čalounění stropu. A abychom nezapomněli, novinkou pro další modelový rok je i zvláštní edice Fiesta Sport.
Bez zajímavosti není, že Fiesta se dosud vyrábí i ve španělské Valencii, odkud kdysi poprvé vyjela, hlavním místem výroby je ale dnes německý Kolín nad Rýnem. Výroba Fiesta dále probíhá i v čínském Nanjingu, thajském Rayongu nebo mexickém Cuautitlànu a od loňska se prodává i ve své domovině, Spojených státech. Uvidíme, jak dlouho se ještě Fiesta udrží na vrcholu slávy...
Všechna dosavadní provedení Fordu Fiesta
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 5 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024 - Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 15:44 - petr_riha
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 14:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda