Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford Focus RS: nová generace za tři roky jako hybridní čtyřkolka
23.7.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Focus RS od Fordu platí za pravověrný hot hatch. V době automatů, elektronických diferenciálů a nevypínatelných stabilizačních systémů nabízí poctivou techniku a minimum obtěžující elektroniky. Jak dlouho ještě? Zdá se, že ne příliš...
Současný Focus RS, jehož podrobný test z pera kolegy Krafta vám nabídneme začátkem příštího týdne, je nekompromisním sportovním náčiním vysokých kvalit. Vděčí za to mimo jiné své orientaci na technickou stránku věci a stále vysokém zapojení řidiče do řízení samotného auta.
Neříkáme, že nový Focus RS takový nebude, ale podle aktuálně dostupných informací bude minimálně úplně jiný. Již dříve prosakovaly na veřejnost informace o tom, že novinku nemine hybridní pohon, nyní se to zdá být hotovou věcí. Místo předního pohonu skrze samosvorný diferenciál Quaife bude mít nový generace pohon všech kol, zadní osu přitom bude mít na starosti pouze elektromotor.
Místo pětiválcového turba o objemu 2,5 litru najde pod kapotou místo jen dvoulitrový čtyřválec EcoBoost, jež je dnes vyráběn s výkonem nejvýše 240 koní. Dá se očekávat, že pod kapotou „eresa” bude výkonnější, nutně ale být nemusí, to pokud se vzadu usídlí dostatečně silný elektromotor.
Toto řešení pohonu všech kol již nějaký ten pátek nabízí Lexus v hybridním RX a nefunguje vůbec špatně. Má ale jednu nevýhodu - jakmile vám dojdou baterky, máte k dispozici jen pohon předních kol a značně nižší celkový výkon. A to se současnému RS nestane...
Uvidíme, jakou realitu ukáže budoucnost. Nové RS je v tuto chvíli ve vývoji a představit by se mělo v roce 2012 nebo 2013.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
dnesHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 11:09
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
Nejčtenější články
Chystaný ostrý Mercedes působí předem jako taková marnost, že se i mdlý předchůdce v rozlučkové verzi rázem jeví jako výhra
3.7.2025Ferrari poprvé v historii nejenže uznalo vlastní chybu a napravilo ji, dokonce dovoluje kupcům starších aut nešťastné řešení zpětně vyměnit
3.7.2025Stačilo autu léta po jeho nesmyslném zaříznutí vrátit motor V8 v nezměněné podobě, aby si ho koupilo 10 tisíc lidí během 24 hodin
3.7.2025Překvapivě výrazně faceliftovaná Lada Niva odhalila své ceny, i s novým vzhledem a motorem stojí pořád pakatel
3.7.2025Muž si v dubnu koupil vysněnou Alfu, platí za ní splátky i pojištění. Jeho auto ale dodnes stojí u dealera a nemůže si ho ani odvézt
4.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva