Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Harman Kardon ukázal Individuální zvukové zóny. Je to budoucnost audia v autech?
6.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Každý pasažér by podle novinky od firmy Harman Kardon měl vlastní zvukovou zónu, která by minimalizovala vlivy ostatních zón i okolí vozu.
Budoucnost audiosystémů v automobilech by se mohla odvíjet směrem čtyř samostatných „zón”, alespoň lze-li soudit podle novinky, poodhalené americkou společností Harman Kardon. Individual Sound Zones, jak se systém jmenuje, využívá mikroreproduktorů pro co nejlepší odrušení nežádoucích zvukových frekvencí - pro každého pasažéra v autě zvlášť.
Systém funguje na principu maximalizace „směrovosti” reproduktorů a zároveň potlačuje nežádoucí zvukové frekvence v rámci zón i mezi nimi. Pasažéři tak mají mít možnost si zóny zapnout a ovládat. Těchto efektů je dosaženo instalací mikroreproduktorů do opěrek hlavy a reproduktorů do stropu nad pasažéry jako nástavbu k běžnému audiosystému, již přítomnému ve voze. Výsledek má být ten, že na jednotlivých místech budou pasažéři mít vlastní zvukovou „bublinu”, která bude hrát jim na míru.
Nevyruší však veškeré zvuky ze zbytku kabiny, to by ani nebylo žádoucí - například aby bylo možno v autě normálně hovořit. Podle výrobce jsou zvuky ovládány takovým způsobem, které limitují rušení pro každého pasažéra zvlášť „a tak mu vytváří vlastní zvukový zážitek”. Tedy, lépe řečeno pro většinu pasažérů zvlášť - jak vidno i na obrázku, zvukové zóny jsou čtyři, zatímco míst v autech bývá pět. Jak dopadne ten, na kterého vyšel Černý Petr prostřední sedačky na zadní lavici, zatím není známo.
Stejně tak se neví, kdy plánuje Harman Kardon uvést takovýto systém do sériové výroby. Z toho, že zatím na světě není mnoho informací, lze soudit, že to ještě nějakou dobu potrvá; že jej dostane nové BMW řady 7, které se má představit letos, se asi ještě očekávat nedá.
Individuální zvukové zóny od firmy Harman Kardon mají vytvořit jakési zvukové bubliny pro každého pasažéra zvlášť
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před hodinou - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 2 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 4 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva