Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hasiči museli použít přes 45 tisíc litrů vody, aby uhasili jediný požár Tesly po banálním incidentu
20.11.2022 | Petr Miler
Hlasy hasičů varujících před požáry elektrických aut jsou dokola ignorovány, toto je jen připomíná. Je sice možné, že požárů elektromobilů je vzhledem k jejich stáří statisticky zásadně méně, ale co je to platné, když jednou stejně zestárnou? A jejich hašení je zjevně noční můrou?
Požárům elektrických aut je přirozeně věnována větší pozornost než v případě těch spalovacích. Není to žádná konspirace, jde o novou věc vzbuzující obavy, a tak se o ni lidé více zajímají. A proto o nich média také více informují. Čistě počet článků a reportáží věnovaných těmto událostem tak nemusí podávat věrný obrázek o rizicích spojených s požáry s tím či oním vozem.
Už tedy víme, že požárů elektromobilů je dramaticky méně nejen absolutně, ale i relativně z hlediska pravděpodobnosti vzplanutí. To je fakt, na jiný ale pravidelně upozorňují pojišťovny - když vezmeme v potaz pravděpodobnost požáru spojenou s různými typy vozů stejného věku, situace se rázem srovnává a pravděpodobnost požáru je velmi podobná. V případě spalovacích aut jsou totiž případy spontánního vzplanutí spojené hlavně s dekády starými auty, která jsou v případě elektrických modelů prakticky neexistující věcí.
Jak bude situace vypadat za 15 nebo 20 let, se uvidí, pokud tedy tou dobou budou současné elektromobily ve větší míře ještě jezdit. Jedno je ale jasné už teď - požáry elektroaut jsou událostmi úplně jiného kalibru.Hasiči před tím hlasitě varují už dlouhá léta, nasloucháno jim ale příliš není. A nyní jejich slova připomněla další nehoda, kterou se museli zabývat.
Odehrála se na dálnici 80 v americké Pensylvánii, i když nehoda... Autu se nestalo v podstatě nic, posádka hovoří pouze o tom, že přejela nějaký předmět na silnici. Ten ale poškodil spodek vozu s baterií dost na to, aby auto vzplálo a za pár hodin z něj nezbylo nic. Posádce se naštěstí nic nestalo, hasiči ale informují, že museli použít 12 000 galonů vody (přes 45 tisíc litrů, to je asi půlroční spotřeba vody jedné mladé rodiny), aby oheň dostali pod kontrolu. Pro srovnání - na uhašení spalovacího vozu v průměru podle nich stačí 500 galonů (asi 1 900 litrů) vody. To je dramatický rozdíl, který znamená spoustu kontaminované životodárné tekutiny, emisí apod.
Nemá smysl z toho dělat dalekosáhlé závěry, i podle samotných hasičů to ale přidává poměrně důležitý argument do debaty o ekologičnosti a také skutečné „udržitelnosti” těchto aut. Pakliže každý požár kvůli banální nehodě vyžaduje takové nasazení zdrojů, jak vůbec bude možné se takovými věcmi rozumně zabývat, bude-li elektromobilů v rámci světové flotily aut víc než pár promile? Takový je současný stav, například v České republice jsou elektromobilů v provozu dvě promile. A to se mezi všechna auta započítáváme jen ta osobní a lehká užitková...






Z Tesly Model S po požáru Pensylvánii nezbylo prakticky vůbec nic. Jeho uhašení si vyžádalo mimořádné nasazení hasičů a přes 45 tisíc litrů vody, i když na začátku všeho stál jen kontakt s menším předmětem ležícím na silnici. Foto: Morris Township Volunteer Fire Company, CC0 Public Domain
Zdroj: Morris Township Volunteer Fire Company
Bleskovky
Dokáže se nejlepší sportovní sedan dneška vyrovnat osmiválcovým „hrdinům minulosti”? Slavný novinář má smutnou odpověď
včera
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
10.11.2025
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
8.11.2025
Nejnovější články
Kupec všech pěti novodobých McLarenů F1 zjistil, že mu čtyři budou stačit. Z ceny toho na prodej vám půjde hlava kolem
před 11 hodinami
Ford začal předělávat svá dealerství spíš na jídelny Ikey, asi tak chce dát zapomenout na mizérii svých aut
včera
Němci postavili proti VW Golf jeho elektrického nástupce. ID.3 nápadně nadržovali, přesto prohrál
včera
Než se u Jaguaru zbláznili, tohle byl jejich plán. Měli hotové jiné auto připravené na kdeco, prozradil tehdejší šéfdesignér
včera
Dokáže se nejlepší sportovní sedan dneška vyrovnat osmiválcovým „hrdinům minulosti”? Slavný novinář má smutnou odpověď
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 11.11. 12:11 - M.Z.
- Veřejné, neveřejné i sdílené rampy a garáže 11.11. 09:31 - Předseda
- Cena servisu 11.10. 21:01 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 11.10. 13:32 - delphin
- Onboard videa 11.09. 14:10 - brnenska.odchytova
- Rychlodotazy 11.08. 23:43 - rutak11
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.08. 12:31 - jerry
- vyber motorky 11.08. 07:44 - řidičBOB
