Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hasiči museli použít přes 45 tisíc litrů vody, aby uhasili jediný požár Tesly po banálním incidentu
20.11.2022 | Petr Miler
Hlasy hasičů varujících před požáry elektrických aut jsou dokola ignorovány, toto je jen připomíná. Je sice možné, že požárů elektromobilů je vzhledem k jejich stáří statisticky zásadně méně, ale co je to platné, když jednou stejně zestárnou? A jejich hašení je zjevně noční můrou?
Požárům elektrických aut je přirozeně věnována větší pozornost než v případě těch spalovacích. Není to žádná konspirace, jde o novou věc vzbuzující obavy, a tak se o ni lidé více zajímají. A proto o nich média také více informují. Čistě počet článků a reportáží věnovaných těmto událostem tak nemusí podávat věrný obrázek o rizicích spojených s požáry s tím či oním vozem.
Už tedy víme, že požárů elektromobilů je dramaticky méně nejen absolutně, ale i relativně z hlediska pravděpodobnosti vzplanutí. To je fakt, na jiný ale pravidelně upozorňují pojišťovny - když vezmeme v potaz pravděpodobnost požáru spojenou s různými typy vozů stejného věku, situace se rázem srovnává a pravděpodobnost požáru je velmi podobná. V případě spalovacích aut jsou totiž případy spontánního vzplanutí spojené hlavně s dekády starými auty, která jsou v případě elektrických modelů prakticky neexistující věcí.
Jak bude situace vypadat za 15 nebo 20 let, se uvidí, pokud tedy tou dobou budou současné elektromobily ve větší míře ještě jezdit. Jedno je ale jasné už teď - požáry elektroaut jsou událostmi úplně jiného kalibru.Hasiči před tím hlasitě varují už dlouhá léta, nasloucháno jim ale příliš není. A nyní jejich slova připomněla další nehoda, kterou se museli zabývat.
Odehrála se na dálnici 80 v americké Pensylvánii, i když nehoda... Autu se nestalo v podstatě nic, posádka hovoří pouze o tom, že přejela nějaký předmět na silnici. Ten ale poškodil spodek vozu s baterií dost na to, aby auto vzplálo a za pár hodin z něj nezbylo nic. Posádce se naštěstí nic nestalo, hasiči ale informují, že museli použít 12 000 galonů vody (přes 45 tisíc litrů, to je asi půlroční spotřeba vody jedné mladé rodiny), aby oheň dostali pod kontrolu. Pro srovnání - na uhašení spalovacího vozu v průměru podle nich stačí 500 galonů (asi 1 900 litrů) vody. To je dramatický rozdíl, který znamená spoustu kontaminované životodárné tekutiny, emisí apod.
Nemá smysl z toho dělat dalekosáhlé závěry, i podle samotných hasičů to ale přidává poměrně důležitý argument do debaty o ekologičnosti a také skutečné „udržitelnosti” těchto aut. Pakliže každý požár kvůli banální nehodě vyžaduje takové nasazení zdrojů, jak vůbec bude možné se takovými věcmi rozumně zabývat, bude-li elektromobilů v rámci světové flotily aut víc než pár promile? Takový je současný stav, například v České republice jsou elektromobilů v provozu dvě promile. A to se mezi všechna auta započítáváme jen ta osobní a lehká užitková...






Z Tesly Model S po požáru Pensylvánii nezbylo prakticky vůbec nic. Jeho uhašení si vyžádalo mimořádné nasazení hasičů a přes 45 tisíc litrů vody, i když na začátku všeho stál jen kontakt s menším předmětem ležícím na silnici. Foto: Morris Township Volunteer Fire Company, CC0 Public Domain
Zdroj: Morris Township Volunteer Fire Company
Bleskovky
Rusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
včeraNový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025Novátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
20.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Z plánů Hondy na přechod na elektromobily nezbylo skoro nic. Ruší investice, ani v roce 2030 jich neprodá víc než pár set tisíc
před 6 hodinamiVýletníci pozor, Itálie na některých místech zakáže vjezd dieselů. Takový chaos mohli vymyslet jen Italové
před 7 hodinamiBritský král si koupil čínské auto a ještě se tím chlubí, to je také pozoruhodný posun
před 9 hodinamiÚplně nová italská automobilka se najednou pochlubila hned dvěma sporťáky. Spojuje je motor 7,0 V12 plný zlata s až 2 157 koňmi
před 10 hodinamiK mání je Porsche vyrobené na přání člena rodiny Porsche. Je to noblesní, výbavou i technikou napráskaný kus jako žádný jiný
dnes
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.23. 11:18 - pavproch
- Auto bebechy (kola a nosiče) 05.23. 08:50 - pavproch
- OT - zavírám krám, uklízím 05.22. 21:50 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.22. 16:53 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.22. 10:34 - Vrooom
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.21. 07:53 - abgx1
- Výběr navigace do auta 05.21. 05:57 - GabrielMarks
- Fiat a vše kolem nich 05.20. 12:21 - Stepan