Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Honda s dodnes nejlepším motorem bez turba ukázala na dálnici, co dovede, když jí přidáte přeplňování
14.5.2023 | Petr Miler
Motor F22C1 je jedním z absolutních vrcholů evoluce, který ani dnes nezklame kohokoli, komu v žilách koluje vysokooktanový benzin. A co když mu přidáte další výkon s pomocí kompresoru? Ječí pořád stejně, akorát ještě víc jede.
Hlavním trumfen Hondy S2000 a podstatou jejího ikonického statutu je motor s interním označením F20C, který je v sériovém stavu blízký dokonalosti. Považte, že do příchodu Ferrari 458 Italia držel rekord v litrovém výkonu mezi atmosférami a dodnes představuje vrchol historických tabulek. Jeho další vývojový stupeň F22C1, který byl prodáván v USA a v Japonsku, není o nic horší.
Právě ten se stal základem pohonné jednotky stroje, který můžete vidět v akci na videu níže. Motor dostal přeplňování, což puristy jistě vyděsí, protože se tak ale stalo s pomocí kompresoru, jednotka nemohla přijít o mnoho ze svých bezprostředních reakcí. A jistě nepřišla o mnoho ze svého zvukového projevu - s maximálními otáčkami stále se blížícími hranici 9 000 ot./min ječí při jízdě po Autobahnu podobně jako oběti Normana Batese.
Co všechno v něm zůstalo sériové, není zřejmé, s ohledem na ještě umírněný nárůst výkonu na 420 koní na zadních kolech ale předpokládáme, že to bude většina dílů. Pokud vás nyní zajímá litrový výkon, jsme na 195 koních na litr, to je pořád špička i mezi současnými přeplňovanými motory. Dynamika tomu odpovídá - na 250 km/h je auto jako nic a s trochou trpělivosti se prý rozjede až na 275 km/h. Asi nemáme důvod nevěřit.
Ale podívejte se na vše sami. Někdo bude výsledek jistě považovat za svatokrádež, která devastuje i historickou hodnotu vozu, jiní za přiblížení S2000 pomyslné dokonalosti. Je hezké, že auto zní jako pila a poslouchá na slovo, ale s výkonem kolem 240 koní dnes zase tolik parády nenaděláte. To 420 kobyl je jiný kalibr, však za chvíli uvidíte.






Faceliftovaná Honda S2000 je možná o chloupek menší legenda než původní provedení téhož vozu, pořád je to ale něco. Když jejímu ikonickému motoru přidáte kompresor, začnou se dít věci, jak uvidíte za chvíli. Foto: Honda
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 8 hodinamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
před hodinouDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 2 hodinamiElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
před 4 hodinamiKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
před 5 hodinamiKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 05.11. 15:07 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.11. 08:38 - GeneHawkins
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch