Hyundai ix35 Fuel Cell 2013 jde do výroby, elektromobilitu asi nespasí

Koncern Hyundai dodržel slibované - rozjíždí malosériovou produkci crossoveru ix35 s palivovým článkem a dojezdem téměř 600 km.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Hyundai ix35 Fuel Cell 2013 jde do výroby, elektromobilitu asi nespasí

27.2.2013 | Miro Mihálik | 1 příspěvek

Hyundai ix35 Fuel Cell 2013 jde do výroby, elektromobilitu asi nespasí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Koncern Hyundai dodržel slibované - rozjíždí malosériovou produkci crossoveru ix35 s palivovým článkem a dojezdem téměř 600 km.

Korejci představili na loňském podzimním autosalonu v Paříži modernizovaný crossover ix35, o jeho novou jednodílnou masku však zase tak moc nešlo. Podstatně více pozornosti poutal vůz vybavený palivovým článkem připraveným do výroby. Hyundai tehdy slíbil, že vůz začne během pár měsíců sjíždět z produkční linky v korejském Ulsanu, což se skutečně stalo a dokonce víme, kam první kusy míří.

Hyundai se poněkud optimisticky považuje za „prvního automobilového výrobce, zahajujícího masovou výrobu vozů s palivovými články“, pravda je ale taková, že vznikne pouze tisícovka aut. Ty se budou pronajímat a s odbytem nepomůžou ani tak soukromé osoby, jako spíše státní nebo lokální samospráva demonstrující své environmentální cítění. Kdo to bude financovat, je snad zřejmé, už proto by nás zajímala například cena pronájmu, vzhledem k tomu, co Hyundai přiznává - vývoj probíhal čtrnáct let a spolkl „několik stovek milionů eur“.

První auta míří třeba do dánského hlavního města Kodaň, které postupně odebere patnáct vozů jako součást iniciativy „bez CO2 do roku 2025“ anebo švédského města Skåne. Hyundai se zmiňuje o celkově sedmnácti destinacích, přesná místa však kromě dvou uvedených ve své tiskové zprávě již nekonkretizoval.

Jen pro pořádek připomínáme, že palivový článek ix35 Fuel Cell měnící vodík na elektrickou energii má nejvyšší výkon necelých sto koní a vůz navíc dostal sadu dobíjecích lithium-iontových článků o kapacitě 24 kWh. Výkon elektromotoru Hyundai nezveřejnilo ani tentokrát, celá elektrická výbava však umožní crossoveru akcelerovat z 0 na 100 km/h za 12,5 sekundy a dosáhnout maximální rychlost 160 km/h. Na jedno natankování (a patrně i v kombinaci s plným nabitím baterek) by ix35 měla zvládnout 594 kilometrů.


Hyundai ix35 Fuel Cell 2013 jde do výroby, elektromobilitu asi nespasí - 1 - Hyundai ix35 Fuel Cell 2013 produkcni 01Hyundai ix35 Fuel Cell 2013 jde do výroby, elektromobilitu asi nespasí - 2 - Hyundai ix35 Fuel Cell 2013 produkcni 02
Hyundai se cenou pronájmu nepochlubil, ale dost možná bude kvůli propagaci symbolická nebo alespoň mnohem příznivější, než aby zohlednila skutečné náklady na vývoj

Zdroj: Worldcarfans

Miro Mihálik

Diskuze 1 příspěvek