Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Icona Vulcano: čínské LaFerrari bude k mání, připravte si 78 milionů Kč
6.7.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Přesněji bychom měli říci italsko-čínské a vlastně je to docela podstatné. Vůz totiž bude možné koupit a jeho cena bude více italská než čínská.
Slova Icona a Vulcano už by pro vás neměla být neznámými. Takto pojmenovaný vůz jsme po vám několika upoutávkách představili koncem dubna a později vám jej ukázali i na nových fotkách a videu. Ačkoli šlo pouze o koncept nejednalo se o studii v tradičním smyslu slova. Dílo motorového génia Claudia Lombardiho a designéra Samuela Chuffarta, kteří se dnes ve své čínské firmě zabývají práci pro rozličné automobilky, chtěli tímto strojem předvést své dovednosti a udělat si ještě o něco lepší jméno.
Na jednu stranu tedy z podstaty nemohlo jít o předobraz sériového modelu, neboť Icona celá auta prostě běžně nevyrábí, zároveň se ale nemohlo jednat o nějaký designový polotovar, neboť pouhou líbivou skořápkou by si oba pánové (hlavně ten první z nich...) asi mnoho pozornosti nezískali. A tak stvořili v podstatě funkční auto, akorát bez prvoplánových produkčních ambicí. I to dává smysl.
Chuffart s Lombardim ale od začátku říkali, že pokud o vůz bude zájem, klidně jej pro pár zákazníků vyrobí v italském Cecompu, které část Icony jakožt firmy vlastní. Nebylo tehdy jasné, kolik by takových aut mohlo být a není to jasné ani nyní, cenu ale už víme. A soudě podle ní půjde zřejmě o maximálně jednotky lidí. Finální provedení Vulcana se totiž má představit 4. září na Salon Privé v Londýně s jasným cílem - prodat se za cifru 3 miliony Eur, tedy 78 milionů korun.
I vzhledem k technice vozu, kterou jsme párkrát přirovnali k Ferrari LaFerrari, je to hodně ambiciózní částka, někdo toužící po mimořádné exkluzivitě ji ale zřejmě je ochoten zaplatit. Připomeňme, že vůz v provedení H-Turismo sází na dvanáctiválcový, atmosféricky plněný motor, jehož výkon ve výši 790 koní posílá na kola zadní nápravy. S prací mu pomáhá elektrický agregát se 160 koňmi, který se ale v tomto případě více než o špičkový výkon údajně stará o zajištění plynulejší akcelerace při změně převodů šestistupňové sekvenční převodovky. Výsledný výkon každopádně činí až 950 koní, hmotnost 1 595 kg . Vůz má zrychlovat na stovku za 3,0 sekundy, na dvoustovku za 9,2 sekundy a má dosáhnout rychlosti až 348 km/h. Tohle i více o provedení H-Competizione vám ale lépe přiblíží původní představení...
















Nečekali jsme, že Icona Vulcano bude levná, 3 miliony Eur jsou ale docela „soda”
Zdroj: Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Existuje méně vhodné místo pro prodej „nejbělejšího bílého BMW”, než je Jihoafrická republika?
včeraPřelomový Jaguar nachytali při testech, jak si hraje na něco, čím není, bude to jen další hřebíček do jeho rakve
3.9.2025Unikla podoba nástupce Audi TT a R8 v jednom, je to ještě o hodně větší tragédie, než jsme doufali
2.9.2025
Nejnovější články
Provozně nenáročný rodinný stěhovák Fordu lidé v bazarech přehlížejí, brzy ho koupíte klidně za jeden průměrný český plat
včeraPorsche navzdory dosavadnímu fiasku přestalo přijímat objednávky na další spalovací modely, náhradu nemá
včeraDo dražby jde sbírka 42 superaut té nejvyšší úrovně, na celou bizarní smečku je ale nakonec smutný pohled
včeraTak určitě: Audi chce v době rapidního úpadku prodejů, zisků i kvality dosáhnout rekordního odbytu. A to i tím, že omezí výběr
včeraRuský miliardář se zbavil jedné z nejúchvatnějších superjachet světa, možná mu došly peníze na její provoz
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 09.05. 22:25 - M.Z.
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 09.05. 20:16 - Truck Daškam
- IT poradna 09.05. 16:17 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.05. 14:05 - Vrooom
- whitelist & blacklist 09.05. 11:59 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 09.05. 08:25 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.04. 17:03 - pavproch
- Hybrid nebo klasický benzín pro městský provoz? 09.04. 15:27 - Stepan