Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Icona Vulcano: čínské LaFerrari bude k mání, připravte si 78 milionů Kč
6.7.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Přesněji bychom měli říci italsko-čínské a vlastně je to docela podstatné. Vůz totiž bude možné koupit a jeho cena bude více italská než čínská.
Slova Icona a Vulcano už by pro vás neměla být neznámými. Takto pojmenovaný vůz jsme po vám několika upoutávkách představili koncem dubna a později vám jej ukázali i na nových fotkách a videu. Ačkoli šlo pouze o koncept nejednalo se o studii v tradičním smyslu slova. Dílo motorového génia Claudia Lombardiho a designéra Samuela Chuffarta, kteří se dnes ve své čínské firmě zabývají práci pro rozličné automobilky, chtěli tímto strojem předvést své dovednosti a udělat si ještě o něco lepší jméno.
Na jednu stranu tedy z podstaty nemohlo jít o předobraz sériového modelu, neboť Icona celá auta prostě běžně nevyrábí, zároveň se ale nemohlo jednat o nějaký designový polotovar, neboť pouhou líbivou skořápkou by si oba pánové (hlavně ten první z nich...) asi mnoho pozornosti nezískali. A tak stvořili v podstatě funkční auto, akorát bez prvoplánových produkčních ambicí. I to dává smysl.
Chuffart s Lombardim ale od začátku říkali, že pokud o vůz bude zájem, klidně jej pro pár zákazníků vyrobí v italském Cecompu, které část Icony jakožt firmy vlastní. Nebylo tehdy jasné, kolik by takových aut mohlo být a není to jasné ani nyní, cenu ale už víme. A soudě podle ní půjde zřejmě o maximálně jednotky lidí. Finální provedení Vulcana se totiž má představit 4. září na Salon Privé v Londýně s jasným cílem - prodat se za cifru 3 miliony Eur, tedy 78 milionů korun.
I vzhledem k technice vozu, kterou jsme párkrát přirovnali k Ferrari LaFerrari, je to hodně ambiciózní částka, někdo toužící po mimořádné exkluzivitě ji ale zřejmě je ochoten zaplatit. Připomeňme, že vůz v provedení H-Turismo sází na dvanáctiválcový, atmosféricky plněný motor, jehož výkon ve výši 790 koní posílá na kola zadní nápravy. S prací mu pomáhá elektrický agregát se 160 koňmi, který se ale v tomto případě více než o špičkový výkon údajně stará o zajištění plynulejší akcelerace při změně převodů šestistupňové sekvenční převodovky. Výsledný výkon každopádně činí až 950 koní, hmotnost 1 595 kg . Vůz má zrychlovat na stovku za 3,0 sekundy, na dvoustovku za 9,2 sekundy a má dosáhnout rychlosti až 348 km/h. Tohle i více o provedení H-Competizione vám ale lépe přiblíží původní představení...
















Nečekali jsme, že Icona Vulcano bude levná, 3 miliony Eur jsou ale docela „soda”
Zdroj: Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025
Nejnovější články
3018koňový elektromobil se chlubí „rekordem” z okruhu, který je horší než čas 510koňového spalovacího auta s ručním řazením
před hodinouVW potichu zastavil výrobu svého elektrického propadáku, aspoň nepřímo přiznal, jak moc šlápnul vedle
před 2 hodinamiBizarní novinku Audi vytáhli na veřejné silnice. Pořád vypadá jako 20 let starý koncept, navíc s „rakouským knírkem”
včeraNěmci postavili ojetý VW Passat proti dalšímu miláčkovi mezi domácími služebáky. A vysvětlili, proč „pašík” táhne jako nic jiného
včeraŠéf Fordu se z návštěvy Číny vrátil zděšený. Poté, co viděl v tamních továrnách, neví, zda má Ford vůbec nějakou budoucnost
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 10.21. 23:58 - mafel
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.21. 21:13 - řidičBOB
- Onboard videa 10.21. 21:10 - řidičBOB
- Škoda octavia 3 2013 1.2tsi 77kw 10.21. 19:44 - Hodir
- Řidiči, co to mají v ruce... 10.21. 19:25 - Snowman000
- BMW nebo AUDI - ojetý sporťák se zajímavou výbavou 10.21. 18:11 - vlachjir
- S větrem ve vlasech.... 10.21. 14:42 - pavproch
- IT poradna 10.19. 18:05 - pavproch