Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Infiniti FX Sebastian Vettel prý na německé dálnici pokoří 300 km/h (nové foto, doplněno)
2.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Sportovní SUV je ze své podstaty nesmysl, ale když se z toho stane honba za rychlostním rekordem, jízlivé poznámky musí jít stranou.
Vydáno 1.9., doplněno 2.9.: Podle zatím neověřených informací má být vozu dopřán vyšší výkon pouhou úpravou řídící jednotky motoru, která zároveň odstraní omezovač rychlosti. Takto upravené FX50 se má pochlubit výkonem 428 koní, tedy 38 koňmi navíc oproti výchozímu provedení. Akcelerace z 0-100 km/h se má zlepšit o 0,3 sekundy na 5,5 s, hodnota maximální rychlost není známa. Avizovaných 300 km/h to ale nebude ani omylem, motor by musel mít dramaticky vyšší výkon, aby tak velký vůz rozpohyboval za hranici třístovky. Až se tedy Sebastian Vettel bude chtít svou domovinou prohánět v FX50 touto rychlostí, bude muset najít hodně velký sráz. A nebo zapřáhnout toto SUV za dvojici závodních formulí stáje Red Bull...
Když jsme v pondělí psali, že o podvozku a motoru „zvettelovaného” Infiniti FX Performance Concept nic nevíme, ale že bychom se nedivili, kdyby se tam objevilo něco nestandardního, tak to zase (na střelbu naslepo) nebyl takový nesmysl. Ve strojovně Vettelovy hračky se totiž objeví pístový ekvivalent menšího jaderného reaktoru.
Ani do této chvíle Infiniti nebylo příliš sdílnější, pokud jde o použitou techniku, ale leccos naznačuje jejich nevinná narážka, podle které FX Sebastian Vettel „ztělesňuje touhu mistra světa po crossoveru, který bude na dálnicích v jeho domovině schopen pokořit rychlost 300 km/h!“
Postarat by se o to měl upravený pětilitrový agregát V8 z modelu FX50S, modifikované zavěšení a karoserie s aerodynamickými doplňky, vše „s přispěním Red Bull týmu“. Z toho nejsme o moc moudřejší, že. Tak si pomůžeme srovnáním s Porsche Cayenne Turbo o hmotnosti 2 170 kg. To s výkonem 500 koní zvládne stovku za 4,7 vteřiny a maximálku 278 km/h. A protože aerodynamický odpor vzrůstá s čtvercem rychlosti a tohle je skoro jako rozpohybovat menší barák na kolech, můžeme předpokládat, že Vettelovo Infiniti bude mít 600 až 650 koní a hravě překoná i 555koňové BMW X6 M.
Dostat podobný výkon z pětilitru by obnášelo značně náročné úpravy, aby motor ustál vysoké otáčky. Anebo se tam prostě nacpe kompresor či turbodmychadla a máte vystaráno. Již za necelé dva týdny uvidíme, jestli bylo správné „a“ nebo „b“.








Infiniti FX Sebastian Vettel chce pokořit 300 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
včeraNejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025
Nejnovější články
Tenhle italský bizár není ve skutečnosti až takový cirkus, jak se na první pohled může zdát
včeraMuž najel se Škodou Octavia I přes 1 milion km, zvládl to s původním motorem i spojkou. To se asi podiví tomu, co si teď koupil
včeraČínské obdoby Porsche a Ferrari za cenu Škody míří do Evropy, už víme, kdy a kde se objeví nejdřív
včeraNěkdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
včeraJaponská automobilka ruší své elektrické plány, místo nich chystá sportovní sedan s V6 a manuálem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva