Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar C-X75: projekt výjimečného sporťáků míří k ledu, pět kusů přesto vznikne
12.12.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Mohl to být velmi nekonvenční Jaguar, nicméně nebude. Automobilka se „z důvodu přetrvávající ekonomické krize“ rozhodla projekt C-X75 zastavit.
Informaci i důvody zaříznutí hybridního supersportu potvrdil generální ředitel Jaguaru Adrian Hallmark. „Cítíme, že jsme mohli vůz dokončit, ale při pohledu na globální úsporná opatření máme dojem, že právě teď není zrovna ten správný čas na představení sportovního vozu za osm set tisíc až milion liber,“ řekl Hallmark.
Přesto můžeme říci, že svět o C-X75 tak docela nepřijde. Automobilka ústy svého šéfa potvrdila, že vývoj bude pokračovat do května příštího roku a pět plánovaných prototypů nakonec vznikne. Jeden z nich Jaguar využije jako funkční demonstrátor na svých propagačních akcích, druhý má v této chvíli již vyhrazené teplé místečko ve firemním muzeu a tři poslední kousky najdou své majitele v aukci. Tím se kapitola zřejmě definitivně uzavře.
Světová premiéra hybridního supersportu C-X75 na pařížském autosalonu v roce 2010 přitom vyvolala docela slušnou vlnu pozdvižení. Tradiční britská značka byla tou dobou již finančně zajištěna účty indického koncernu Tata a vůz tohoto formátu, navíc s dvojicí plynových turbín a čtyřmi elektromotory, se zdál být logickým vyústěním jejích ambicí, přestože firma tehdy spekulace o možné produkci vozu striktně odmítala.
Později (v květnu 2011) Jaguar překvapil. Oznámil, že vůz dostal zelenou, ačkoli sadu jeho akumulátorů již neměly dobíjet turbíny. Místo nich vedení slíbilo čtyřválcovou šestnáctistovku přeplňovanou kombinací turbodmychadla a kompresoru o výkonu 500 koní a schopností točit 10 tisíc otáček za minutu. Kombinovaný výkon s párem nových elektromotorů měl dosahovat až 900 koní.
Co přesně se dostane do pěti prototypů, přesně nevíme. Hallmark nicméně slibuje, že až 60 procent technologicí C-X75 se objeví v příštích sériových Jaguarech. Hybridní technologie má být použita v kombinaci s tříválcovými motory. Šéf Jaguaru kromě jiného potvrdil, že firma registrovala asi stovku zájemců o C-X75, přičemž v plánu bylo vyrobit jich maximálně 250 kusů. Nakonec z toho budou jen dvě procenta.


















Pouze tři vyvolení budou moci C-X75 zaparkovat ve své klimatizované garáži
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
Elektrický propadák Dodge stihla další katastrofa. Novináři ukázali, jak sám od sebe zrychluje, automobilka svou reakcí vše dokonala
6.6.2025Další z posledních mohykánů mezi výkonnými lidovými auty s ručním řazením v EU končí, vysvětlení automobilky je na vodě
6.6.2025Žádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
6.6.2025Jeden z největších držáků mezi moderními auty překvapí i problematickými kusy, ty ale nakonec jen podtrhují jeho odolnost
6.6.2025Dodnes nejetou poslední Škodu nedotčenou koncernem VW nikdo nechce koupit, stále 1. majitel musel s cenou dolů
6.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva