Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar XF Sportbrake živě: Avant, Touring a T-Modell mají problém (první dojmy)
9.3.2012 | Ladislav Soukup | Přidat příspěvek
Nový Sportbrake má spadeno na klientelu Audi, BMW a Mercedesu. Zbaví se stigmatu neúspěchu pětidveřového Jaguaru X-Type Estate?
XF Sportbrake jednoznačně vnímám jako vítaný příspěvek do segmentu, kde byla delší dobu tak trochu nuda. Ani ne tak z důvodu nedostatku výkonu, o to se AMG, Quattro a M GmbH zase umí postarat, ale možnosti pořídit si velký luxusní kombík s přídomkem „prémiový“ jsou dnes značně monotónní.
Designově vypadá Sportbrake skvěle, i když jedna věc mi nejde do hlavy. Černé sloupky D svědčí o tom, že i zde chtěli designéři automobilky navodit dojem „plovoucí“ střechy. Potom ale nechápu, proč použili chromovanou lištu lemující boční okna, která to celé poněkud ruší. I tak je pro mě ale vzhled této novinky příjemným překvapením - kombík XF působí perfektně vyváženě a prezentační bílá mu vysloveně sluší.
Pokud hádáte, jak tohle auto asi pojede, tak patrně podobně dobře jako sedan. Jaguar slibuje identickou torzní tuhost karoserie a sériově dodávané vzduchové pérování zadní nápravy spojené s automatickým vyrovnáváním světlé výšky je náznakem, že se chování XF Sportbrake v zatáčkách nezmění ani (obrazně řečeno) s ledničkou v kufru.
Je to těžko zdůvodnitelný subjektivní pocit, ale když XF SB vidíte naživo, popadne vás zvláštní dojem skryté majestátnosti. Asi by byla opravdu škoda, kdyby jej potkal osud X-Type Estate a podle mě ho ani nepotká. Na to je zkrátka příliš sexy. Spíše než v Británii by se tak budoucnosti měli obávat Německu - Avantům, Touringů a T-Modellům nutně musí vzít trochu větru z plachet.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012












Ne že by to bylo natolik důležité, ale v případě nutnosti se Sportbrake změní v pojízdnou "almaru" o objemu 1 675 litrů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
  Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? včera 09:13
 - Hakim Danish místo Yamanaky včera 08:40
 - Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
 - Kdo je Mattia Rato? 2.11.2025
 - Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 2.11.2025
 
Nejčtenější články
 Naše auta vydrží totéž co Toyoty, říká šéf automobilky, která letos už 110krát svolala defektní vozy do servisů
6.10.2025
 Další elektrický Mercedes potichu skončil bez nástupce jako propadák. I třídu G si u nás letos koupilo o 200 lidí víc
7.10.2025
 Někdo na víc jak 30 let zavřel do garáže nejeté auto za statisíce, teď se prodá za miliony
7.10.2025
 Nová levná Lada je zatím fiasko, za tři měsíce od začátku prodejů si ji převzalo jen 57 lidí a 71 dealerů
7.10.2025
 Dacia nás se začátkem října zasypala hromadou novinek, uhranout teď chce už úplně všechny
7.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva 
    
    
    
  
      
      
      
    