Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar XF Sportbrake živě: Avant, Touring a T-Modell mají problém (první dojmy)
9.3.2012 | Ladislav Soukup | Přidat příspěvek
Nový Sportbrake má spadeno na klientelu Audi, BMW a Mercedesu. Zbaví se stigmatu neúspěchu pětidveřového Jaguaru X-Type Estate?
XF Sportbrake jednoznačně vnímám jako vítaný příspěvek do segmentu, kde byla delší dobu tak trochu nuda. Ani ne tak z důvodu nedostatku výkonu, o to se AMG, Quattro a M GmbH zase umí postarat, ale možnosti pořídit si velký luxusní kombík s přídomkem „prémiový“ jsou dnes značně monotónní.
Designově vypadá Sportbrake skvěle, i když jedna věc mi nejde do hlavy. Černé sloupky D svědčí o tom, že i zde chtěli designéři automobilky navodit dojem „plovoucí“ střechy. Potom ale nechápu, proč použili chromovanou lištu lemující boční okna, která to celé poněkud ruší. I tak je pro mě ale vzhled této novinky příjemným překvapením - kombík XF působí perfektně vyváženě a prezentační bílá mu vysloveně sluší.
Pokud hádáte, jak tohle auto asi pojede, tak patrně podobně dobře jako sedan. Jaguar slibuje identickou torzní tuhost karoserie a sériově dodávané vzduchové pérování zadní nápravy spojené s automatickým vyrovnáváním světlé výšky je náznakem, že se chování XF Sportbrake v zatáčkách nezmění ani (obrazně řečeno) s ledničkou v kufru.
Je to těžko zdůvodnitelný subjektivní pocit, ale když XF SB vidíte naživo, popadne vás zvláštní dojem skryté majestátnosti. Asi by byla opravdu škoda, kdyby jej potkal osud X-Type Estate a podle mě ho ani nepotká. Na to je zkrátka příliš sexy. Spíše než v Británii by se tak budoucnosti měli obávat Německu - Avantům, Touringů a T-Modellům nutně musí vzít trochu větru z plachet.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012












Ne že by to bylo natolik důležité, ale v případě nutnosti se Sportbrake změní v pojízdnou "almaru" o objemu 1 675 litrů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejčtenější články
I propadák může být držák, majitel s ním najel 1,6 milionu km. Tachometr je jednou z mála věcí, které kvůli tomu přestaly fungovat
18.5.2025Ferrari uspořádalo výlet pro majitele legendární F50, v hrstce aut se mu sešly stroje za víc než 3 miliardy
18.5.2025Max Verstappen se neobvykle zjevil na sociálních sítích a setřel rekordmana, který zpochybňoval jeho výkon zajetý pod falešným jménem
18.5.2025Šéf VW vydal varování pro akcionáře, chce udělat to poslední, co teď automobilka skutečně potřebuje
19.5.2025Tahle flotila nových policejních aut zločincům strach asi nenažene, v místě svého působení ale dává jistý smysl
19.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva