Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jediné ostré SUV Škody ukázalo rychlost na Autobahnu, na RS je to docela bída
11.6.2019 | Petr Miler
Spojení s SUV s automobilovým sportováním je vždy kontroverzní záležitostí a ani první pokus Škody na tomto poli není výjimkou. Problém je, že pochybovače Kodiaq RS neumlčí.
Poté, co automobilový svět postihla skoro všeobjímající obliba SUV, bylo jen otázkou času, než se tyto vozy začnou prosazovat i ve třídách, do kterých se přirozeně příliš nehodí. Dnes tak na trhu najdete všechno možné od městských SUV přes luxusní SUV až po sportovní SUV. To poslední se zdá být obzvláště hloupé, neboť velká a těžká „těla” vozů tohoto ražení k automobilovému sportování vážně nepasují. Jak ale nedávno ukázal Top Gear na případu Lamborghini Urus, i takový vůz může fungovat okouzlujícím způsobem.
Se svým pokusem o sportovní SUV se loni přihlásila i česká Škoda, když zákazníkům nabídka Kodiaq RS. I takové auto by mohlo fungovat zajímavým způsobem, už entré ale mělo nešťastné, když se chlubilo rekordem ze Severní smyčky Nürburgringu, který byl zajímavý leda vedle výkonu starého Fordu Transit. A ani pozdější zkušenosti nenaznačovaly, že by tohle auto bylo - navzdory 240 naftovým koním - tak rychlé, jak byste od RS oprávněně očekávali.
Do lepšího světla Kodiaq RS nestaví ani přiložené video, které dokumentuje jeho dynamiku na rychlostně neomezené německé dálnici. Člověk by čekal že aspoň tady bude výkonné SUV jako doma, ale není, zkrátka není. Stovka za 7 sekund, dvoustovka za dalších 27 a dýchavičná snaha o dosažení tachometrových 230 km/h, které navíc reálně odpovídají 221 km/h dle GPS, to je na Škodu RS docela bída a kritiky to stěží umlčí.
Pochopitelně to neznamená, že je Škoda Kodiaq RS špatným autem, na rozdíl od Lamborghini Urus - které si vzhledem ke svým schopnostem může říkat Lamboghini bez uzardění - ale tohle očekávání spojená s písmeny RS nenaplňuje, ať se na věc podíváme jakkoli.
Škoda Kodiaq RS na Autobahnu nic zázračného nepředvedla, s 240 koňmi by is i při své hmotnosti a velkosti měla vést lépe
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 8 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 10 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 11 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva