Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Koncernová škatulata: z Renaultu Fluence se prý stane nová Dacia Logan
24.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
První generace Loganu má svá nejlepší léta za sebou a letos nebo příští rok by se světu měla představit ta druhá. Úplně horká novinka to ale podle všeho nebude.
Dacia Logan byla svého času velmi populárním vozem i u nás, její obliba ale postupem času klesala. Dlouhověkost ji nakonec nedodal ani pozdější facelift a i když se stále vyrábí, u nás už se neprodává. K dispozici jsou už pouze (spíše marketingově než technicky) odvozené verze jako Logan MCV, která nyní dokonce zažívá druhý začátek kariéry coby Lada Largus. Je tedy jasné, že automobilka bude muset vyrukovat s generací novou, ale z čeho vzejde?
Rumunský magazín AutoLatest s odvoláním na své zdroje v automobilce říká, že nový Logan bude jen přepracovaný Renault Fluence. Má jít o prakticky stejné auto s lehce upravený designem a jinak totožnou technikou. Jestli se souběžně bude vyrábět i jako Renault, to už zdroj nezmiňuje, je to ale velmi pravděpodobné.
Co na to říká zdravý rozum? Je to docela dobře možné. On už první Logan nebylo tak úplné nové auto, hodně těžil ze starší techniky Renaultu. Sedan Fluence je pak podobně koncipovaný Renault a v nabídce francouzské značky bychom asi marně hledali vhodnějšího kandidáta pro podobný „rebranding”. Navíc je třeba dodat, že Jerome Stoll, obchodní ředitel Renaultu již otevřeně řekl, že nový Logan bude na trh uveden bud ještě letos, nebo nejpozději začátkem příštího roku. A přitom nikdo nespatřil žádné testovací prototypy. I to nahrává spekulaci, že Dacia už nový Logan dostala darem a není na něm co zkoušet či vyvíjet.
Renaultu a Nissanu navíc podobná škatulata nejsou cizí, a to právě ani mezi značkami Renault a Dacia. Však i nový Dokker vychází z Renaultu Kangoo, tak proč si to nestřihnout znovu.
Jaká bude realita, to teprve uvidíme, možná už na autosalonu v Paříži. Pokud bychom si ale nyní měli na něco vsadit, pak by výše nastíněná verze byla horkým kandidátem.






Současná Dacia Logan, zde ve faceliftovaném provedení, už na českém trhu absentuje
Lesk stejnému jménu má prý vrátit přepracovaný Renault Fluence. Možné to rozhodně je
Zdroj: AutoLatest.ro
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
před 8 hodinamiLahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
před 9 hodinamiNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 11 hodinamiNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
včeraŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva