Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Legendární Dodge Viper definitivně končí. Přesto bude žít dál, v nitru tohoto stroje
19.7.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Zázrak se nestal, Dodge Viper už má potvrzený termín svého definitivního skonu. Tak úplně definitivní ale nebude, VLF Force 1 se bude prodávat dál.
Chystaný konec výroby Dodge Viper je už déle dobře známou věcí. Už dříve jsme se dozvěděli, že tečka za érou jeho existence má být napsána 31. srpna 2017, neb auta vyrobená v USA musí mít od 1. září hlavové airbagy a do Viperu se nic takového nevejde. Mohli jsme ovšem ještě doufat v nějaký zázrak, teď už ale s jistotou víme, že nenastane. Koncern FCA oznámil, že letošní 31. srpen se dny života této legendy sečtou nadobro a s ní i brány slavné továrny na Connor Avenue.
V té souvislosti vyvstává otázka, co bude s ještě jedním autem, které je na Viperu závislé - VLF Force 1. Tenhle sběratelský kousek, za jehož vývojem stojí Henrik Fisker, je v podstatě překarosovaný Viper - má stejný motor i šasí. Force 1 má vzniknout v 50 kusech a dodávky zákazníkům začínají teprve teď, zhruba měsíc před zastavením výrobních linek Viperu, takže obavy o jeho budoucnost byly na místě.
Sám Fisker ovšem ujišťuje, že s výrobou Force 1 nebude problém. „Máme víc než dost dárcovských aut na to, abychom postavili všechny plánované Force 1. Byly pro tento projekt nakoupeny dopředu,” uvedl pro Automotive News. Sběratelé, kteří si objednali VLF Force 1, tedy o svá auta nemusejí mít strach a pokud byste o Viper i po jeho vyprodání a konci výroby stáli, VLF zůstane ještě chvíli v nabídce.
Podle vyjádření FCA navíc nemusí mít strach ani zhruba 80 zaměstnanců továrny Connor Avenue, že by přišli o obživu. Byť se fabrika bude zcela zavírat, pracovníkům bude nabídnuto jiné místo v rámci koncernu FCA.




















VLF Force 1 má technický základ ve Viperu, to je nakonec patrné z proporcí i z „vnitřností”
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Padlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
včeraElektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
včeraHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
včeraBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
včeraPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub