Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Litrová mánie u VW pokračuje, tento nový motor Audi A1 může dostat i Fabie
23.4.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Audi potichu uvedlo na trh zatím nejslabší verzi motoru 1,0 TFSI resp. TSI. Je to nejslabší a nejlevnější Audi a vidina budoucnosti pro další koncernová mini.
Tento týden hýbala českým éterem modernizace Škody Octavia, která ji pod kapotu nadělila tříválec 1,0 TSI. Nikoli jako motor navíc, ale jako nesmlouvavou náhradu o válec bohatšího 1,2 TSI v silniční konfiguraci. Jsme k tříválcům dlouhodobě skeptičtí, a tak ani od toho v Octavii od něj nečekáme zázraky, ale třeba překvapí. Tak jako tak se ale mnozí divili, proč tento motor dostává jako první Octavie coby klíčový model značky a nikoli třeba Fabie či Rapid, kde by vzhledem k jejich velikosti, hmotnosti a způsobu využití byl pravděpodobně přijat lépe? Ostatně, Fabie tříválec pod kapotou dlouhodobě má a Rapid jej v útrobách alespoň chvíli měl a velké pozdvižení to nevzbudilo.
Důvod je prostý - Volkswagen s tímto motorem nepřichází jako se z nouze ctností, ale jako s něčím novým a lepším. Také proto jej vždy nejprve dostaly modely „značky s náskokem”, tedy Audi - nejprve faceliftovaná A1 a poté modernizovaná A3. Až posléze přichází řada na „koncernový plebs”, i v jeho rámci ale budou preferovány ty zajímavější modely. Proto u Škody 1,0 TSI začíná v Octavii.
Jak dobré jméno mu udělá, uvidíme, z výše popsaného vzorce si ale můžeme udělat představu o budoucnosti dalších škodovek. Zatím alespoň v Německu totiž Audi uvedlo v modelu A1 zatím nejslabší verzi motoru 1,0 TSI, kterému samo říká TFSI. A dá se předpokládat, že právě tato jednotka skončí časem i ve Fabii coby základ „toho lepšího” (atmosférický tříválec v nabídce nejspíše zůstane v nezměněné podobě) místo současného 1,2 TSI ve slabším provedení.
Co v Audi A1 nabízí? Je to výkon nejvýše 60 kW (82 koní) a točivý moment až 160 Nm, tedy o 10 kW méně u dosud nejslabšího 1,0 TFSI v nabídce (maximální točivý moment je u obou verzí totožný). Akcelerace na stovku trvá vozu 12,4 sekundy a maximální rychlost činí 177 km/h, normovaná spotřeba je opět totožná - 4,2 až 4,4 litru benzinu na 100 km v kombinaci v závislosti na provedení. S cenou od 15 950 Eur (cca 431 tisíc Kč) je to také nejlevnější Audi dneška a zřejmě i budoucnosti.
Pro nás toto rozšíření samo o sobě zase tolik zajímavé není, ukazuje ale na další rozmach litrových turbotříválců nabídkou VW. A nečekejme, že tady skončí - některé modely jimi nejsou dotčeny vůbec nebo jen zčásti. Fabia s Rapidem patří mezi takové a je jen otázkou kdy a ne zda tento motor, možná i přesně v této konfiguraci místo 1,2 TSI dostanou. Přesný termín se pokusíme zjistit, s ohledem na dosavadní praxi bychom to ale viděli na „do roka a do dne”...

Audi A1 dostalo nový nejslabší motor 1,0 TSI. Takový můžeme čekat i ve Fabii a spol.
Kdybyste snad zapomněli, faceliftovaná A1 vypadá takto
Zdroj: Audi přes Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marquez a Bezzecchi jak z jiného světa včera 15:35
- Moto2 kořistí lokalmatadora Viettiho, 18. Salač včera 12:54
- V Misanu vyhrál lídr šampionátu Rueda včera 11:38
- Pramac uvažuje: Salač, Ferrandez, Van den Goorbergh? včera 11:14
- Vítězem sprintu v Misanu Bezzecchi, MM93 crash 13.9.2025
Nejnovější články
Nejprostornější moderní Dacii dnes koupíte neskutečně levně, litr místa pro náklad vás může přijít jen na 17 Kč
včeraŠéf Opelu si přestal brát servítky, naplno popsal absurditu umělého zdržování aut v EU
včeraVW začal prodávat levný klon Škody Kodiaq, s cenou od 350 tisíc Kč to bude hit
včeraJaponci těší staromilce, do výroby vrací už 23 let nevyráběný legendární motor, dokonce ve vylepšené podobě
včeraK mání je sotva jetý německý supersedan z časů výkonových válek, jeho unikátní specifikace dodnes bere dech
včera
Živá témata na fóru
- IT poradna 09.14. 20:52 - Zajda
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon
- Onboard videa 09.14. 13:49 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 09.14. 13:37 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.14. 12:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 09.13. 19:05 - Truck Daškam
- Pomoc s výběrem auta na denní dojíždění 09.13. 06:22 - annawonka
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.12. 16:01 - řidičBOB